Ktm 660

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Den går ner till en givare på sidostödet. Trodde inte att 660n hade sånt. Den får vara urkopplad i alla fall.

Jo, det stämmer. Startspärr tror jag att det är till för. Eftersom inte kicken går hela vägen ner när man har stödet nere så ger det lixsom sig själv, ändå.
 

wojtan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 SMC -05
Nån som vet om det är krångligt dunka dit en framlykta (med kåpa) från en 690 smc på en 660?
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Varit ute och busat idag efter att ha suttit inne hela veckan. Härligt, äntligen en hel, ledig, helg att kunna åka!

Kommer hem, ser att det läcker från framgaffeln. Fan.
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Prova att lufta framgaffeln,funka bra på min när det fukta lite:tummenupp

Jag tycker att jag luftar gaffeln både innan och efter körning, har smidiga ventiler att trycka på, men jag gjorde det även efter körningen i fredags då jag upptäckte att det läckte.
När jag kom hem igår kväll så kände jag på packningarna och det kändes inte alls lika fuktigt. Men det kan ju lika gärna vara så eftersom den inte kördes under lördagen.

Tänkte jag skulle testa bladmåttstricket en gång, har jag tur så hjälper det. Så slipper jag byta packningarna. :D
 

Wojt

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 SMC 2005
Upptäckte en liten pöl med vad som verkar vara bensin på golvet under hojen när den stått i några dagar, pölen var belägen strax framför oljepluggarna. Fattar inte vad det kommer ifrån, det enda jag kunde se var att det såg lite "blött" ut ungefär där dekompen går in i cylindern. Någon som kanske råkat ut för något liknande och vet var det brukar uppstå läckage?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har beställt en reparationssats till min hoj. Fick då med en lös, liten stålkula. Har sett att det redan sitter en kula i en plastbricka med en cylinder, vid slavcylindern. Någon som vet var den extra, lösa kulan ska vara?

Har även problem med att lufta kopplingen. Någon som har koll på var man behöver ha för storlek på saker o ting för att kunna fylla på oljan från nippeln på vid slavcylindern?
 

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 SMC -04
Sådär, tog mig tid att testa bladmåttstricket idag och jag tror att det blev bättre faktiskt. Efter att ha flexat dämparna några gånger och det blivit ringar av den överblivna 5-56 så kändes det helt torrt till slut. Förhoppningsvis håller det tätt nu, jag hann nämligen inte testköra något.

För direkt efter jag var nöjd med gaffeln så monterade jag bort hjulen, imorgon bitti blir det däckbyte och sedan ska gaffeln sättas på prov!
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Har även problem med att lufta kopplingen. Någon som har koll på var man behöver ha för storlek på saker o ting för att kunna fylla på oljan från nippeln på vid slavcylindern?
Om jag inte kommer ihåg helt fel använde jag mig av en "sportvattenflaska" av typen med 10-15cm plastslang högst upp.
Häll i bromsvätskan i sportflaskan, vänd flaskan upp o ner o tryck tills det kommer fram i vätskebehållaren.
 

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
En sån där som låter högt
Igår vart man nybliven ägare till en -04.. igen :Bugar

Den har rullat ca 2200mil, Något särskillt man bör gå igenom? Renovera etc :brinnerup
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Igår vart man nybliven ägare till en -04.. igen :Bugar

Den har rullat ca 2200mil, Något särskillt man bör gå igenom? Renovera etc :brinnerup

Grattis!!! :) Blev också 660-ägare för några veckor sen!
Som jag förstått det så kan det vara en god idé och plocka ner motorn och se över/byta lager m.m. när hojen gått 2-3000 mil..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Om jag inte kommer ihåg helt fel använde jag mig av en "sportvattenflaska" av typen med 10-15cm plastslang högst upp.
Häll i bromsvätskan i sportflaskan, vänd flaskan upp o ner o tryck tills det kommer fram i vätskebehållaren.

Fick tips om att leta i KTM-väskan, och se på fan, där låg en slang som passade. Även en koppling man satte i locket på en vanlig 0,5 PET-flaska. Fick dock inte upp någon olja, Lyckades dock lufta systemet ändå.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top