Krubbkollen GBG!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Supersushi på Drottninggatan har också stora bitar. Men som du säger, Asienköket är toppkvalle :) Sen finns ju den som ligger på Kyrkogatan, minns inte namnet, men ganska nära korsningen till Östra hamngatan. Den är sjysst också.

Supersushi är kalasbra, jag tycker nästan de är bättre än Asienköket. Blir oftast Asienköket numera eftersom det är närmast när jag blir sugen på sushilunch, men jag gillar inte att deras bitar ofta är rumsvarma, jag vill ha min sushi kylskåpskall!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Vill höra ett utlåtande senare om du nu får provat de... :)
Kan inget annat än att ge :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem möjliga. Riktigt najs. Bra lunchpriser och STORA bitar.

Suveränt!

Kollegan tipsade om det stället nyss

Ska tydligen vara riktigt bra :tummenupp
Ja, det har jag också hört. Riktigt bra käk för under 100-lappen är ju alltid najs.

Blir till att prova och se helt enkelt!
 
Last edited:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Käkade på Mikasa (tror jag det hette) på Vasagatan (tror jag det var:va ) i lördags. Lite spanskt/mexikanskt stuk med grymt go mat. JAg käkade nån slags go gryta med kyckling och grönsaker som låg på en med av ostgratinerade nacho's. Ett stort plus dessutom för den riktigt riktigt söta och trevliga servitrisen :)
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Pizza:
Cyranos pizzeria på Viktoriagatan. Lite dyrare, tunnare, lite ost, "snobbigare" pålägg och vedugnsbakade. KANON!
Sushi:
Gatan (Östra Spannmålsgatan?) mit temot Löplabbet. Snabbt och bra!
Japansk mat måste bli Sakura på Drottninggatan/Larmgatan.

/H
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Var på Tilda på Herkulsgatan på Hisingen och åt idag som så många gånger innan. Lika gott o prisvärt som vanligt :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var på Tilda på Herkulsgatan på Hisingen och åt idag som så många gånger innan. Lika gott o prisvärt som vanligt :tummenupp
Dom ska enligt uppgift ha ruskigt god potatisgratäng. Värt att testas då kanske...

Hmm, undrar vad/var man ska käka idag. Orka laga mat hemma, liksom. :rolleyes:
 

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
texas long horn på linegatan!

enda stället jag vet om i götet där man kan beställa 1 kg kött :tummenupp

Riktigt bra käkade en ordetlig köttbit med en halv grillad hummer sist.

Käkade den 1 kg biffen i lördags, sa till dem att nästa gång jag kommer in så tar jag en 2 kg;)

Pizza och kebab, Ibbes i Partille och Utbys pizzeria, farsans gamla pizzerior:tummenupp
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Provade "Nya Matfixaren" på Gustaf Dalensgatan.
Lunch buffé för 60kr.

Helt ok.
 

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Göteborg.
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Hamburgare på Nikolinas Bar på Karl Johansg. 63.....
Här snålas inte :yoparty
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Men jösses, hur kan det komma sig att ingen nämt Jungfruplatsens pizzeria i Mölndal?!

Dom är kanske inte billigast. Men man får STORA portioner. Kebab med ris fixar dom. Välj helst stark/vitlökssås. Mums!
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Men jösses, hur kan det komma sig att ingen nämt Jungfruplatsens pizzeria i Mölndal?!

Dom är kanske inte billigast. Men man får STORA portioner. Kebab med ris fixar dom. Välj helst stark/vitlökssås. Mums!

Deras hawaiikebab käkade jag ofta när jag gick på Fässberg minns jag. Riktigt nice!

Pizza:
Cyranos pizzeria på Viktoriagatan. Lite dyrare, tunnare, lite ost, "snobbigare" pålägg och vedugnsbakade. KANON!
Sushi:
Gatan (Östra Spannmålsgatan?) mit temot Löplabbet. Snabbt och bra!
Japansk mat måste bli Sakura på Drottninggatan/Larmgatan.

/H

Sakura var bra förr men köptes upp av thailändare/kineser för några år sen. Inte alls samma kvalitet nu.
 
Last edited:

Henken

Guest
Finns ett schysst ställe i Mölnlycke, vet inte vad det heter men det är massa mat iaf. Pizzeria of course! Ligger vid järnvägen på fel sida. Upp mot ghettot där hjulben bor ;)
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
3080171 Pizza:
Cyranos pizzeria på Viktoriagatan. Lite dyrare, tunnare, lite ost, "snobbigare" pålägg och vedugnsbakade. KANON!
Sushi:
Gatan (Östra Spannmålsgatan?) mit temot Löplabbet. Snabbt och bra!
Japansk mat måste bli Sakura på Drottninggatan/Larmgatan.

/H
Några som har duktigt goa pizzor annars är ju "La gondola" på avenyn, eller ännu hellre den italienska restaurangen på Prinsgatan. också lite dyrare, men kanon att bjuda med en date på eller liknade :)

Sen finns det en jätte söt Italiens restaurant på samma gata som Viseversa ligger på, lite innan om man kommer från domkyrkan och då på vänstersidan istället för högersidan :)
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.

Sakura var bra förr men köptes upp av thailändare/kineser för några år sen. Inte alls samma kvalitet nu.

Åh fasen, tar tillbaka tipset. Tänkte tipsa om kafe Japan men det har tydligen också bytt ägare och blivit mycket, mycket, sämre.

Inser att det var alldeles för länge sedan jag var ute på "de gamla goa'" ställena.
I förra veckan var jag däremot på Jensens BØfhus i Brunnsparken. Köttbitar med valfria tillbehör. Rekommenderar "snackskorgen" till förrätt. Ohälsosamt, friterat men fasen va gött!
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Om man får slå ett slag för ett lokalt ställe så måste jag nämna resturang 3an på Alströmergatan. Oväntat god mat för att ligga på en liten bakgata i Stampen. Köksmästaren heter Mikael Sande och har tidigare varit på Lipp och Palace. Dom har lunch på vardagar och öppet lite senare (till 21) på torsdagar och fredagar. Deras lamm med chèvrepotatis och rotfrukter är inte av denna värld. Testa ffs!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
3091782 Om man får slå ett slag för ett lokalt ställe så måste jag nämna resturang 3an på Alströmergatan. Oväntat god mat för att ligga på en liten bakgata i Stampen. Köksmästaren heter Mikael Sande och har tidigare varit på Lipp och Palace. Dom har lunch på vardagar och öppet lite senare (till 21) på torsdagar och fredagar. Deras lamm med chèvrepotatis och rotfrukter är inte av denna värld. Testa ffs!
Dom är ju allmänt kända för att ha svinbra luncher iof :)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top