Ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Till er som kör med rallykam på -04. Byter ni något mer än kamen?
Vad jag har förstått är det rätt så lättmekat? Hur är hållbarhet osv ? Dela gärna med er av era erfarenheter :)
Mvh

Jag har rallykam, akrahelsystem samt ombestyckad förgasar. Dock vet jag inte vad som sitter i förgasaren. Största skillnaden tycker jag är att effekten kommer mer på högre varv än med org. kam. För övrigt är den sjukt lättstartad. Startar alltid på första kicken, kall som varm. Aldrig varit med om liknande.
 

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
Jag har rallykam, akrahelsystem samt ombestyckad förgasar. Dock vet jag inte vad som sitter i förgasaren. Största skillnaden tycker jag är att effekten kommer mer på högre varv än med org. kam. För övrigt är den sjukt lättstartad. Startar alltid på första kicken, kall som varm. Aldrig varit med om liknande.

Tack :) Vet du vad du har fått i skillnad i hk? på ett ungefär?
Är man tvungen att byta något annat i samband med montering av rallykam? typ andra ventiler, hårdare fjädrar eller så ? :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Men gu så fint! Tack för svar! :) Blir nog att leta reda på en sådan rackare då, verkar dock finnas mest till 625,640 på Ebay :(

De flesta plockar ju ur sin originalkam och sätter i en rallykam och inte tvärt om :)

Jag har funderat på att tillverka en batch kammar med lite häftigare spec likt min egen racemotor men har inte blivit av ännu tyvärr.
 

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
De flesta plockar ju ur sin originalkam och sätter i en rallykam och inte tvärt om :)

Jag har funderat på att tillverka en batch kammar med lite häftigare spec likt min egen racemotor men har inte blivit av ännu tyvärr.

Ja det är klart.
Kommer dra iväg en beställning på rallykamen imorgon. Om lönekontot säger ja vill säga ;P
Vad kör ni på för munstycken samt drevning när ni pillat i rallykamen?
 

Rainix

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 450 exc 08
Hej behöver lite tips angående min 660 06a.
Tomgången ställer upp sig efter bara 2 timmars körning på hojen.
Ställer den så som den ska vara men efter en stund märker man att den har börjat stiga igen.
Det resulterar i att hojen blir svårstartad när den är varm.
Vad kan det vara för fel? Eller är det något som är vanligt pga vibbrationerna?
Tomgångskruven går inte att skruva för hand heller. Den bara fjädrar tillbaka då. Utan man måste använda tång.
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Vet någon vad kylaren på en Ktm 660 -04 är i för material? Min läcker lite och funderar på att laga den alt. köpa en begagnad! Var inne på banan med lödtenn men vet ej det är en bra ide.
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Hej kära vänner,

Vet någon om det går att mäta upp givaren till hastighetsmätaren? och isåfall, vad skall den ge för värde? Det är ju någon form av induktiv givare, går det att resistansmäta den?.
Någon som kan mäta upp sin givare?

Tacksam för svar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hej kära vänner,

Vet någon om det går att mäta upp givaren till hastighetsmätaren? och isåfall, vad skall den ge för värde? Det är ju någon form av induktiv givare, går det att resistansmäta den?.
Någon som kan mäta upp sin givare?

Tacksam för svar.

Nej den går inte att mäta på något smidigt vis. Trasig kabel är tyvärr inte helt ovanligt om man inte varit varsam vid kabeldragningen.
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Tack för snabbt svar Boris,
Det blir att handla en ny dylik, för kortet i mätaren har inga kallödningar eller olödningar och den verkar initiera sig när jag tar ur och sätter i batteriet.
470 spänn för en givare med kabel. Jaja.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Vet Du att det är en sådan?
Kan vara värt ett försök, men, jag kan ge mig fan på, som Boris poängterar, att det är ett kabelbrott någonstans. Det är isåfall inte första klåpningen jag hittar på hojen...

Ingen som har en kabel över?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vet Du att det är en sådan?
Kan vara värt ett försök, men, jag kan ge mig fan på, som Boris poängterar, att det är ett kabelbrott någonstans. Det är isåfall inte första klåpningen jag hittar på hojen...

Ingen som har en kabel över?

Har inte behövt använda en sån själv då...
Men du kan ju mäta kabeln me en multimeter å kolla efter kabelbrott... Hittar du de är de bara att laga...
 

PågenLimpa

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660
Hejsan!

Skall eventuellt köpa en 660 03 eller 04 då det passar min budget 30k. Men de flesta jag hittar har gått runt 1700mil. När är det dax för de större servicarna och vad kan det vara för något? misstänker kolv,lager o liknande.

Eller ska man vänta och köpa en med mindre mil på sig?
Cheers
 

brucelee

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2012
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 660 smc 2006
Ktm 660 06 plast

Tjenare, söker diverse plast till en 660 från 06. Söker främst kylarvingar med logga på, finns detta att köpa på någon sida eller om någon har liggandes?
Passar kylarvingarna från tidigare årsmodeller min 06:a o sen undrar jag även om det är samma vingar på 640 och 625?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Kanske en dum fråga...
Är det någon som vet om det är stor skillnad mellan twinair och original luftfilter?
Även vart man kan köpa ett twinair i gbg?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top