KTM 690 Smc 2008

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Du måste reg.bestikta hojen samt få med dig papper från firman som strypt den så besiktingen ser att den inte har mer effekt än den har. Detta är ganska enkelt och inget konstigt - har själv gjort det på 2 hojar innan..
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du måste reg.bestikta hojen samt få med dig papper från firman som strypt den så besiktingen ser att den inte har mer effekt än den har. Detta är ganska enkelt och inget konstigt - har själv gjort det på 2 hojar innan..

Njae, 690n har ett färdigt CoC-papper för 25kW så det ska inte behövas besiktas om. ÅF ska kunna ordna detta. Sen hur sugna de är på att göra det på en hoj de kanske inte sålt själva är väl en annan grej...
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
måste man besiktiga då?

Det är väl självklart:va

Njae, 690n har ett färdigt CoC-papper för 25kW så det ska inte behövas besiktas om. ÅF ska kunna ordna detta. Sen hur sugna de är på att göra det på en hoj de kanske inte sålt själva är väl en annan grej...

Du tänker kanske på 690 sm (anknäbben)?:va
SMC:n var dem tvugna att regbesiktiga.

Du måste reg.bestikta hojen samt få med dig papper från firman som strypt den så besiktingen ser att den inte har mer effekt än den har. Detta är ganska enkelt och inget konstigt - har själv gjort det på 2 hojar innan..

Oftast så sköter väl firman även regbesiktningen? Så har det i alla fall varit på dem två hojar jag har haft.
 
Last edited:

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Är nån på jakt efter en SMC så har jag en till salu. Helsystem, svart plast m.m.

Ska använda pengarna till en grunddränering, kul va?



3800:- på Bilsport & MC, tror inte att det finns nåt billigare.

jag har tidigare hört att det varit strul med fukt i display samt att tanklocket läckt?? bensin. Är detta ngt som har omfattats av garantin och har blivit utbytt?
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
jag har tidigare hört att det varit strul med fukt i display samt att tanklocket läckt?? bensin. Är detta ngt som har omfattats av garantin och har blivit utbytt?

Mätaren är bytt, det beror dock inte på fukt, utan att mätartavlan vibrerar och skaver mot glaset så det blir repor/smutsigt.

Tanklocket läcker när den är absolut fulltankad, men det finns en foampackning att sätta dit. Har köpt men inte monterat den.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Är nån på jakt efter en SMC så har jag en till salu. Helsystem, svart plast m.m.

Ska använda pengarna till en grunddränering, kul va?

QUOTE]

Hm har du inte sålt den ännu? Marknaden död ,du har väl haft den ute ett tag :va

Hm låter inte som nåt större nöje o lägga pengarna på grunddränering.
 
Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
ok!ni som har 3800 i försäkring!är det då orginalefekten i papperen!vart bor ni och vilken ålder!

själv tillhör jag zone 2 tror jag(stockholm) och 30 år!

för 3800 är ju skitbiligt!hel/hel antar jag!
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
ok!ni som har 3800 i försäkring!är det då orginalefekten i papperen!vart bor ni och vilken ålder!

själv tillhör jag zone 2 tror jag(stockholm) och 30 år!

för 3800 är ju skitbiligt!hel/hel antar jag!

19 år, bor i Mölndal, rätt centralt, knappt en mil utanför Göteborgs centrum. ca 5000 hel/hel. Då borde ni "gamlingar" ha större chans att komma över en försäkring till ett bra pris:D :tummenupp
 
Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
19 år, bor i Mölndal, rätt centralt, knappt en mil utanför Göteborgs centrum. ca 5000 hel/hel. Då borde ni "gamlingar" ha tsörre chans att komma över en försäkring till ett bra pris:D :tummenupp

hahha tackar för den smällen:pannkyss

man får väll ta och ringa runt lite och lyssna!:tummenupp
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
33 år -bor i mindre stad i sydliga pannkakslandskapet.
3516 kr hel/hel
Förvisso medlem i SMC och det gör 376 kr ,försäkring som annars skulle bli 3892 kr.

Enskilt medlemskap kostar 350 kronor.I detta ingår bland annat tidningen MC-Folket med åtta nummer per år, SMC-Kalendern (en bok i fickformat med info om träffar, klubbar, rabatter med mera). Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar du bara 300 kronor i årsavgift.

Klart värt lite läsning osv och går med 26 kr + :D
 
Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Äntligen...

:tuttar Har man fått tummen ur & blivit medlem här på Sh... :tummenupp

Jag har hängt med i denna tråd sedan i somras då jag blev en lycklig ägare till en SMC & jag tror jag skall passa in här för humorn & ironin här är helt i min smak... :D

För övrigt så har jag väl gjort det alla andra har med sina hojjar, dvs bytt till svart plast, acra, mappning, 15:eek:ns drev fram & bytt hastighetsmätare...

Så nu är det väl tänkt att byta till K&N filter, öppna luftburken & få motorn "blueprintad" under vintern, är det ngn här som gjort det & blev det ngn märkbar effektskillnad :confused:

Är lite sugen på att lacka om min svarta plast till antingen "citycammo" eller ngn snygg grå kulör men jag får se om det hinns med...

Förstår att alla har mkt att göra inför julen & allt men hoppas att det kan bli lite mer drag i tråden framöver... :)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Välkommen hit till SH träsket Sladdfantomen!

Citycamo hade helt klart varit grymt coolt. Kanske inte det lättaste att lacka till o få snyggt i formerna osv eller ?
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Funderar på om man inte ganska enkelt kan "filma" ( som dom gör med taxibilar) i 1 par gråa nyanser & 1 vit tex... svart har man ju redan & då blir det ju ganska enkelt att få till kanterna & även passformen då man ju kan "prova" om det passar innan man tar bort "skyddspappret" på baksidan.
Ngn som har koll på "filmning"...
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!

Grymt bra pris :)

Hm jag skulle kanske aldrig köpt min,då hade jag köpt denna :gnissla

Aja du blir säkert av med den,jag har då inte plats till fler hojar samt skulle även vilja ha enduro.

Förvisso köpte jag min med begagnad,rullat 84 mil för 72 tusen.
Fick svart kåpset till.

Och så fick jag glädje av sommaren :)

Hade dock servicen själv att bekosta samt slipon.
Slipon köpte jag av ett annat märke som jag iförsig tycker ger något skönare ljud än Akra samt utseende i jämförelse med en väns Akra burk men men smaken är olika och tur är väl det.
 

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul

Menar killen allvar . . . . Har motorn pajat eller är den stulen :va
Nej men allvarligt . droppar dom så i pris ???:huvet
Jag blev så sugen . så jag klev in och köpte utan prut och tjafs :arsele
iochförsig så köper man för att ha inte sälja
enda fördelen är att den blir inte lika stöldbegärlig . . . billig
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Menar killen allvar . . . . Har motorn pajat eller är den stulen :va
Nej men allvarligt . droppar dom så i pris ???:huvet
Jag blev så sugen . så jag klev in och köpte utan prut och tjafs :arsele
iochförsig så köper man för att ha inte sälja
enda fördelen är att den blir inte lika stöldbegärlig . . . billig

Så du menar att 690-hojarna är olika stöldbegärliga, oavsett hur bra skick det är på dem:va
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top