KTM 525 mod-tråden

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Blev en hel del pysslande i vinter, hojjen va i princip i original skick innan ingreppen gjordes, vad tycks? tips på förbättringar + andra saker som kan göras/ändras välkomnas :)
Sista bilden visar hur hojjen såg ut innan....






View attachment 266525

Mycket snygg, både före och efter.
Du har Pm.

/M
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Nån som har nån bra lösning på "tändningslås" så det inte går att starta hojjen, fins det nån kabel som har med tändningen att göra som funkar att kortsluta/bryta?
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Nån som har nån bra lösning på "tändningslås" så det inte går att starta hojjen, fins det nån kabel som har med tändningen att göra som funkar att kortsluta/bryta?

Dold vippströmbrytare som är kopplad någonstans på kablarna som går till dödarknappen? :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Rasorblade, vart fick du tag i dom där metal mulisha dekalerna som du hade på din gamla hoj? Skulle kunna offra en kroppsdel för att hitta nån som säljer dom...
 

Mattjaak

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
XT 600E, KTM EXC 525
Helsystem vs. Slip-on

tänkte höra vad ni man ska välja för helsystem ev. slip-on? ljud, effekt och märken.
Vad säger ni om att såga bort flänsen till regplåten och slänga in plåten i skärmen? och vad säger sheriffen?:)
 

J.Birgersson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Gävle
Hoj
KTM 540, KTM 450, KTM 300EXC, GSXR 600
Min 525a
Moddad axpump, Akra Slip-On, Portad topp, KTM supermoto Kam.
Bänkad till 57,36 Bakhjulshästar och 54,07 NM
Original: ca. 48 bakhjulshästar och 42,50 NM

dyno.jpg

Kteam.JPG
 

axelsson_vpg

Guest
tänkte höra vad ni man ska välja för helsystem ev. slip-on? ljud, effekt och märken.
Vad säger ni om att såga bort flänsen till regplåten och slänga in plåten i skärmen? och vad säger sheriffen?:)



Hehehehe!!

sheriffen bryr sig nog inte här i lule iaf.. :näsblod
akra låter ljuvligt, iof vet jag inte mkt men de verkar ju vara de som gäller på ktm. :tuttar
 

Mattjaak

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
XT 600E, KTM EXC 525
hehe, vi får väl se vad som händer. Blir att ta bort flänsen.
Sen får man väl skramla ihop till ett akra i sommar...:D

grym sida birgersson!:tummenupp
 

J.Birgersson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Gävle
Hoj
KTM 540, KTM 450, KTM 300EXC, GSXR 600
Last edited:

axelsson_vpg

Guest
Min 525a
Moddad axpump, Akra Slip-On, Portad topp, KTM supermoto Kam.
Bänkad till 57,36 Bakhjulshästar och 54,07 NM
Original: ca. 48 bakhjulshästar och 42,50 NM

dyno.jpg

Kteam.JPG


hörru dudu! fan vilket nice metalmulisha dekalkitt.. vart hittar jag sånna go' bitar? :yoparty
 

J.Birgersson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Ort
Gävle
Hoj
KTM 540, KTM 450, KTM 300EXC, GSXR 600
hörru dudu! fan vilket nice metalmulisha dekalkitt.. vart hittar jag sånna go' bitar? :yoparty

Jadu. Dom satt på när jag köpte hojen. Jag tror att det är http://www.fuckyeah.se/ som tar in M.M till Sverige, men vet inte till 100%. Kolla med dom. Men BTO-sports i USA säljer M.M-kit. Dom skickar till sverige. har själv handlat av dom flera gånger oc det funkar asbra. www.btosports.com.

Lycka till:tummenupp
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har nu köpt mig en 525 EXC med motardkit efter att min 660 blev stulen för 1.5 veckor sedan.

Började med att se om en av de två Akraburkar jag hade liggandes från 660n skulle passa på 525an, och tja, bortsett från att slutburken och mellanröret hade samma ytterdiameter så passade det ju som ett smäck.
Så, iväg till metallhandlaren, köpa ett 5cm lång rostfritt rör med 51.5mm innerdiameter, slitsa upp en diagonal skåra i röret, sätta det utanpå skarven som blev mellan burk och mellanrör samt klämma åt med en avgasklämma till bil.
Det blev inte 100% tätt, men helt tillräckligt för en snabbfix. Så nu har man Akraburk och ett mycket mysigare ljud. :rock
 

axelsson_vpg

Guest
fyfan vad fint. är det exakt samma burk du har liggandes kvar då?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
fyfan vad fint. är det exakt samma burk du har liggandes kvar då?

Jo, har en burk liggandes kvar. Akraklisterlapparna är borta sedan länge, de var alldeles för risiga och har inte orkat beställa nya.
Dock är den burken i ganska dåligt skick. Tolvade lite lätt med min 660 i våras, och då fick vänsterburken sig en rejäl törn. Slipade ner ändan en del och fick även lite veck mitt på burken ungefär.
Jag har tänkt använda den som experimentburk nu. Efter att ha suttit på 660n har ju burkarna fått ganska fina märken i metallen där koliberhållarna suttit (vet inte riktigt vad det är för märken, men fult är det) och på 525an sitter ju hållarna inte på samma ställen. Jag skulle alltså vilja ha bort märkena, och de släpper inte med enbart Autosol.
Så jag funderar på att vattenslipa burken och se om man får bort det då, och då tänkte jag använda den jag har liggandes och slipa först. Sen ställa ut den utomhus i en vecka eller så, för att se om det blir någon reaktion med titanet. Vet inte riktigt om det händer något konstigt när man slipar, mitt i allt kanske det ser fördjävligt ut?

I kväll har jag varit ute och kört några timmar med några kompisar. Skitkul måste jag säga!
Lyckades även skrapa min hasplåt i asfalten (hoppsan) efter ett drop på typ 1.5m där jag landade med båda hjulen samtidigt (plus att jag väger ett par kilo).
Har upptäckt att slangstump med såndär "tryckventil" inte alls funkar för mig vid inspirerad körning. Den dreglar bensin överallt när man lattjar.
Så, nu ska jag köpa en vanlig slang och dra in i ramen istället.

Är grymt nöjd hittills med hojen. Balansen på bakhjulet är härlig, går finfint att balansera ner till 50km/h hittills. Stoppiesar är en dröm, och att leka i trappor, grusvägar och på alla andra möjliga och omöjliga sätt är busenkelt! :banana
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Sökte men hittade ingen annan lämplig 525 tråd, kanske är denna i alla fall?

Hur som helst, blir eventuellt en 525 motard som nästa hoj, är det nån speciell årsm. man ska rikta in sig på, som med husaberg då det kom ny motor/uppdateringar -04?
 

axelsson_vpg

Guest
Sökte men hittade ingen annan lämplig 525 tråd, kanske är denna i alla fall?

Hur som helst, blir eventuellt en 525 motard som nästa hoj, är det nån speciell årsm. man ska rikta in sig på, som med husaberg då det kom ny motor/uppdateringar -04?


tjaaabba ja de gör ju jävligt rätt i!!

98-07 är de samma motor i 520,525. dom är stabila som en gammal diesel merca!

04- kom de ny plast som är rätt så mkt fetare än den som sitter på 01-03, då som kittet flyter ihop utan skarvar typ.

men alla ktm 5 serie över 00 är fint!

sprätta lös! :tummenupp
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
05 kom nya plasten samt med ramuppdateringar m.m.
Tror det ska ha hänt lite med motorn sen starten med men är ej säker.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top