KTM 1290 Super Duke R

Migesson

Guest
Fan vad trist :( verkar som det är ett vanligt fel med glappt bakhjul. Nu när ni haft hojen ett tag är ni fortfarande lika nöjda ? :7peta :kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fan vad trist :( verkar som det är ett vanligt fel med glappt bakhjul. Nu när ni haft hojen ett tag är ni fortfarande lika nöjda ? :7peta :kär

Så länge alla fel som uppstår fixas på garantin så är jag otroligt nöjd. Trist att det blev dagens körning på Rörken blev årets sista.

Men roligt hade jag!

knäskrap en hand rörken.jpg
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Funderar på att köpa ett sådant här överjävligt as i vinter. Vad betalar ni i försäkring när hojen är avställd (garageförsäkring)? Att det kostar mycket pengar när den är påställd räknar jag med, men när den myser i garaget vill jag inte betala tusentals kronor i månaden. Finns det något sådant?
:va

Kan tillägga att jag är 28 år gammal och bor i en kommun som angränsar till Göteborg.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag är 29 och bor i Täby. Jag får betala 23k om året för halvförsäkring utan möjlighet att ställa av. Det skulle kosta det dubbla vid Avställningsbar och det hade det inte varit värt för mig.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag är 29 och bor i Täby. Jag får betala 23k om året för halvförsäkring utan möjlighet att ställa av. Det skulle kosta det dubbla vid Avställningsbar och det hade det inte varit värt för mig.

Det var inte så farligt, dock tror jag att finansbolaget kräver helförsäkring om man ska ha hojen som trygghet?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det var inte så farligt, dock tror jag att finansbolaget kräver helförsäkring om man ska ha hojen som trygghet?

Varför skulle de kräva det? Det låter ju helt befängt? Man kan inte utgå från att föraren ska förstöra sin motorcykel utan att laga den efteråt. Skrotar man den så får man helt enkelt fixa den eller lösa in lånet bara.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Varför skulle de kräva det? Det låter ju helt befängt? Man kan inte utgå från att föraren ska förstöra sin motorcykel utan att laga den efteråt. Skrotar man den så får man helt enkelt fixa den eller lösa in lånet bara.

Tyckte också att det lät konstigt, ska se om det stämmer.
Kan tillägga att jag inte hittat en avställningsbar försäkring under 60 000/år :glömdet



Får kanske börja kolla på halvförsäkring och ett mindre blancolån istället.
 
Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Jag är 30 bor i sollentuna i sthlm. Helförsäkrat 21000kr/år hos Folksam. Byter ägare till vintern.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag är 30 bor i sollentuna i sthlm. Helförsäkrat 21000kr/år hos Folksam. Byter ägare till vintern.

Dem har jag faktiskt inte varit i kontakt med, kunde nämligen inte få prisförslag på nätet. Kan vara värt att prata med dem.

"Byta ägare till hösten principen" är ju ett alternativ, men problemet är om man t.e.x köper hoj med 7 års garanti från Johans MC så gäller den ju enbart första ägaren. Är rädd att hojen börjar krångla efter sådär 2-3 år.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Måste ge Funbike lite beröm, jag saxar det från mitt inlägg på Facebook:

Tack vare Funbikes otroliga engagemang är min hoj lagad! På endast ett par dagar löste de bakhjulsproblemet, samt hjälpte mig med flera andra saker trots tidsbrist. Jag har sagt det flera gånger tidigare men Funbike är hands down det bästa företaget jag har haft att göra med. Att ge positivt beröm och lite uppmärksamhet är det minsta jag kan göra för att visa tacksamhet! TACK!
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Fina effekt ökningar det blir med rottweiler, får hoppas jultomten är snäll i år :)
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon som vet om det finns fler varianter av ställbara fotpinnar som passar förutom dem från ktmshopen?

Måste fråga, någon som ev sitter på ett austinRacing system som vill byta mot ett ackra?:))
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Någon som vet om det finns fler varianter av ställbara fotpinnar som passar förutom dem från ktmshopen?

Måste fråga, någon som ev sitter på ett austinRacing system som vill byta mot ett ackra?:))

Googlade runt lite;

http://www.mg-biketec.com/content/view/607/584/lang,english/

http://www.gillestooling.com/cms/sh...uperduke/rearset-vcr38gt-gold?tab=description

Samt dessa justerbara plattorna för originalpinnarna:
http://www.racefoxx.com/KTM-1290-SD-foot-peg-adjuster-kit
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har plattor på min 990 och tycker dom funkar kanon för en spottstyver av priset för justerbara fotpinnar. Pinnen kommer lite längre ut bara.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Någon som vet om det finns fler varianter av ställbara fotpinnar som passar förutom dem från ktmshopen?

Måste fråga, någon som ev sitter på ett austinRacing system som vill byta mot ett ackra?:))

Jag kommer montera mina Gilles så fort jag får dem.
Är det ett helsystem du vill byta :rolleyes:?
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Har du ett helsystem från austin racing? Jag har slip-on och katersättare. Så typ helsystem men inte i titanium, som det främre röret på helsystem är i.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
KTM har gått ut med mer information nu enligt Funbike. Hjulmuttern till bakhjulet ska numera dras med 250Nm istället för 200. Det är en rätt kraftig ökning! :banana
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
En fråga till er som äger 1290an.

Har KTM kontaktat er på något sätt angående garantiåtgärder för att komma tillrätta med dessa problem som 1290an ändå har?
Isåfall hur komunicerar dom ut det?
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top