KTM 525 Motard BYGGTRÅD! Godis & Porr!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Update

Var bort och monterade skydd för ljuddämparen idag, 50 spänn på Hydroscand, kanon!

Tyvärr är ju inte SAMCO-slangar lika billiga, men jäklar va de håller bra finish och passform, finns inga andra med samma kvalle!
Tyvärr hade jag ingen bättre kamera än mobilen idag, i verkligheten är de sjukt snygga!

Givetvis köpte jag ju även den lilla "fuel tap hose" som kostade nätta 13£...:D
 

Bifogat

  • DSC00700.JPG
    DSC00700.JPG
    98.8 KB · Visningar: 333
  • DSC00707.JPG
    DSC00707.JPG
    124.7 KB · Visningar: 357
  • DSC00704.JPG
    DSC00704.JPG
    108.8 KB · Visningar: 228
  • DSC00710.JPG
    DSC00710.JPG
    225.1 KB · Visningar: 221
  • DSC00711.JPG
    DSC00711.JPG
    109.3 KB · Visningar: 190

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Update!

Monterade idag mina nya gaffelbensydd, Kolfiber från ProCarbon-Racing, satt som en smäck på Öhlinaren :hihi

Satt dit nya KTM Powerparts handskydd, bra passform, kändes faktiskt riktigt gedigna.

Monterat det mesta som skall vara på styret samt el-systemet bakom frontkåpan.

Provmonterade min nya sadel idag med, köpte en "High" som är 20mm högre, känns gött iom att hojen blir så låg, då kommer jag ju ifrån pinnarna en bit till också.
 

Bifogat

  • DSC00723.JPG
    DSC00723.JPG
    187.2 KB · Visningar: 196
  • DSC00722.JPG
    DSC00722.JPG
    109.7 KB · Visningar: 295
  • DSC00721.JPG
    DSC00721.JPG
    121.8 KB · Visningar: 172
  • DSC00717.JPG
    DSC00717.JPG
    137.3 KB · Visningar: 166
  • DSC00715.JPG
    DSC00715.JPG
    136.5 KB · Visningar: 217

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Den ser ut att bli riktigt fin faktiskt:tummenupp Vill du speca upp alla kostnader sen i en kalkyl med som hade det varit pricken over i'et!!:)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tobbe (Erlandsson) tipsade mig att kolla upp ditt bygge. Är sjukt imponerad av ditt engagemang. Kan det vara så att det är alla FN pengar som går åt :) Själv så vågar jag inte köpa något nytt o fint för det är bara en tidsfråga innan man förstör det. Kolla slutet: http://www.youtube.com/watch?v=7qPCpsWTWXo
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Monterade idag mina nya gaffelbensydd, Kolfiber från ProCarbon-Racing, satt som en smäck på Öhlinaren :hihi

Satt dit nya KTM Powerparts handskydd, bra passform, kändes faktiskt riktigt gedigna.

Monterat det mesta som skall vara på styret samt el-systemet bakom frontkåpan.

Provmonterade min nya sadel idag med, köpte en "High" som är 20mm högre, känns gött iom att hojen blir så låg, då kommer jag ju ifrån pinnarna en bit till också.

Om du kan så råder jag dig till att lämna tillbaka de handtagsskydden. Speciellt om du ska tävla under året.

Utdrag ur Sumoreglementet:
4.4.4 Handtagsskydd
Handtagsskydd är obligatoriskt över koppling och handbroms. Skyddet ska ha två fästpunkter, en innanför handtaget och en i styrändan. Handtagskydden skall vara tillverkade med metallförstärkning mellan fästpunterna.


Annars ser det jämrans bra ut. Mkt påkostat :tummenupp
Vad kostar silikonslangarna och finns de till Husaberg??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vart hittar man denna då? köpa lr beställa... :tummenupp

Som mindraper säger är det powerparts = de säljs av din KTM ÅF. Köp där eller av t.ex Karlströms som har en webshop. Telefon är rätt lätt, 0584-12221 till M&F i Laxå t.ex.
Artikelnumret står i länken, kostar 2130:- (+10% i frakt). :tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tobbe (Erlandsson) tipsade mig att kolla upp ditt bygge. Är sjukt imponerad av ditt engagemang.Själv så vågar jag inte köpa något nytt o fint för det är bara en tidsfråga innan man förstör det. Kolla slutet: http://www.youtube.com/watch?v=7qPCpsWTWXo

Tjenna! Jasså det gjorde han.. hehe hälsa den gamle gamen från mig.

Har nästan blivit som ett gift för mig, att bygga en riktig hoj om året, och att det kostar, skit i det, det drabbar ingen fattig..:näsblod

Såg inget vidare ut den vurpan på filmen.. skrotade du mycket? Hur gick det med dig själv?

KTM har riktigt jävla bra priser på resdelar tycker jag, de har liksom fattat hur det ska funka så att klota en sån här hoj kostar ju peanuts jämfört med plasthojar!

Ha det gött så ses vi kanske nästa gång jag kommer till götet och krökar :tummenupp

/ Jonas

Om du kan så råder jag dig till att lämna tillbaka de handtagsskydden. Speciellt om du ska tävla under året.
Annars ser det jämrans bra ut. Mkt påkostat :tummenupp
Vad kostar silikonslangarna och finns de till Husaberg??

