Kryptoniten.se - bilder 2006

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Skapar en egen liten tråd för mina bilder så blir det inte så mycket trådar... :)

När jag lagt ut några nya bilder kommer jag (förutom att göra ett nytt inlägg i tråden) uppdatera denna post (dvs den första i tråden). Då slipper man bläddra igenom tråden och leta.

Massa info:
· Alla bilder har jag i upplösningen 3456x2304.
· I dagsläget så min utrustning en Canon 350D med ett Canon EF 70-200/4L USM samt kitobjektivet EF-S 18-55. UV-filter har jag på båda objektiven och sedan använder jag ibland ett polfilter på 70-200-objektivet.
· Inga bilder är beskurna.
· Jag skärper inte upp bilder genom "sharpen-filter" eller liknande.
(i sällsynta fall kan jag beskära eller skärpa någon enstaka bild, men då ska det vara något riktigt speciellt med den)
· Det som eventuellt redigeras av mig är ljushet samt ibland färger.
· Jag ger normalt inte bort originalbilder längre (gamla bilder som jag tagit med min Olympus ger jag dock bort).
· Jag ger inte bort bilder till tidningar gratis. <- skrivet i fet stil då de verkar tro att alla vill ge bort bilder gratis i dagsläget. (Jag vill dock gärna frilansa/arbeta för någon tidning.)
· Bilderna på hemsidan får tas och läggas på andra sidor utan att fråga mig. Det jag vill är att "kryptoniten.se" på bilden behålls då eller att det står någonstans att bilden är tagen av mig, typ någon liten text eller så. (Avatarer och liknande får de användas till utan "kryptoniten.se" eller någon text).
· Har inte bestämt mig om/hur jag eventuellt ska sälja bilder till folk som vill ha. Kontakta mig i sånt fall.

Bilderna... (Det är bara att klicka på datumet)

Rörken 2006-07-10
Aros Nats 2006-07-02 (både bilar och hojar)
Aros Nats 2006-07-01 (både bilar och hojar)
Rörken 2006-06-26
Rörken 2006-06-19
Rörken 2006-05-08


Lite smakprov från den 10:e juli...

IMG_9793.jpg



IMG_9947.jpg



IMG_9999.jpg
 
Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag kan tillägga ett par saker...

Hemsidan är under utveckling, så det kommer ta ett tag till innan startsidan kan användas.


Skriv gärna en kommentar vem det är som kör på bilderna.
Då kan jag lägga till det som titel och göra galleriet sökbart. :tummenupp
Testa t.ex. att söka efter "urrjocke"...
http://www.kryptoniten.se/gallery/search.php
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Kryptonit skrev:
2153265 Jag kan tillägga ett par saker...

Hemsidan är under utveckling, så det kommer ta ett tag till innan startsidan kan användas.


Skriv gärna en kommentar vem det är som kör på bilderna.
Då kan jag lägga till det som titel och göra galleriet sökbart. :tummenupp
Testa t.ex. att söka efter "urrjocke"...
http://www.kryptoniten.se/gallery/search.php

Jäkligt fina bilder som vanligt Krypto... fast jag såg att Joppe fick heta Taz :hihi Men det är klart, åker han på finhojen så får han ju skylla sig själv.

//D
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Fotokungen är tillbaka!!!

Härligt att se de fartfyllda fotona igen!

Jag har varit ofrivilligt frånvarande på rörken, men nu när jag är nysulad på framhjulet skall det åter bli åka av igen! :banana Jag hoppas på nya bilder så att jag kan förnya min bakgrundsbild på datorn. Vi ses på rörken!
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!

Riktigt härliga bilder :tummenupp Längtar tills man ska köra på rörken. Det blir efter jag monterat nya däck samt kraschkåpor :)

Vi ses!
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Taz skrev:
2153494 Jäkligt fina bilder som vanligt Krypto... fast jag såg att Joppe fick heta Taz :hihi Men det är klart, åker han på finhojen så får han ju skylla sig själv.

//D

:gnissla
Nu har jag redigerat bort dig... Kikade bara på hojarna för att identifiera förare, så jag antog att det var du som var ute på banan.
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
Nu när Krypto är tillbaka måste man ju börja tvätta HELA hojen (även underdelen) tills måndagarna :)

Välkommen tillbaka och hoppas att du någon gång låter kameran vila och tar hojen ett par varv istället.

