Ktm 660

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
En sån där som låter högt
Ser ballt ut. spraya du direkt lr plocka u av fälgar först osv?

Är det biltemas gummispray lr kör du den "plastdip" sprayen?
Jag ahr 1 extra uppsättning med kåpor så jag tänkte fräscha upp dem med lite spray=)

Körde på direkt, med lättare maskering av bromsskiva osv.

Har kört med biltemas oranga gummispray på ramen som har lite fel nyans enligt mig, på framfälgen körde jag på Julas oranga gummispray vilket jag tyckte matchade org färgen mycket bättre.

Sugen på att ta en runda i dagarna? så kan du kika på färgerna live om du vill då jag jobbar i Södertälje :tomten
 

saligone

Ny medlem
Gick med
11 May 2015
Ort
södertälje
Hoj
ktm 660
Körde på direkt, med lättare maskering av bromsskiva osv.

Har kört med biltemas oranga gummispray på ramen som har lite fel nyans enligt mig, på framfälgen körde jag på Julas oranga gummispray vilket jag tyckte matchade org färgen mycket bättre.

Sugen på att ta en runda i dagarna? så kan du kika på färgerna live om du vill då jag jobbar i Södertälje :tomten

Okej skall köpa lite på jula å piffa upp mina kåpor lite=)
Har lämnat in hojen på en service + några andra åtgärder, typ byta p-box vid växelpetaren och kolla läckaget under motorn (som jag har lokaliserat vid oljepluggen) så den läcker iaf inte mellan halvorna!:yoparty men jag har inte vågat öpna pluggen då jag kanske bara förstör mer, så jag lämna det till nån som kan, hoppas det bara behövs en ny skruv, koppar bricka å lite locktite. sen är hon tät!
förutom det fick jag beröm för att den var i sådant fint skick:yoparty

har lite svårt att planera in när jag åker, mestadels på helgerna, jag sticker iväg när jag får en lucka! Men hade vart kul att åka lite! för tillfälet har jag ingen att åka med, men jag jagar ifatt dig om jag stöter på dig så kikar jag på fälgarna!
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Köpte 660 för några veckor sedan och är less på att kicka.

Någon förgasarsetup som gör den enklare att starta?

Om inte finns det en fin 660 i Göteborgsområdet till salu.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Köpte 660 för några veckor sedan och är less på att kicka.

Någon förgasarsetup som gör den enklare att starta?

Om inte finns det en fin 660 i Göteborgsområdet till salu.

Fick detta rådet angående ktm storstånka: kicka långsamt runt tills du kommer till öd, då känner du att det tar emot ordentligt, håll in dekompen och tryck ner någon cm i höjdled, släpp dekomp och släpp tillbaka kicken. Sen kickar du till bestämt. Det ska tydligen funka i stort sett varje gång såvida inget annat är knas (ventilspel etc.)
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Stort tack ännu en gång. Nu kan jag ju behålla hojen! Låter som ett as och vibrerar vansinnigt, men det hör ju till.
 

saligone

Ny medlem
Gick med
11 May 2015
Ort
södertälje
Hoj
ktm 660
Hojen tbx från service. inga lekage längre och allt är i tip top!=)
fick beröm för att skicket va så fint.

så tänkte ta en sväng senare idag om vädret håller i sig, ananrs blir det till helgen:D


tänkte måla fälgarna svarta. ska man köra plastdip lr gummifärg? nå tips på de?

tänkte även dreva om den då jag har 17/40 atm. tänkte köra 16/40-42 eller 15/40-42. vad tror ni?
som det är nu kan jag gasa upp den på 2:an men inte 3:an, men det går att rycka upp den på 3:an.

Ang. att kicka igång skiten, så trycker jag kicken tills det säger klick och tar stop, då drar jag i decompen och trycker ner kicken ett hack till sen släpper jag upp den högst upp igen och och lägger helakroppsvikten på samtidigt som jag kickar igång den, burkar gå igång på första.
När den är kall drar jag på choken och drar runt kicken 5-6 varv, sen till klicket och ett hack ner, sen upp, sen kicka igång!=)
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Någon som varit med om ett trasigt styrlås här? Någon har förmodligen rätat upp mitt styre med kraft trots att styrlåset varit aktivt och nu kan jag inte svänga vänster trots att jag låst upp styrlåset. Är det lätt att byta ut?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Någon som varit med om ett trasigt styrlås här? Någon har förmodligen rätat upp mitt styre med kraft trots att styrlåset varit aktivt och nu kan jag inte svänga vänster trots att jag låst upp styrlåset. Är det lätt att byta ut?

Råkade ut för samma sak, fick inte upp låset och det krävdes inte mycket kraft för att knäcka styrlåset helt och hållet det är mest mässing i det. Sen fick man ju ändå ta lös styrstången och plocka väck lösa delar för man vill ju inte riskera att lösa delar helt plötsligt gör att styret låser sig när man kör.

Köpte ett nytt styrlås på ebay och det är väl i princip bara att trycka dit och hamra in drivskruven men det kändes ganska meningslöst att montera dit ett styrlås igen efter att jag känt hur lätt man knäckte sönder det så det blev aldrig monterat.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Tack för svaret!
Hur mycket måste man montera ner hojen för att få lös styrstången? Kommer förmodligen behöva fixa det här på gatan nämligen så vill helst inte montera ner framhjulet om det kan undvikas.
knäcka styrlåset, menar du att man knäcker det genom att bända styret fram och tillbaka?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tack för svaret!
Hur mycket måste man montera ner hojen för att få lös styrstången? Kommer förmodligen behöva fixa det här på gatan nämligen så vill helst inte montera ner framhjulet om det kan undvikas.
knäcka styrlåset, menar du att man knäcker det genom att bända styret fram och tillbaka?

Ja, det är klart att du måste ha lös framhjulet för att lossa styrstången.

Ja, bryter du i styret med rejäl kraft så knäcker du styrlåset. Kraftigare än så är det inte.
 

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Ort
I krokarna
Hoj
nada..
Ny fråga angående bakram osv; Fungerar gamla org.röret fortfarande eller är det andra infästningspunkter?

Antar också att det är samma bakram på 625 som 660?
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ny fråga angående bakram osv; Fungerar gamla org.röret fortfarande eller är det andra infästningspunkter?

Antar också att det är samma bakram på 625 som 660?

Jag har kört gammalt trimrör på en 05a och det funkande med ett litet mellanlägg. Ljuddämparen hamnar en sådär 5-7 cm lägre ner. Ser inte optimalt snyggt ut men funktionellt.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har kört gammalt trimrör på en 05a och det funkande med ett litet mellanlägg. Ljuddämparen hamnar en sådär 5-7 cm lägre ner. Ser inte optimalt snyggt ut men funktionellt.

De där va väldigt snällt skrivet.... :D

Funktionellt ja, men jävligt fult....
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top