freding
en Outsider...
vissa saker kan man inte se sig till, utan måste provas framOkk ska fundera lite, dem såg inte optimala ut för grusvägar direkt, men dem var billiga med
vissa saker kan man inte se sig till, utan måste provas framOkk ska fundera lite, dem såg inte optimala ut för grusvägar direkt, men dem var billiga med
nja gaspådraget ut ur kurvan är lite ryckigare än på trajjan, fick jag erfara, man lär så länge man lever.....
Har precis bytt skyltbelysningen till LED-lampor, och bakblinkers till diod. Har extra motstånd på blinkers oxå.
Allt är rätt kopplat enligt schema, men nu blinkar skyltbelysningen tillsammans med blinkers
Kan detta bero på att det är mindre motstånd i LED-lamporna? Ska jag sätta ett motstånd på skyltbelysningen oxå?
Ska köra bana och har satt på orginalburken. Vet inte riktigt hur den ska sitta bara. Sätter ni den innan för eller utanför fästet i ramen längst bak?
Skulle tippa på att det är fartvinden som drar i armarna, och du håller i dig i styret i stället för att hålla emot med magen och "släppa! styret...Märkte idag att min hoj har börjat "åla" sig fram när man kommer upp i ca 150 typ styr åt höger/vänster som vobbel.. den går inte rakt utan slingrar sig fram
Någon som har en aning? Något lager kanske? har inte varit så förut
Skulle tippa på att det är fartvinden som drar i armarna, och du håller i dig i styret i stället för att hålla emot med magen och "släppa! styret...
Håller på att kika runt på 660 inför sommare. Tittade på en i går som var i bra skick. Det jag blev fundersam på varför oljan hade en grå/beigegrumlig färg.
Är det så att oljan blir grumlig i motorn eller är det ett tecken på fel? Tacksam för svar hur ni har det på era cykler.
Näe du, oljan ska inte vara sådär grådassig. Speciellt inte precis efter ett oljebyte.
Tyckte inte att det såg riktigt rätt ut, men var ändå osäker. Färgen var densamma som när man öppnar oljelocket på bilen och det har kommit in fukt (beigeaktig).
Håller på att kika runt på 660 inför sommare. Tittade på en i går som var i bra skick. Det jag blev fundersam på varför oljan hade en grå/beigegrumlig färg. Ägaren sa att cykeln var nyservad. Jag har haft en 640 tidigare och på den så var oljan klar och fin. På min Husa 650 så tyckte jag nog att oljan mer var åt det grumliga trots byten och trots att cykeln var helt ny (Fick blocket utbytt på garanti för att en por i aluminiumet var öppen).
Är det så att oljan blir grumlig i motorn eller är det ett tecken på fel? Tacksam för svar hur ni har det på era cykler.
Vad kör ni med för tryck i däcken? Märkte att det var lite snålt med luft både bak och fram så ska fara och pumpa... fått sprickor på kanterna av framdäcket också, tror det är pga det.
Den är "grumlig" och bubblig när hojen är igång eller precis efter jag kört. Var den varm när du kollade? Annars är den som olivolja, alltså rätt klar och fin.
Är det någon som vet vad insex skruven är till för bredvid oljepluggen. Jag hade lite bråttom med oljebytet och råkade lossa på den. Står en varning i handboken att man inte ska lossa den. Men vad händer om man nu har gjort det?
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
KTM 990 RC R på gång
KTM har presenterat prototy... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024
Söndagen den 19/5 var det d... |
|
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |