Fråga aldrig, om du kan få fel svar
hehe... förvisso, men det kan vara bra att veta om det händer nåt. Tror man kan glömma sina försäkringar om man kraschar ....
Fråga aldrig, om du kan få fel svar
Kör 640sm 02:a som stendog för mej en dag ja va ute o körde. Vägra starta sen. Inte ett tändande. Rev förgasare o gjorde rent, ställde ventiler, bytte stift. Starta lätt! Körde lite, funka fint, kanske lite lite tröttare än vanligt svårt o avgöra va lite halt ute. Stängde av, pröva o starta igen, Första kicken, gött tänkte ja. Gick in o käka lite sen ut o skulle starta den, men total vägra o starta! Finns det någon som kan ha kunskapen om vad det kan va för fel på den???
Har kört husaberg 600 o 501 så ja vet hur man kickar...
Är de kick på alla ktm motarder eller??? Mörn!
Tja alla glada.
Vad sitter det för orginalförgasare på en KTM 640 supermoto 2002???
Pillade lite på min hoj o såg att det sitter en mikuni-förgasare på den... orginal?!?!?... hmm
Jag har inte körkort än så jag har inte kört speciellt mycket, eller mekat med den heller för den delen. Därför denna korkade(?) fråga...
men tacksam för svar ändå
Jupp Mikuni BST40 skitförgasare men den för iallafall fram hojen!
Ok... det var ett upplyftande svar... hehe
Hur som helst. Borde jag byta den eller? Fast jag klarar mig nog. Bara kört lite moppe o 250 cross innan... kanske ska ha kvar den här förgasaren tills jag tycker att hojen är för slö. Eller är det så att om man byter upp sig lite så får man en hoj som går bättre? Vilka förgasare är att rekomendera?? Behöver ju inte det värsta dock. Helt ärligt tycker jag att hojen rör på sig rätt ordentligt... men jag har ju inget häftigt att jämföra med...
He he dock ett ärligt svar, det är mer gummisnoddseffekt på BST-40. Det du behöver är en flatside. Tror inte du är sugen på att pynta en massa penga för en TMR-41 (sitter på 625/660) dock kan en TM-40 vara ett alternativ.
http://www.blocket.se/vi/14241475.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/14151426.htm?ca=11_s&last=1
OK, är en flatside "jämnare" i gången? Eftersom att du pratar om "gummisnoddseffekt" på BST-40. Eller vad är den stora skillnaden mellan dem?
Tack för tipsen. Ska kolla lite tänkte jag. Ska ta o lära mig lite mer om förgasare tror jag. Den jag har ser ju inte riktigt likadant ut som den som satt på min Suzuki K50
Vet att min är bestyckad, men det vet jag knappt ens vad det är...
Men hey... everybody is a beginner in the begining...
BST är av vakuumvariant så där blir responsen lite senare än med flatside, däremot så kan en flatside bli lite ryckig iblan men ställer man allt rätt så blir det trevligt.Förmodligen har de bytt munstycke men det är inte helt omöjligt att nålen också är bytt. Dock hade fel på en sak, det är keihin fcr 41 som sitter orig på 625/660.
FCR-41
http://www.keihin.gr/FOTO/GALERY/FCR41-FCR41MX.JPG
Mikuni TM-40
http://www.ktmexc.de/werkstatt_tuning/xr2.jpg
Mikuni BST-40
http://www.suterracing.com/forge/shop.cgi?cmd=image&id=96&img=large
Är den nån som har vart ute o åk i det finna helg vädert? Själv va ja o en husabergare ute i o lekte av oss. Härligt d va o få köra bakhjul på vägarna igen..
Jag tycker du ska ha kvar förgasaren. Dålig gasrespons var inte direkt något jag reagerade på när jag hade min Suzuki dr. Är det din första hoj så lär du iallfall vara nöjd ett tag.Ok... det var ett upplyftande svar... hehe
Hur som helst. Borde jag byta den eller? Fast jag klarar mig nog. Bara kört lite moppe o 250 cross innan... kanske ska ha kvar den här förgasaren tills jag tycker att hojen är för slö. Eller är det så att om man byter upp sig lite så får man en hoj som går bättre? Vilka förgasare är att rekomendera?? Behöver ju inte det värsta dock. Helt ärligt tycker jag att hojen rör på sig rätt ordentligt... men jag har ju inget häftigt att jämföra med...
STÅNKA:
Fick du bukt på din hoj sen eller? Den ville ju inte starta. Vad var problemet med den???
J
Går ju att även att göra en del moddar för att få bättre respons i en Mikunu BST.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |