Ktm 640

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
Sådär ja. Nu har man köpt R1Ronny´s KTM 640 -05 och kan inte vara mer nöjd =) Vart ute o tränat wheelies nästan varje dag. Brännt 100 mil på två veckor. :yoparty
ktm.jpg
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tack! Blev stoppad av polisen idag. Han frågade om de va kul med wheelies men gav mig inga böter utan en "grov varning" förmodligen såg han inte när ja körde på bakhjulet :arsele

Samma hände mig förra veckan, harry låg tydligen bakom när jag drog upp hojen på bakan. Sen prejade han mig av vägen och frågade om jag tyckte det var kul att köra på bakhjulet. - Nej, för jag kan inte, sa jag. Då blev han ännu argare.
Men jag fick bara 500kr i böter för avsaknad av backspegel, kunde fått betydligt mer. Så lite tur i oturen får man väl ha :hihi
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Tjenare!
är det någon av er motard ägare som tycker att den är lite sladdrig vid höga farter?
tex om man kör i ca 80-90 och vobblar lite med styret så vobblar min som fan tycker jag. men jag förstår att dom inte är lika styva som en sporthoj men ska dom vara lite svajjiga?

styrlager och luft i däcken är redan kollat!
 

KTMicho

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Köping
Hoj
-05 KTM 640 SMC
Bytte blinkers idag till 690 -08:ans. Passade rakt på förutom att man måste klippa o skala kablar. Monterat ena både fram och bak så ni får ser hur det ser ute före och efter. Jag är grymt nöjd med resultatet! :tummenupp Vad tycker ni?
76395_1214334985.jpg
25774_1214335012.jpg
 
Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Tecken på sliten kedja kanske??

Tjena tjena...
Min hoj går lite ryckigt när jag ligger och håller en jämn hastighet säg 90 km/h.
Alltså inga jätteryck utan det liknar mer en ojämn gång... Det är lite svårt att beskriva. :va Är det ngn mer som känt liknande?
Kan det vara ett tecken på att kedjan börjar bli utsliten? eller det kanske är mer en inställningsgrej med förgasaren?

//T
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tjena tjena...
Min hoj går lite ryckigt när jag ligger och håller en jämn hastighet säg 90 km/h.
Alltså inga jätteryck utan det liknar mer en ojämn gång... Det är lite svårt att beskriva. :va Är det ngn mer som känt liknande?
Kan det vara ett tecken på att kedjan börjar bli utsliten? eller det kanske är mer en inställningsgrej med förgasaren?

//T

spänn kedjan
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
Sådär ja. Nu har man köpt R1Ronny´s KTM 640 -05 och kan inte vara mer nöjd =) Vart ute o tränat wheelies nästan varje dag. Brännt 100 mil på två veckor. :yoparty
ktm.jpg

Tja!! Fan va skoj att du e nöjd med hojen o javisst det e en riktigt cool sak att köra:yoparty

Riktigt snyggt med dom nya blinkersen:tungan

/Ronny
 

njelger

Guest
Service på 640 (Duke) i Stockholm? Någon som har några tips om vad som är bra o gärna billigt.
 

Dennis.w

Medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Bromma
Hoj
ktm
ang strypning

Hej, vet att man inte ska börja sin "sporthoj.comskarriär" med att skriva dumma inlägg men detta får bära eller brista:)
Jag sökte men hittade inget svar och har inte tid att läsa igenom alla sidor i denna tråd, så förlåt om denna fråga varit uppe tidigare.
Hur bra krut är det i en ktm 640 -06 som är strypt till 25kw? Är den svår att resa? När dem stryps, vad exakt är det som påverkas, är det att den inte varvar lika högt eller är den segare vid lägre varvtal också?
Svara gärna via Pm om ni inte vill "skräpa" ner tråden.
Tack på förhand. Mvh Dennis
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej, vet att man inte ska börja sin "sporthoj.comskarriär" med att skriva dumma inlägg men detta får bära eller brista:)
Jag sökte men hittade inget svar och har inte tid att läsa igenom alla sidor i denna tråd, så förlåt om denna fråga varit uppe tidigare.
Hur bra krut är det i en ktm 640 -06 som är strypt till 25kw? Är den svår att resa? När dem stryps, vad exakt är det som påverkas, är det att den inte varvar lika högt eller är den segare vid lägre varvtal också?
Svara gärna via Pm om ni inte vill "skräpa" ner tråden.
Tack på förhand. Mvh Dennis


Hur känns 1/2 gas? Där har du svaret!

