Konsultfirman Lasse Franklin & www.mctripp.se

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Det här är fruktlöst... Hade tänkt ladda upp lite bilder och eventuellt en liten filmsnutt från dagen, men tekniken vill inte samarbeta för fem jävla öre i kväll. Och jag är åt helvete för trött för att ha tålamod med skiten. :mad:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det här är fruktlöst... Hade tänkt ladda upp lite bilder och eventuellt en liten filmsnutt från dagen, men tekniken vill inte samarbeta för fem jävla öre i kväll. Och jag är åt helvete för trött för att ha tålamod med skiten. :mad:

Sluta grina :mad:
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Så, hemma på svensk mark igen.

Ska skriva ett längre inlägg sen, med en sammanfattning av resan.

Ska bara sova en vecka först. :crash
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Då ska vi se om vi inte kan få ihop en sammanfattning av resan.

Dag 1, Fredag:

Vi möts hemma hos Lasse där vi lastar hojar (2st, hans Gixxer och min BMW) samt träffar två stycken andra som också ska åka med. De två har dock inga hojar utan ska följa med ner och vandra.

Vi ger oss av mot Trelleborg där vi ska lasta 4st kromslädar och ta färjan till Rostock.

Färjan var en nattfärja(?) så vi sov genom hela den resan.


Dag 2, Lördag:

Spenderades i stort sett uteslutande i bussen. Stannade för kiss- och matpauser. Vi anlände till hotellet i Italien strax efter 23.


Dag 3, Söndag:

Gemensam tur med alla hojarna. Kromslädarna gick ju inte helt oväntat rätt långsamt så efter lunch så visade Lasse mig och cheyen en väg vi kunde åka i förväg på för att sen möta upp gruppen igen. På eftermiddagen kom regnet så utflykten avslutades runt 17.


Dag 4, Måndag:

Jag hade kommit överens med cheyen om att vi skulle göra annat än att åka hoj (lite drygt för henne att bara sitta bakpå hela tiden), så på måndagen vandrade vi. Vi tog oss an områdets högsta berg med toppen Piz Boe (3152möh). Det tog i stort sett hela dagen.


Dag 5, Tisdag:

Regn, det var mer åka i regn än i solsken. En sån där dag man bara vill glömma. En av kromslädarna gick omkull, trots minimal hastighet. Lyckligtvis inga personskador och endast mer eller mindre kosmetiska skador på hoj.


Dag 6, Onsdag:

Mer regn, vi gjorde en utflykt hela sällskapet till Bolzano och tanken var att vi skulle besöka Ötzi. Alla utom vi tog bussen, men då det såg fint ut på morgonen så bestämde vi oss för att ta hojen. Big mistake. Vi hann bara iväg runt hörnet så kom regnet. Sen regnade det hela vägen till Bolzano. Vart fint medan vi var där. Sen regn hela vägen hem. Vi träffade aldrig Ötzi, kön var skrattretande lång, så det kändes inte värt det.

Onsdagskvällen spenderades med tankar om att skita i Italien och sätta sig på hojen och åka hem istället. Men efter lite efterforskningar så upptäckte vi att hela Europa, framförallt vägen hem, hade skitväder. Vi bestämde oss för att sova på saken.


Dag 7, Torsdag:

Kanonväder, så vi bestämde oss för att ta en längre tur och satte målet till Garda sjön. Vi det här laget hade kromslädarna gett upp. Så det vara bara jag, cheyen och Lasse. Helt fantastisk körning! Det var allt man hade kunnat drömma om och mer därtill! Jag är för dålig för att beskriva upplevelsen med ord. Om jag orkar ska jag ordna så jag kan dela lite bilder.

Det blev en lång dag med ca 30 mil körda, varav max 1-2 var på motorväg. Resten var i stort sett kurvor. :D


Dag 8, Fredag:

Sista dagen då vi kunde åka. Precis som torsdagen ville inte kromslädarna följa med oss utan de tog en egen tur som Lasse hjälpte dom att mappa ut.

Vi hade kanonväder och minst lika bra körning som på torsdagen. Dock blev det inte lika många mil eftersom vi skulle hinna lasta hojarna innan middag.


Dag 9 & 10, Lördag & Söndag:

Som dag 1 och 2, fast baklänges. :)


Totalt knappa 150mil vart det, med mestadels alldeles fantastisk körning i en miljö som stundtals lämnar en mållös.

Jag kan varmt rekommendera Lasse och mctripp.se!

Väldigt prisvärt och Lasse gör allt i sin makt för att man ska få en så bra upplevelse som bara är möjligt. :tummenupp

Jag kan vara en väldigt kritisk person och fäller hellre än friar (oftast). Men jag har verkligen ingenting att anmärka på när det gäller Lasse och arrangemanget.

Det som var trist var allt regn, men det är ju inget som Lasse så vitt jag vet kunde ha påverkat. :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top