//B
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Hojen kommer ut tidigast i mitten av juni så kameran får arbeta ett tag till...
Idag glömde jag dock kameran hemma, så det blir inga bilder :gnissla

Jag kommer nog inte ens förbi då jag ska fortsätta på anledningen till att jag glömde kameran.... Anledningen är att jag i garaget har min gamla Mazda som jag sålde till en kompis. Jag håller på att hjälpa honom göra något roligt av den och något roligt innebär att ta bort taket, rolla den, osv. :yoparty

Som tack får jag låna svetsen jag använder i byggandet till massa andra saker som ska fixas.
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
2161685 Hojen kommer ut tidigast i mitten av juni så kameran får arbeta ett tag till...
Idag glömde jag dock kameran hemma, så det blir inga bilder :gnissla

Jag kommer nog inte ens förbi då jag ska fortsätta på anledningen till att jag glömde kameran.... Anledningen är att jag i garaget har min gamla Mazda som jag sålde till en kompis. Jag håller på att hjälpa honom göra något roligt av den och något roligt innebär att ta bort taket, rolla den, osv. :yoparty

Som tack får jag låna svetsen jag använder i byggandet till massa andra saker som ska fixas.

Med anledning av det du skriver här ovan vill vi se bilder på det framskridande projektet!!!
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Simba skrev:
2171284 Med anledning av det du skriver här ovan vill vi se bilder på det framskridande projektet!!!

Före: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/1.jpg
Senaste bilden på nätet: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/10.jpg
(Mycket mer har hänt sedan den bilden togs)



Vad gäller bilder från Rörken igår så kommer de tidigast om några dagar. Är fullt upptagen de närmsta dagarna.

Någon som vet vad Göran (silver fireblade nu - röd tidigare) har för nick här på SH förresten?
När jag får reda på det får ni se en fullformatsbild från igår...
 
Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Kryptonit skrev:
2248612 Före: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/1.jpg
Senaste bilden på nätet: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/10.jpg
(Mycket mer har hänt sedan den bilden togs)



Vad gäller bilder från Rörken igår så kommer de tidigast om några dagar. Är fullt upptagen de närmsta dagarna.

Någon som vet vad Göran (silver fireblade nu - röd tidigare) har för nick här på SH förresten?
När jag får reda på det får ni se en fullformatsbild från igår...
Svaret är grålle
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kryptonit skrev:
2248612 Före: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/1.jpg
Senaste bilden på nätet: http://www.kryptoniten.se/tmp/mazda/10.jpg
(Mycket mer har hänt sedan den bilden togs)
QUOTE]

KOOLT! Lite vig får man väl vara för att hoppa i bilen nu när dörrarna är fastsvetsade? Blir det till att besiktiga om bilen nu när den är ombyggd antar jag? Hur tänker du göra med eventuell stoppning i överkant på framrutan, om det finns den minsta risk att slå panna i där måste man väl vadera där?
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kryptonit skrev:
2248716 Tackar :tummenupp


Tyckte han skulle ha en av bilderna från igår...

Om ni andra är nyfikna hur en originalbild kan se ut så finns den här:
http://www.kryptoniten.se/exempel.jpg

(den är helt orörd direkt från kameran - ca 2,3 MB kan jag nämna om det är någon som fortfarande har modem)
jäkla fin bild :)

Ska bli spännande och se resten när du får tid.

mvh
Maciej
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Håll tummarna för massvis med regn från 16:30 idag, för då är det ingen idé för mig att fotografera raggarbilarna vid Ulva kvarn. Förmodligen blir det bildfixande istället då. :)


Simba... besikta :3freak hur menar du nu... :tungan
(den är besiktad tills september - vi kommer nog inte göra några försök att få igenom den, utan den kommer köras tills dess)
Vindruteramen har jag fixat med sedan bilden togs, så den är inte så hemska kanter på nu. Eventuellt kommer den även att kläs med tyg eller gummi på något sätt. Sedan kan man nog bara slå i pannan i den när man hoppar in/ut ur bilen.
 

HojBruden

Glad
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Blajd
Kryptonit skrev:
2249377 Håll tummarna för massvis med regn från 16:30 idag, för då är det ingen idé för mig att fotografera raggarbilarna vid Ulva kvarn. Förmodligen blir det bildfixande istället då. :)

I dag är den första dag en motorcyklist blivit glad över regn :)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top