Ktm 640

Johan1986

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Letade efter EPC kontakten idag utan resultat. Troligtvis är den redan bortkopplad, men jag hittade samtidigt den här där ena sladden är avklippt.
Misstänker att det är denna kontakten #32 http://www.ktmworld.com/oem_part_images\03584319.gif

Har tidigare ägare helt enkelt bara klippt av ena delen av EPC kontakten och sen gömt undan resten någonstans?
 

Bifogat

  • P1010061.JPG
    P1010061.JPG
    39.2 KB · Visningar: 121

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
Ok... Jag ska testa mig fram lite imon. Nån som tycker det går lättare att gå upp på bakan om man lägger an bakbromsen lite precis innan man slår på fullgas? Såg på Bike TV att de rekomenderade det...

jaja... kör lugnt ...

du ska inte behöva bromsa med bakbromsen, koppla upp eller rycka en massa på tvåans växel på en 640. lägg dig bara i 35-40 på tvåan och ryck full gas så ska den resa sig.:tummenupp

berätta gärna hur det gick!
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Började gå kasst efter regnet!

Tjena tjena...
Jag körde till Gränna i helgen från Göteborg. När jag hade passerat Borås körde jag rätt in i en åsk/regn skur utan dess like... Jag fick söka skydd i en busskur.
Dock fick jag inte in hojjen då busskuren var liten. Nu när jag startade hojjen igen tyckte jag den bluddrade lite men jag drog iväg iaf... bara det att den bluddrade och gick som en potta skit.. fick typ ligga och dra på kopplingen ett tag men kom aldrig över 50 blås. Efter ett par hundra meter kom den igång igen och drog på som vanligt. Sen fungerade den som den skulle hela vägen fram.

I dag regnade det när jag startade men den gick fint i typ nga mil sen var det samma visa igen. Typ bluddrade och gick som en potta skit igen.. :huvet

Ngn som har en aning om varför den gör så?? Kan det ha med regnet att göra att det rinner ner vatten i förgasaren på ngt sätt???:va
Jag tog av sadeln för att kolla (har ryckt bort snorkeln) men det verkade vara snustorrt vid filtret. Ngn som råkat ut för samma sak och har ngn lösning?
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Hej alla ktm:are.
Igår köpte jag min första motard en 640 prestige.
Har åkt sporthoj sen tidigare och oj...vilken skillnad :D

När jag ändå e i farten så vill jag passa på att ge en känga åt alla som gnäller på effekt, vibrationer och klumpighet. Jag valde nästan bort denna hoj pga detta...tur att man provkörde och gjorde en egen bedömning :yoparty
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Jag MÅSTE ha en skylthållare till ktm 640 05 som ser normal ut!!
Vart kan man köpa färdiga "cleana" hållare? Helst färdig med fästen för blinkers också.

(Jag vill inte ha skylten i hjulhuset).
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
bakramen

Har nyss kommit hem från en 300 mila tur till Norge, Mycket roliga små bergsvägar. Perfekt för motard-touring med lätt packning :)
Detta kan rekommenderas.

Tyvärr gick bakramen av min 640 Duke II -01 :mad:
Är detta ett vanligt problem ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har nyss kommit hem från en 300 mila tur till Norge, Mycket roliga små bergsvägar. Perfekt för motard-touring med lätt packning :)
Detta kan rekommenderas.

Tyvärr gick bakramen av min 640 Duke II -01 :mad:
Är detta ett vanligt problem ?

Jupp den går av pga vibrationerna!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Svetsar man eller byter man hela ramen ?

Kostnad ?

Hittar du någon som kan svetsa så varför inte. Karlströms motors söksida verkar inte fungera just när jag söker på priset på bakram. Men tror det är billigare OM du nu vill svetsa ny är att köpa fyrkantsprofiler & kopiera din orig. Men prova svetsa först orig!
 

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
black or white

Funderar på att göra om hojen lite. Byta kåpor alltså. I dagsläget har ja helvita kåpor som är snyggt men ja tycker den svarta på bild nog är lite snyggare. Kan vara den där gräset grönare på andra sidan effekten så ja tänkte höra lite med er vilket ni tycker är snyggast. OCH om nån med svarta kåpor är intresserad av ett byte så PM:a mig.
ktmsvartvit.jpg
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Törs man köpa en 640 -00 som gått runt 4000mil?
Den låter och går bra,priset är strax över 20000:-vad tycker ni?
Det är en offroad ej motard.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Du verkar ju ha en 625:a redan.Varför byta?

Jaaa du, bra fråga...det är väl så att jag hinner inte åka så mycket så därför var min tanke att byta till en billigare och få löst lite slantar till annat...men jag vet inte är mycket nöjd med 625an!
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Jaaa du, bra fråga...det är väl så att jag hinner inte åka så mycket så därför var min tanke att byta till en billigare och få löst lite slantar till annat...men jag vet inte är mycket nöjd med 625an!
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?

det ska väll vara samma motor som i adventure modellen och då ska nog motorerna klara mer än 4000mil så länge man sköter olja och kylningen.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
det ska väll vara samma motor som i adventure modellen och då ska nog motorerna klara mer än 4000mil så länge man sköter olja och kylningen.

Ja,det är ju samma grund motor lc4 620,625,640,660. Skiljer väl borr/slag annars är det väl lika,625,640 har dock samma borr/slag.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tyckte det lät billigt men det kan ju vara dags för renovering vid dom milen och då är det ju kanske inte en bra ide,vet ej när det kan tänkas behövas en genomgång. Vad tror du/ni?
Jag har bara haft en LC4(625)och den fick jag riva efter 650 mil.Vad som är "normalt" vet jag inte.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top