Ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Nu har jag gjort rent och lagt på ny tätningsmassa. Förmodligen lite mer än vad som var där innan. Får se imorgon om det håller tätt. Dock la jag inget där vattenpumpens 2 gummiringar finns... :S
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Sant!

Jag tog en del, men efter att ha kollat runt lite på nätet så tror jag inte jag tog för mkt iaf. Läcker det igen vet jag att jag kan ta mer massa.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
toppen.jpg

Nu har jag tätat ventilkåpan med ny massa. Verkar vara tätt, iaf efter första rundan igår. Dock är jag osäker på vattenpumpen. Där sitter 2 gummiringar för tätning och det fanns inte heller några spår från rester av gammal packning på pumpen? jag la ett lager utanför gummiringarna ändå, verkar som om vissa gör det. SKulle jag även lagt ett lager på insidan gummiringarna?

Idag slog det mig. När jag tittar på pumpen så ser det ut som om den inte sitter rätt. Det borde dock vara omöjligt att sätta den snett. Det finns ju dessutom en pigg innanför ventilkåpan som ska passa in i ventilkåpans hål. Men om man tittar på hur mkt pumpen sticker ut i översta delen jämfört med nedre, undre pumpen så skiljer det ett par mm. Men antar att det ska vara så`?

Känner tyvärr ingen annan med lc4 som jag kan titta på heller. Det hade underlättat. Ska ta en bild sen och posta.
 
Last edited:

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
2yo3lkz.jpg

Så här har vissa gjort med lc4 motorns vattenpump.

Är det någon som vet hur det ska vara? Det framgår inte i verkstadsmanualen.
 

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
City
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Hej,

Köpte en 660 för en dryg månad sen (efter några år utan mc) och har nu läst igenom HELA den här tråden :3freak
Den är en fantastisk källa för information och jag har lärt mig massor av modellspecifika saker tack vare den.
Stort tack till alla er som delat med er av era kunskaper!

Ett extra stort tack vill jag rikta till Boris JR, du är ju en levande instans av Wikipedia när det gäller LC4 :tummenupp
Jag följer uppmaningen i din signatur och donerar en femhundring till SOS Barnbyar (grymt initiativ).

Jag har en liten fråga oxå. Jag har inte lyckats lista ut vilka dimensioner det är på fjädjarna i gaffelbenen.
Tänkte beställa nya från http://slavensracing.com/products/suspension/fork-springs men är osäker på vilka som passar.

Någon som vet?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Ska beställa nytt drivpaket. Eller bakdrev och kedja iaf.
har för närvarande 15/40, men vill har 15/45 istället. Hur många länkar behöver jag ha på kedjan för att den ska räcka?
Är det någon som har samma drevning på sin 660?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ska beställa nytt drivpaket. Eller bakdrev och kedja iaf.
har för närvarande 15/40, men vill har 15/45 istället. Hur många länkar behöver jag ha på kedjan för att den ska räcka?
Är det någon som har samma drevning på sin 660?

Kolla den här sidan för antal länkar på kedjan å vad den utväxlingen gör på din hoj... http://www.gearingcommander.com/

Har liknade utväxling på enduron å de varvar ganska friskt redan vid 70km/h... Visst går det att åka fortare då.. Va ute på isen i vintras å de gick undan mellan 100-120 å då fick motorn gå på övervarv...
 

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
Tjena!
Är rätt så nybliven KTM ägare, en -04
Är än sålänge jävligt nöjd :)
Skall byta bakhjulslager och tänkte höra om någon vet beteckning på skf´s motsvarande lager?

Mvh
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Det ska jag testa.
Idag var jag ute och körde en sväng. lika roligt som vanligt (var 2v sedan)
När jag skulle kallstarta den så kändes det som om dekompen hade hängt sig. den släpptes inte ut liksom? Jag kickade tills den släppte, 5-6ggr. sen startade den på första. Den är extrem lättkickad för övrig... Dekomvajern ligger inte heller i spänn. Den är lite släppt på för säkerhetsskull.
Hur svårt ska det vara att kicka en ktm 660? det sitter racekam och helsystem från akra på samt ombestyckad förgasare. Jag tycker den är grymt lätt... frågan är om det ska vara så?

ha de fint!
 