Om det blir så att jag skall köra nån tävling så har jag andra att skruva på (de som sitter på enduron på första sidan, de är skrapade redan och har metallförstärkning. :tummenupp

Köpte mina slangar från racebikebits i england, vet ej om de har någon svensk ÅF, finns till husaberg och kostar ca 11-1300 med frakt

http://www.racebikebitz.com/prodMain.aspx?rangeCode=SAMCOSHK&br=11_100&catId=100&makeId=11

/ Jonas

Läckert bygge!
Tipsar dig om att kolla lite djupare i power parts och såga upp luftboxen och få plats med det STORA luftfiltret. http://www.ktm.se/fileadmin/systemdata/hardequipment/SXS08450700(2).jpg
Bör passa din maskin.
Lycka till med bygget
//m

Har kollat på det filtret, ser helt ok ut, har sett de som tar bort luftburken helt när de kör med det..
Har sett at KN har ett filter som passar i org. boxen och kostar mindre än hälften.

/ j

Tycker att det är skitsmidigt att beställa KTM/Powerparts-delar.
Kolla på http://www.ktminfo.com/ktm_oem_parts.asp efter org. art. nummer
och sök på Karlströms hemsida ( den är ju inte så vass med bilder och beskr.)

Jag beställer geonom en ÅF i halmstad och kan ofta hämta delarna dagen efter (fraktfritt...)
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
:fyllisar

Om det blir så att jag skall köra nån tävling så har jag andra att skruva på (de som sitter på enduron på första sidan, de är skrapade redan och har metallförstärkning. :tummenupp

Köpte mina slangar från racebikebits i england, vet ej om de har någon svensk ÅF, finns till husaberg och kostar ca 11-1300 med frakt

Gött att du tydligen redan tänkt på handtagsskydden :tummenupp

Oki, trodde du hittat nån svensk som sålde slangarna. Lite sura pengar tycker jag för att byta ut svarta bra slangar mot kanske lite bättre blingslangar. Får ta en diskussion med plånkan...
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Får ta en diskussion med plånkan...

När jag disskuterar med den brukar jag lova att det snart kommer in mycket mer, att hojen SNART är färdig och detta är den sissssta prylen den behöver genomlida, efter (ibland hårda) ordväxlingar och synnerligen långa överläggningar vinner jag dock alltid...

Den har ingen chans :hihi
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tjenna! Jasså det gjorde han.. hehe hälsa den gamle gamen från mig.

Har nästan blivit som ett gift för mig, att bygga en riktig hoj om året, och att det kostar, skit i det, det drabbar ingen fattig..:näsblod

Såg inget vidare ut den vurpan på filmen.. skrotade du mycket? Hur gick det med dig själv?

KTM har riktigt jävla bra priser på resdelar tycker jag, de har liksom fattat hur det ska funka så att klota en sån här hoj kostar ju peanuts jämfört med plasthojar!

Ha det gött så ses vi kanske nästa gång jag kommer till götet och krökar :tummenupp

Handtagen o skrapskydden på fotpinnarna tog allt så det var lugnt. Tom skinnstället klarade sig bra. Det fick sig en omgång till på Team13 utan att det gick hål. Jag drog tummen ur led, det var allt.

Sant att delarna är billiga. Men jag får liksom dig ta den där diskussionen med plånboken ibland ändå :D

Höres :fyllisar
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Handtagen o skrapskydden på fotpinnarna tog allt så det var lugnt. Tom skinnstället klarade sig bra. Det fick sig en omgång till på Team13 utan att det gick hål. Jag drog tummen ur led, det var allt.

Sant att delarna är billiga. Men jag får liksom dig ta den där diskussionen med plånboken ibland ändå :D

Höres :fyllisar

Slutar sällan värre än så. Hade inte så varit fallet hade jag varit ruinerad flera gånger om.
Men man ska vara rädd om kroppen. Finns ingen power-parts katalog där man kan köpa nya och ibland bättre delar till den ...än. :D
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Men man ska vara rädd om kroppen. Finns ingen power-parts katalog där man kan köpa nya och ibland bättre delar till den ...än. :D

Just det min vän, men man kan ju köpa bra skydd till sin gamla lekamen...kom på idag att mina crosstövlar är typ helt slut, så jag var ju TVUNGEN :hihi
att köpa dessa... SCOTT GENIUS, behöver väl knappast säga mer.
Känns GANSKA gedigna :yoparty

Skall nog vara bra skydd för klövarna...
Skall bara fixa x-tra slitskydd för sulan också.

Och disskutionen med plånkan vill ni nog inte höra...
 

Bifogat

  • motard 163mod.JPG
    motard 163mod.JPG
    207.3 KB · Visningar: 270

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Just det min vän, men man kan ju köpa bra skydd till sin gamla lekamen...kom på idag att mina crosstövlar är typ helt slut, så jag var ju TVUNGEN :hihi
att köpa dessa... SCOTT GENIUS, behöver väl knappast säga mer.
Känns GANSKA gedigna :yoparty

Skall nog vara bra skydd för klövarna...
Skall bara fixa x-tra slitskydd för sulan också.

Och disskutionen med plånkan vill ni nog inte höra...

Provade sånna första dan de kom till lokala handlaren. När jag vaknade efter att ha ramlat och slagit huvudet i golvet när jag fick höra priset åkte jag och köpte en triss :brinnerup
Grattis :tummenupp
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top