KTM 690 Smc 2008

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Ja, men kablarna går väl från tutan o in under sadeln (dvs dem/den är skymmd/a):rolleyes:

Är väl iof inte värre än att man får plocka lös kylarvingen o försöka följa kabeln från tutan o sen om den smällt.

Tror ju brottet ska ligga på tutans fäste annars vet jag inte riktigt:va

Du får kolla kablarna så det inte är brott nån annanstans i så fall.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
KTM 690 SMC goes skogsmulle

Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)
 

Bifogat

  • KTM 690 skogsmulle 001.jpg
    KTM 690 skogsmulle 001.jpg
    261.6 KB · Visningar: 120
  • KTM 690 skogsmulle 002.jpg
    KTM 690 skogsmulle 002.jpg
    263.5 KB · Visningar: 118
  • KTM 690 skogsmulle 004.jpg
    KTM 690 skogsmulle 004.jpg
    247.3 KB · Visningar: 141
  • KTM 690 skogsmulle 008.jpg
    KTM 690 skogsmulle 008.jpg
    255.8 KB · Visningar: 139

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)


Nice pics, Bästa hoj som finns
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nice pics, Bästa hoj som finns

Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.

Kör själv med T 63 bak och MT 21 fram. Tycker T 63 har funkat skitbra på grus, men även på asfalt. Har inte nötts ner så mycket på asfaltskörningen som jag trodde. Kan rekomendera det däcket i alla fall.
MT 21 däcket har jag hör att det nöts ut fortare om man åker asfalt, har funkat kanon fram i alla fall.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Är sugen på en 690 SMC..

Så nu vill jag ha era råd, är detta ett bra erbjudande? Kommer priset falla ytterligare i höst?

En 690 SMC -09 som gått 100 mil , nyservad, reggad o klar på 25 kW med strypning (har endast A-begränsat kort, kostnad för strypning och besiktning runt 2000), mappad med medföljande slip-on (vad kostar ett slip-on, 4-6000? Mappning kostar?) för 75 500 kr. Kommer priset falla ytterligare på denna modell om SMC-R kommer? Om man tittar på andra 690 SMC:s är det billigaste jag hittat en 09:a för 66 000, med resten av kostnaderna är jag ändå nästan uppe i 75 000, plus att jag får den från butik och att den begagnade gått 250 mil. Med andra ord är det ett bra köp just NU, men om man väntar, kan man göra bättre klipp då tror ni?

EDIT: Kan någon PM:a ett registrerings nummer på en 690 så jag kan kolla försäkring? Tack!
 
Last edited:

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
va ute på johans och provkörde en KTM 690 sm.
fastna för den och fick beställt en som första hoj.
tycker det duger som första hoj eller??

e det nån som har plockat bort en av ljuddämparna på ktm 690??
hur blir den isåfall??
 
Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Håller med,sjukt kul hoj!

Milen rullar,värdet minskar men va fasen sålänge man har kul och det tillför livskvalite så gasar jag för glatta livet.
Kostar ju mer att köra 50 mil på en säsong och sedan putsa..putsa och låta hojen stå - fan har ni andra stallat in eller vart håller ni hus?

Ps. Ditan ,snart dax för mig att byta till nya offroadhjul. Några du kan rekommendera?
Funderar skarpt på Michalin T 63 eller Michelin M12XC (om de finns till våra fälgar) -sistnämda ska vara för blandad till hård terräng.Grusvägarna här är mest hårda med rullgrus ovan.

MT21 fram och bak, bara att handla!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Grönt är skönt,det tyckte skogsmulle oxå idag :tummenupp

Blev en runda skog,asfalt och grusvägar...lika sjukt kul och avkopplande som vanligt.
Gortex stället och "vinter handskar" gjorde turen behagligare.Dock lite småfrusen i fingertopparna och om fötterna efter ca 10 mils buskul :)

Det ser sjukt najst ut det där!!! :tummenupp Exakt vad är det som krävs för att konvertera en motard till enduro (är det struligt)? Och vad landar prislappen på?

Det e grimt kul att bralla runt på skogsvägar om det inte blir föööör jobbig terräng. Det ska va lagom svårt att sladda runt på. Framförallt med en tung 690.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Det ser sjukt najst ut det där!!! :tummenupp Exakt vad är det som krävs för att konvertera en motard till enduro (är det struligt)? Och vad landar prislappen på?

Det e grimt kul att bralla runt på skogsvägar om det inte blir föööör jobbig terräng. Det ska va lagom svårt att sladda runt på. Framförallt med en tung 690.

Det krävs fälgarna från 690 Enduro.För mej att det var kring 12-13 tusen för fälgarna.
Distanser till skivan fram,distans till hjulet fram.
Bak passar rakt av.

http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/produkttest/D%C3%A4cktest%20-%2005.pdf

Litet däcktest.
MT 21 verkar ok , T63 snäppet bättre om man har lite mer asfalt transportsträckor.
Nu på höst/vinter kan ju asfalten vara förädiskt fuktig.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det krävs fälgarna från 690 Enduro.För mej att det var kring 12-13 tusen för fälgarna.
Distanser till skivan fram,distans till hjulet fram.
Bak passar rakt av.

http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/produkttest/D%C3%A4cktest%20-%2005.pdf

Litet däcktest.
MT 21 verkar ok , T63 snäppet bättre om man har lite mer asfalt transportsträckor.
Nu på höst/vinter kan ju asfalten vara förädiskt fuktig.

Ok coolt... dom där distanserna. Har du tillverkat dom själv eller finns dom som tillbehör?

Köpte 690:in i alla fall! :yoparty

Vilken köpte du?
 
Last edited:

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
prova biltema cross bakdäck det är helt klart värt sina stålar annars maxxis IT T63 är okej om man ska köra lite touring (På en annan hoj) men det är väl inte därför du har enduro fälgarna på.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Skulle någon kunna ge mig mått på SMC:s längd och där den är som högst, ska ta den i släpvagn.. Hittar inte nämligen!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Skulle någon kunna ge mig mått på SMC:s längd och där den är som högst, ska ta den i släpvagn.. Hittar inte nämligen!

Vanligt galler släp som sådana man tex hyr funkar perfekt för transport.
Se till att surra fast ordentligt med spännband.

Vad görs på 500-600 mila servicen.

Jag fick infon om att nästa service är vid 600 mil medans andra säger 500 mil.

Är det bara olja,oljefilter på mellanservicen?

1000 mila är ventil justering osv olja,filter.
 
Last edited:

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Vanligt galler släp som sådana man tex hyr funkar perfekt för transport.
Se till att surra fast ordentligt med spännband.

Vad görs på 500-600 mila servicen.

Jag fick infon om att nästa service är vid 600 mil medans andra säger 500 mil.

Är det bara olja,oljefilter på mellanservicen?

1000 mila är ventil justering osv olja,filter.

Jag var oxå lite funderande över om det var 5 eller 600 mil.
Men till mig sa dom att det är vid 500 mil, när inte den första räknas som en "vanlig" service :gnissla

Köpte olja å filter för att göra en egen mellanservice vid 350 mil.
Det var då jag frågade om när nästa service kommer, å det var vid 500 mil.
Så det blir ingen mellanservice för min del, när det bara är 150 mil kvar.
245 kr(Nok) för en liter olja (Motorex)
Det kostar att ligga på topp :näsblod

1000 mila, är det inte full service på framdämparna tro..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top