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
Ingen som har satt dit skf istället för orginal?
Sedan har jag en annan fundering, plasten är ganska matt och tråkig.. Någon som har tips på hus man får liv i den igen?

Mvh
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ingen som har satt dit skf istället för orginal?
Sedan har jag en annan fundering, plasten är ganska matt och tråkig.. Någon som har tips på hus man får liv i den igen?

Mvh
Lagernr är samma oavsett fabrikat.2st 6205 i baknavet och ett 3205 i ryckutjämnaren.Köp gummitätade(2RS)lager.
 

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Hej, Jag ska köpa min första hoj nu och det står mellan 660 och 625. Jag har en tajt budget på 30 000 kr, räcker det för att köpa en 660/625?

Jag kommer köra 90% asfalt och mest busköra lite, inga sträckor över 4 mil:) passar en 660/625 till mig, kan tillägga att jag är 197cm lång också om det skulle vara aktuellt:)
Jag är inte jättebra på att meka men att byta olja och oljefilter kan jag ju självklart:)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hej, Jag ska köpa min första hoj nu och det står mellan 660 och 625. Jag har en tajt budget på 30 000 kr, räcker det för att köpa en 660/625?

Jag kommer köra 90% asfalt och mest busköra lite, inga sträckor över 4 mil:) passar en 660/625 till mig, kan tillägga att jag är 197cm lång också om det skulle vara aktuellt:)
Jag är inte jättebra på att meka men att byta olja och oljefilter kan jag ju självklart:)

Du kanske vet att skillnaden mellan 660 å 625 är att den ena har bara kickstart å den andra har även elstart.. För 30' får du nog tag på ett exemplar som gått en del, men en 640 för den pengen är lättare att hitta då...
 

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
Du kanske vet att skillnaden mellan 660 å 625 är att den ena har bara kickstart å den andra har även elstart.. För 30' får du nog tag på ett exemplar som gått en del, men en 640 för den pengen är lättare att hitta då...

Nej det visste jag inte, men nu gör jag:)

Den ktm´n jag ska köpa ska jag ha kvar i ca 2år för att sen köpa en lite nyare, dyrare.

Så är en 640 för 30k en bra första hoj att att leka med och köra till skolan/jobbet):)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nej det visste jag inte, men nu gör jag:)

Den ktm´n jag ska köpa ska jag ha kvar i ca 2år för att sen köpa en lite nyare, dyrare.

Så är en 640 för 30k en bra första hoj att att leka med och köra till skolan/jobbet):)

660 kickstart får köras på A begrensad, nyare får man även tjussa på, kolla regbevis... Mest effekt ostrypt...
625 kick å elstart får oxå köras på A begrensad, samma gäller på den...
640 kick å elstart, många har ingen strypning å då gäller A obegränsad å man får tjussa på den... 640 har större tank å annan sadel samt annan slöare förgasare än 625, annas liknande.. Byt förgasare å sen så skillger de inge...
 

sudden777

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Skara
Hoj
Ingen
660 kickstart får köras på A begrensad, nyare får man även tjussa på, kolla regbevis... Mest effekt ostrypt...
625 kick å elstart får oxå köras på A begrensad, samma gäller på den...
640 kick å elstart, många har ingen strypning å då gäller A obegränsad å man får tjussa på den... 640 har större tank å annan sadel samt annan slöare förgasare än 625, annas liknande.. Byt förgasare å sen så skillger de inge...

Jag funderar på 640in., den verkar skönare:) Dem ska ju ändra lagarna 2013 oxkså så väntar nog på det och då får man köra 35kw ist för 25kw på begränsat:tummenupp
 

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Ort
lysekil
Hoj
KTM 660 -04
Till er som kör med rallykam på -04. Byter ni något mer än kamen?
Vad jag har förstått är det rätt så lättmekat? Hur är hållbarhet osv ? Dela gärna med er av era erfarenheter :)
Mvh
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top