Krasch-tråden

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inte alla vurpor som slutar med lyckligt slut, tyvär..

12-åriga Kenny "Iceman" Anderson fick förra helgen, 4 mars, en "tankslapper" som han inte kunde reda ut och körde av banan i sista svängen under 250 production racet på sin Kawasaki 250 Ninja på banan Buttonwillow. Slog över när framhjulet grävde ner sig i sandfållan och landade på huvudet och fick svåra skallskador. Dagen innan vann han och satte ett nytt banrekord för klassen. Har legat på behandling hela veckan men för någon timme sedan så förklarades han död.. :(

Från Kenny´s pappa
"Kenny was declared brain dead today. He died doing what he loved, and what he excelled at. I have no doubt that there was nowhere on Earth Kenny would rather have been last weekend than at the racetrack, racing his motorcycles and hanging out with his friends. I'm sorry that all the thoughts and prayers we have received were not enough to bring him back, but please know that your love and comforting words really helped us get through the past week. Please keep Kenny The Iceman #12 in your thoughts. Live your lives to the fullest, and hug your children every day."

577942_539032032808779_661449850_n.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
inte alla vurpor som slutar med lyckligt slut, tyvär..

12-åriga kenny "iceman" anderson fick förra helgen, 4 mars, en "tankslapper" som han inte kunde reda ut och körde av banan i sista svängen under 250 production racet på sin kawasaki 250 ninja på banan buttonwillow. Slog över när framhjulet grävde ner sig i sandfållan och landade på huvudet och fick svåra skallskador. Dagen innan vann han och satte ett nytt banrekord för klassen. Har legat på behandling hela veckan men för någon timme sedan så förklarades han död.. :(

från kenny´s pappa
"kenny was declared brain dead today. He died doing what he loved, and what he excelled at. I have no doubt that there was nowhere on earth kenny would rather have been last weekend than at the racetrack, racing his motorcycles and hanging out with his friends. I'm sorry that all the thoughts and prayers we have received were not enough to bring him back, but please know that your love and comforting words really helped us get through the past week. Please keep kenny the iceman #12 in your thoughts. Live your lives to the fullest, and hug your children every day."

577942_539032032808779_661449850_n.jpg

tråkigt!!!!!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vinales krasch på senaste IRTA-testet där han skadade fingrarna. Lustigt att högerhanden fastnar där den gör och på hojens vänstra sida dessutom? :va

caida_10.jpg


caida_11.jpg


caida_12.jpg


caida_13.jpg


caida_14.jpg


caida_16.jpg


caida_15.jpg


moto3-jerez-maverick.jpg


53165510.jpg


Maverick Vinales
"I’m ok :) Don’t worry! In a few hours I’m having surgery and then I’ll start the recovery to be ready for Qatar! Thanks for your love! GAS!"
 

HenkeVFR

www.fotohenke.se
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Nybro
Hoj
Honda VFR-03, DM Brutale-03, Honda BBR110-05
Giuliano andra heatet, WSB Assen

IMG_5325.jpg IMG_5327.jpg

IMG_5328.jpg IMG_5330.jpg

IMG_5337.jpg IMG_5341.jpg

IMG_5348.jpg IMG_5355.jpg
 
Last edited:

HenkeVFR

www.fotohenke.se
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Nybro
Hoj
Honda VFR-03, DM Brutale-03, Honda BBR110-05
En del kända namn på hojen som skjutsar förarna från första kurvan till depån.
IMG_5357.jpg
IMG_5357b.jpg
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Såg du chauffören bakom första balen?

Jag var där och såg det från depå, första gången jag var med på ett ERF öht.

Jag minns att det blev väldigt tyst och "alla" stod och bara gapade och tittade. Det kändes som att hojen aldrig slutade snurra...läskigaste kraschen jag har sett med egna ögon helt klart.

Om jag minns rätt så satte sig föraren upp och tittade åt resterna av hojen, skakade på huvudet och dråsade ihop igen.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jävla skitRobban! :) På den sista bilden längst ner till vänster i vitt skinn syns tom jag i startgroparna av lönnfetma. I ERF fick man ju poäng om man tog sig i mål, så även om loppet var kört så ville vi få ihop hojen och vi sprang ut för att samla ihop liket (inte Robban). Det första jag plockar upp från bollhavet är kopplingskorgen...:brinnerup
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top