Allt till det negativa även om du måste vara laglig. :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jag har kommit underfund med att min hoj vibrerar lite väl mycket efter att polaren igår påpekade att hans hoj minsann inte alls skakar lika mycket som min.
När hojen står på tomgång har den tendenser att vilja gå baklänges (det rycker i bakhjulet, och ibland kan cykeln flytta sig flera centimeter när den står på stödet). Framhjulet hoppar det dessutom också i.
Detta var något jag även fick uppleva under 125a tiden. Då var det en kil, vilken hade till uppgift att sammalänka balansaxeln med veven, som hade gått sönder. Vibrationerna detta skapade var groteska, och när jag tänker efter så borde 640:n skaka betydligt mer om det var samma fel.
Är det någon som har en idé om vad som kan vara fel eller var man ska börja felsöka?
 
Last edited:

dartaniang

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
I närheten
Hoj
640 motard
Är i köpatag och tittar nu på en 2002 640 LC4:a.
Lite funderingar har jag inför kommande mek.

Finns det möjlighet att göra hojen smalare och mer slimmad (tänk EXC) med tex annan tank, andra kylarvingar, annan sadel, annan bakskärm och sidoplast? Främst är jag ute efter att få sadel och tank mer slimmad.
Hört rykten om att 2006ans 640 har 9 literstank. Passar den på en 2002a och hur stor är isf skillnaden?

Vidare, hur mycket piller blir det fixa ett acerbis diamond fram istället för orginalgrejerna? Har mekkat mkt lite elektronik i mina dagar och i detta sammanhang har jag tummen mitt i handen.
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
funderingar!

tänkte eventuelt gå över till motard från min hornet 600!

är det någon här som jort liknande byte och tycker det var rätt till 100 procent!

är det roligare!vill ha biligare försäkring och mer botten vrid!:)

tycker min hoj är lite för slö för de roliga lekturerna!

har testat polarens husa 650 !och det var kul:tuttar

så ni som kör 640 räcker draget till?ta upp den på 3an?

för övrikt mycket snygg hoj!:tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Är i köpatag och tittar nu på en 2002 640 LC4:a.
Lite funderingar har jag inför kommande mek.

Finns det möjlighet att göra hojen smalare och mer slimmad (tänk EXC) med tex annan tank, andra kylarvingar, annan sadel, annan bakskärm och sidoplast? Främst är jag ute efter att få sadel och tank mer slimmad.
Hört rykten om att 2006ans 640 har 9 literstank. Passar den på en 2002a och hur stor är isf skillnaden?

Vidare, hur mycket piller blir det fixa ett acerbis diamond fram istället för orginalgrejerna? Har mekkat mkt lite elektronik i mina dagar och i detta sammanhang har jag tummen mitt i handen.

Eller så köper du min som redan är ombyggd, så slipper du lägga ut pengar och jävlas. För pengar går det åt. :)
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
funderingar!

tänkte eventuelt gå över till motard från min hornet 600!

är det någon här som jort liknande byte och tycker det var rätt till 100 procent!

är det roligare!vill ha biligare försäkring och mer botten vrid!:)

tycker min hoj är lite för slö för de roliga lekturerna!

har testat polarens husa 650 !och det var kul:tuttar

så ni som kör 640 räcker draget till?ta upp den på 3an?

för övrikt mycket snygg hoj!:tummenupp

Min går inte upp på bakan på 3an med bara gas... koppla lite så ska det nog gå fint ska du se :)

Jag är nybörjare så för mig räcker hojen...
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
Jag tycker den är trött, iofs är den trimmad med bl.a. Helsystem & TM-40 fögge.
Jag ska köpa en sportis, det är därför jag säljer den.
Alla mina polare kör sport och hur kul är det att köra med dom då? :rolleyes:

ok blir kanske besviken jämfört med min hornet!ca 100hk/176kg!

har du kört/kört mot, husa 650?hur är den i så fall mot din??
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top