KTM 1190 Adventure

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Är 180cm och har inget problem, sen e väl mina ben rätt normallånga (32" i jeans :)) Tror du grejar det! -testa så blir du ännu mer såld ;-)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Haft fredagsmys med 1190'n... Hasplåt och kylarskydd monterat! I morgon blir det en 70 mils tur!

image.jpg
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är det någon som vet om det blir några ändringar till 2014 färger mm?
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Är det någon som vet om det blir några ändringar till 2014 färger mm?

Var ju ett tag sen du skrev, men verkar som att det är exakt samma färger om man kollar på hemsidan. Dom uppdaterade hemsidan idag till 2014.s modeller. Själv blev jag lite besviken iom att dom inte ändra färgen lite. Rykten säger att den ska bli dyrare med nästa år, men svaret på det kommer om en vecka tydligen när priserna släpps.
 
Last edited:

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Då var man en i gänget då, äntligen:D:D:D (Vet att rutan är i gubbläget, men jag hade crosshjälm och det var 2-3 plus grader så det blåste as kallt i snysket:p)

Min 1190.jpg
Ska montera min hasplåt sen och köpa ett wings vad det lider. Så då har jag lite saker att pyssla med en stund:) Sjukt kul att äntligen äga denna hojen iaf:)
Om nån är sugen på en fin smcr så är det bara att säga till:p
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Då var man en i gänget då, äntligen:D:D:D (Vet att rutan är i gubbläget, men jag hade crosshjälm och det var 2-3 plus grader så det blåste as kallt i snysket:p)

View attachment 395343
Ska montera min hasplåt sen och köpa ett wings vad det lider. Så då har jag lite saker att pyssla med en stund:) Sjukt kul att äntligen äga denna hojen iaf:)
Om nån är sugen på en fin smcr så är det bara att säga till:p

Grattis!

Såg en fin grå på adv för ett tag sedan :)
http://advrider.com/forums/showpost.php?p=22811227&postcount=494
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skoj, då kanske vi får lite mer aktivitet här, har missat att kolla in senaste månaden därav sent svar. Köpte skyddet från Hojcenter i Länna (KTM åtf), tror runt 2600kr.

Du vet att du ska lämna in för lite recalls va, garantiåtgärder, om jag minns rätt så var det:
Luftning tank
Heatshield till sadeln
Koll av styrdämpare
Byte av 2 skruvar till centralstöd
Nytt stöd

Kommer komma en åtgärd på luftburken också, ej klart ännu.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Sorry, var ju kylarskyddet du frågade om :rolleyes:

Beställde på nätet, direkt från R&G Racing, 73 pund kostade det.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Skoj, då kanske vi får lite mer aktivitet här, har missat att kolla in senaste månaden därav sent svar. Köpte skyddet från Hojcenter i Länna (KTM åtf), tror runt 2600kr.

Du vet att du ska lämna in för lite recalls va, garantiåtgärder, om jag minns rätt så var det:
Luftning tank
Heatshield till sadeln
Koll av styrdämpare
Byte av 2 skruvar till centralstöd
Nytt stöd

Kommer komma en åtgärd på luftburken också, ej klart ännu.
Det hade jag ingen aning om, hur bokar man en sån tid? Är det något officiellt?
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Sorry, var ju kylarskyddet du frågade om :rolleyes:

Beställde på nätet, direkt från R&G Racing, 73 pund kostade det.
Okay, tackar:) Ska kolla upp det och se om jag kan hitta ett:)
Hasplåt har jag köpt, men det var inte monterad och jag har inte orkat göra det heller:p
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Nja, beror lite på vilken handlare man har. De brukar meddela ibland, annars får man väl kolla själv :)

Har bra kontakt med Hojcenter så de talar om eller så kollar jag själv, men det e väl bara att beställa tid hos aukt. återförsäljare. Mc-kompaniet kan väl fixa det hos dig, dom har jag bra erfarenheter av...
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Nja, beror lite på vilken handlare man har. De brukar meddela ibland, annars får man väl kolla själv :)

Har bra kontakt med Hojcenter så de talar om eller så kollar jag själv, men det e väl bara att beställa tid hos aukt. återförsäljare. Mc-kompaniet kan väl fixa det hos dig, dom har jag bra erfarenheter av...
Jag fick kontakta min handlare på egen hand. Nu är det vinter så jag bad om att få komma in till våren. Däremot hade de inte hört talas om luftfilter-problemet.
Hur som helst, jag är nöjd om de åtgärdar samtliga fel vid nästa service :)
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag köpte min smc där, så extremt nöjd med dom med:) Får kolla med dom till 100 mil servicen i vår då:)
Köpte min 1190 där i somras, var kanonbra! Så har du ju nära till Touratech också... Kan inte bli bättre, eller dyrare :rolleyes:

Luftfiltergrejen var något som var på gång, tydligen orsakat stort rabalder i Australien och Sydafrika, suger in damm i motorn. Står mkt om det på advrider
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag pysslade lite med hojen idag och monterade min hasplåt och wings pipan.
Hasplåten var riktigt fin, jag tror touratechs är nog snäpet mer användningsbar men denna är sjukt mycket snyggare:) Jag hade hasplåt på min smc med och jag gillar det utseendet samt att man kan ju spara en buckla på avgassystemet och liknande:)

Wings pipan är jag sjukt nöjd med, riktigt snyggt och kolfiber toppen på pipan var riktigt cool som kantigt:) Mycket snyggare än tex akras runda end cap. Det var enkelt och montera och blev kanon:)

Måste säga att wings verkligen levererar. Betalade via internet banken, sen skickade dom det dagen efter och det var framme på nån dag. Dock var jag inte hemma så jag fick hämta det på posten, men det var iaf snabbt och säkert levererat:)

Jag längtar verkligen till våren, är så sjukt kallt att köra nu:p

aa.jpgaaa.jpgaaaa.jpgaaaaa.jpg
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Riktigt snyggt, du beställde från Wings direkt eller? Är det den långa modellen? Jag tror jag skall gå på den med, tyckte nog den såg lite bättre ut... Vad kostade kalaset?

Pysslade också lite, monterade värmehandtag, ska bli skönt!
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Riktigt snyggt, du beställde från Wings direkt eller? Är det den långa modellen? Jag tror jag skall gå på den med, tyckte nog den såg lite bättre ut... Vad kostade kalaset?

Pysslade också lite, monterade värmehandtag, ska bli skönt!

Tackar:) Japp, jag mailade Gorazd och fick ett mail med betalningsintruktioner. Det kostade 5500kr totalt med frakt och allt. Det är standard modellen, jag tycker den blev precis lagom:)

Värme handtag ska jag nog köpa med vad det lider, e ju sjukt skönt när det är kallare:) Får la ta det lite senare iom dom kostar några tusen:p

Jag ska beställa ett sånt kylarskydd som du har, det var riktigt nice:)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top