Konbana i GBG-området?

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Hej.

Någon som vet om det finns en
konbana att träna på i GBG?
Tacksam för alla tips.
Läste om Eriksbergs parkering i ett inlägg.
Var ligger den?Finns det en bana där?
Måste nämligen träna innan uppkörningen.

Peter.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Jag vet inte säkert men det är inte omöjligt att någon har duttat upp en bana under Göta älv-bron, där vid bananpiren. Brukar vara körskolor och privatister där och öva så de kanske har gjort det enkelt för sig och markerat vart konorna skall stå. Någon får gärna bekräfta eller dementera.
 

KaWaDåReN

Heter Varvstopp numera
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Frölunda GBG
Hoj
Ettrig liten svart bålgeting
John blund hotell i mölndal.
i ändan vid travbanan har bilskolan ritat upp alla avstånd så de e bara att ta med en massa petflasker och köra hårt :banana
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
KaWaDåReN skrev:
John blund hotell i mölndal.
i ändan vid travbanan har bilskolan ritat upp alla avstånd så de e bara att ta med en massa petflasker och köra hårt :banana
vi va vid travbanan och tränade för ett par veckor sen, så kom det en sur gubbe utspringande och hojtade att vi inte fick vara där....

dom har satt upp sånna skylltar där nu med.... :6surkart


Eriksbergs parkeringen brukar jag hålla till vid, finns inget uppritat, vi brukar mäta upp med pettflaskor varje gång! Ska ev dit imorgon vid 20 tiden, om du vill kan du ju skicka PM så kan vi ses där eller nått???
 

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Ort
borås
Hoj
Ktm 640 Prestige
peterrr skrev:
Hej.

Någon som vet om det finns en
konbana att träna på i GBG?
Tacksam för alla tips.
Läste om Eriksbergs parkering i ett inlägg.
Var ligger den?Finns det en bana där?
Måste nämligen träna innan uppkörningen.

Peter.
torslanda gamla flygfält mittemot ica maxi där kör bilskolorna varenda dag har jag sett borde ju även vara uppritat har ej kollat
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
janne71 skrev:
torslanda gamla flygfält mittemot ica maxi där kör bilskolorna varenda dag har jag sett borde ju även vara uppritat har ej kollat

"förbjudet" för privatister :tungan
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Miss_Orchidee skrev:
vi va vid travbanan och tränade för ett par veckor sen, så kom det en sur gubbe utspringande och hojtade att vi inte fick vara där....

dom har satt upp sånna skylltar där nu med.... :6surkart


Eriksbergs parkeringen brukar jag hålla till vid, finns inget uppritat, vi brukar mäta upp med pettflaskor varje gång! Ska ev dit imorgon vid 20 tiden, om du vill kan du ju skicka PM så kan vi ses där eller nått???

Man tackar för erbjudandet.
Men det ser rätt grått och regnigt ut i GBG.

Lycka till med lappen.

Peter.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Muggen skrev:
"förbjudet" för privatister :tungan
Så kan dom ju inte göra.... då får dom ju förbjuda mc trafik över huvudtaget där. Står det skylltat om det förresten??

I annat fall vet ju inte vi om det, eller??? :va
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Miss_Orchidee skrev:
Så kan dom ju inte göra.... då får dom ju förbjuda mc trafik över huvudtaget där. Står det skylltat om det förresten??

I annat fall vet ju inte vi om det, eller??? :va

Borde vara skyltat i så fall eller inhängnat! Om inte, fritt fram anser jag! :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Rasorblade skrev:
Borde vara skyltat i så fall eller inhängnat! Om inte, fritt fram anser jag! :D
Samma här.....


Idag den 3/5 ska jag och JoJoMan övningsköra ute vid Erikssberg, konbana tänkte vi oss... vi är där från 17.00 och säkert en två timar frammåt!!! är det nån mer som vill träna är det bara och komma förbi så är ni hemskt välkommna... (om inte era cyklar låter mer än min förståss, då får ni åka hem igen :hihi )
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Miss_Orchidee skrev:
Samma här.....


Idag den 3/5 ska jag och JoJoMan övningsköra ute vid Erikssberg, konbana tänkte vi oss... vi är där från 17.00 och säkert en två timar frammåt!!! är det nån mer som vill träna är det bara och komma förbi så är ni hemskt välkommna... (om inte era cyklar låter mer än min förståss, då får ni åka hem igen :hihi )
Nåja, det borde väl inte vara så svårt :p Tom jojos sexmaskin låter högre :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hultan skrev:
och va flinar du åt... sååå kul va det inte, faktiskt inte det minsta lilla.... *åååhh*

Ingen som ska övningsköra lite konbana ute vid erikssberg idag? Jag drar mig lite för att åka själv ifall jag tappar den....
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
....

Var ute vid Åby travbana igår med två polare som ville avrosta sig lite. Och som det sagts tidigare i tråden så kom det ut en "gentleman" som var helt rabiat och skällde och skrek.

Det finns en uppmätt konbana vid bananpiren, tyvärr så har dom märkt upp den mitt i "vår" motardbana. Så man får helt enkelt samsas där......

Förhoppningsvis kan man komma överens om att flytta konbanan en bit så vi inte behöver köra över varandra...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
b-man skrev:
Var ute vid Åby travbana igår med två polare som ville avrosta sig lite. Och som det sagts tidigare i tråden så kom det ut en "gentleman" som var helt rabiat och skällde och skrek.

Det finns en uppmätt konbana vid bananpiren, tyvärr så har dom märkt upp den mitt i "vår" motardbana. Så man får helt enkelt samsas där......

Förhoppningsvis kan man komma överens om att flytta konbanan en bit så vi inte behöver köra över varandra...


Vad är det där för genteleman egentligen ,någon som vet vem han är och vad han har med konbanan att göra ?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Miss_Orchidee skrev:
och va flinar du åt... sååå kul va det inte, faktiskt inte det minsta lilla.... *åååhh*

Ingen som ska övningsköra lite konbana ute vid erikssberg idag? Jag drar mig lite för att åka själv ifall jag tappar den....
Åt uttrycket "flinade mig harmynt"... Sluta vara så paranoid...
 

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Mc blev förbjudet på åbyparkeringen i vintras. Fattar inte varför de gnäller, ingen som kan störas av det mer än av motorvägen och alla uppesittarkvällar med trav.... :kocko

Men körskolorna använder två andra ställen i närheten..
Börja med att åka till donkan/statoil nere vid motorvägen, när du ska köra ut därifrån så kör du rakt över korsningen, förbi betonggrisarna. kör fram tills vägen svänger 90 grader höger, där brukar körskolan vara. Nästa ställe är pedagogens parkering, vet inte om det finns några markeringar där dock...
åk dit och gasa mycket nu så jag får lyssna :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top