Ktm 660

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
3027108 Då borde nån sammanställa en FAQ på ett överskådligt & pedagogiskt sätt :)
Precis, en tråd med vanliga frågor och svar. Mycket mer nyttigt än en sådan här tråd :)

Helt enkelt börja om på ny kula fast med ett bättre förstainlägg där skaparen av tråden helt enkelt håller sitt inlägg uppdaterat med det allra senaste.
 

Henken

Guest
Precis, en tråd med vanliga frågor och svar. Mycket mer nyttigt än en sådan här tråd :)

Helt enkelt börja om på ny kula fast med ett bättre förstainlägg där skaparen av tråden helt enkelt håller sitt inlägg uppdaterat med det allra senaste.

Då får nån bli ansvarig & folk med kunskap kan skicka infon till den personen så får han/hon sammanställa.
 

Där Väste

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
KXF 450 -07, CR 250 -03, RM 250 -06, SXV 550 -07, KTM 660 -05, R1 -05, CBR900 -93
precis köpt mig en 660 -04 uttagen -05 med acrahelsyst, annat luftfilter , nerdrevad, osv..shit och hjälp mig vilken skillnad mot 640 prestige med seabring slipon!!! MEN..den känns lite mer ostabil än 640..(kanske för att framhjulet aldrig är i backen) hur som helst..fan vilken hoj!!
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Har bytt batteri i instrumentdisplayen och när jag startade upp den på nytt var allting nollställt, Går det att ställa in ODO och h räknaren manuellt?
Har ställt in hjulstorleken, men vet inte hur man gör med de andra mätningarna.
Tack på förhand
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Har bytt batteri i instrumentdisplayen och när jag startade upp den på nytt var allting nollställt, Går det att ställa in ODO och h räknaren manuellt?
Har ställt in hjulstorleken, men vet inte hur man gör med de andra mätningarna.
Tack på förhand

Tror inte det.. samma sak hände med min gamla och den jag har nu. Om du vet hur långt den hade gått innan så skriv ner det på en lapp, kan ju vara bra att veta ungefär hur långt den har gått.

Hur ställer man in hjulstorleken(WS)? Jag glömmer bort det hela tiden.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tror inte det.. samma sak hände med min gamla och den jag har nu. Om du vet hur långt den hade gått innan så skriv ner det på en lapp, kan ju vara bra att veta ungefär hur långt den har gått.

Hur ställer man in hjulstorleken(WS)? Jag glömmer bort det hela tiden.

oki. ringde till ragnar och han sa att den inte skulle kunna hända och det är strängerligen olagligt eftersom det är ju iprincip samma sak som å ställa tillbax distansmätaren på en bil, å sen sälja den för mkt mer.

det du gör är å rycker ut den kontakten me tre stift, sen går du bara in å ställer in när ws ikonen blinkar-
 

KiRe

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Nordmaling
Hoj
KTM 660 SMC -04
nyköp

tog körkortet för 2 veckor sedan och i fredags var jag och köpte en KTM 660 04 med akra helsystem... satan vad rolig hojj...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Vad skulle ni välja om ni fick välja mellan 625, 640, 660? Vilken är mest prisvärd?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Tänkte bara fråga lite snabbt vad det är för artickelnr. till "crosskärmen" bak till en 660? Är en polare som undrar.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
625, är så jäkla skönt med el-start, har haft 660 som är mest Hk för pengarna. Bara välja vad som passar dig bäst!

Men det känns som att kick inte är nån fara xD elstart känns kanske till och med lite gay :arsele Men jag har kollat på typ varenda 625/640/660, det känns som att 660 är dyrare än dom andra 2?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hehe, jo det känns ju som att 625/640 är lite under 660 nivån:tungan Men fan man kan inte få en hyfsad 660 för 35k där min budget ligger runt:gnissla :(

ne för 35 får du kanske en krockad eller med motorras. Vet inte vad alla ligger på idag men tror du får lägga ut minst 10 till.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
tänkte bara höra hur det är att köra 660 på "mellankort" har för mig att jag läst att 03-04 har för hög kw/kg ratio så att den endast får köras på obegränsat, stämmer detta? och isåfall, får man köra en 05-06 på mellan?
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
oki. ringde till ragnar och han sa att den inte skulle kunna hända och det är strängerligen olagligt eftersom det är ju iprincip samma sak som å ställa tillbax distansmätaren på en bil, å sen sälja den för mkt mer.

det du gör är å rycker ut den kontakten me tre stift, sen går du bara in å ställer in när ws ikonen blinkar-

Sa han att det inte skulle gå att nollställa mätaren?? Jag köpte min senaste hoj där och mätaren var precis nollställd.

Hmm, det var ju det jag gjorde. Men jag får inte dom att börja blinka?! Visst ska man bara hålla in den vänstra knappen tills det börjar blinka?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tänkte bara höra hur det är att köra 660 på "mellankort" har för mig att jag läst att 03-04 har för hög kw/kg ratio så att den endast får köras på obegränsat, stämmer detta? och isåfall, får man köra en 05-06 på mellan?

03-04 har för hög kw/kg. Det har dock inte stoppat mig från att köra den på mellankort, körde även upp med samma hoj utan problem.

Men 05-06 har ju begåvats med att vara reggade på 21kw så där funkar kw/kg för mellankortet.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Om dekompen har pajjat vid gängan uppe vid styret och locket till kopplingen spruckit är detta den enda lösningen då?

663kr låter lite dyrt för en sån småsak :gnissla
 

Bifogat

  • pro_1546217_0_1111069046.gif
    pro_1546217_0_1111069046.gif
    14.8 KB · Visningar: 94
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top