Det finns lösningar som gör att tillverkare kan kringgå regelverket. Man kan t.ex göra som t.ex kawasaki z800e eller triumph street triple 35 kw. Man tillverkar en något förenklad variant med motoreffekten 95 hk 70 kw. Sedan strypar man den med gasvägsbegränsare i form av ett plåtbleck och ev en u.länk till 35 kw. Tillverkaren har naturligtvis rätt att tillverka flera olika modeller med likartat utseende.
Då har kunden valmöjlighet mellan 35. Kw och. 70 kw. Jag kan tänka mig att flera tillverkare kommer med sådana versioner när nya supersporthojar presenteras i 600 cc klassen t.ex gsx r 600 , r 6 m.fl. Det finns säkert en marknad i sydeuropa bland 18 åringar för sådana hojar.
Då har kunden valmöjlighet mellan 35. Kw och. 70 kw. Jag kan tänka mig att flera tillverkare kommer med sådana versioner när nya supersporthojar presenteras i 600 cc klassen t.ex gsx r 600 , r 6 m.fl. Det finns säkert en marknad i sydeuropa bland 18 åringar för sådana hojar.