Kollat försäkring idag!! Vilka priser!!

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Ort
kalmar
Hoj
GSXR 1000-K6
Tycker inte alls att det är konstigt att den här diskussionen kommer upp varje år - premierna är ju orimligt höga! Bara för att vi andra vant oss och biter ihop när det är dags att betala, betyder ju inte det att det är rätt. :mad:
Och precis som det finns länder med dyrare försäkring för dessa hojar, så finns det även länder som har billigare.
Jag har haft hoj sedan 1991, och har förlorat så oerhört på dessa premier sedan dess. Hade jag dessutom helförsäkrat genomgående hade jag regelbundet betalat hojarnas värde en gång om året.

Så jag förstår dig att du är förvånad, jag förstår dig så väl. Stå på dig, försök hitta billigaste möjliga, och berätta för oss andra var du hittade det! :tummenupp

Det är klart man kollar runt annars e man väl:huvet ,
man betalar ju inte mer än man behöver..

men såg att vissa tyckte det var dumt att äga en ny dyr hoj om man inte vill betala försäkring. men grejen e den att vi som kör nyare sporthoj med starkare motorer bryr oss kanske inte om förspremierna för man få ju ut en jäkla massa rolig kör tid.
hade inte ens funderat på att sälja hojen om förs så kostat 100 lök ,hel förs, det är ju bara en frågan om vad man tycker e rimligt
å som ja sa förut hittar ja en förs ,för max 20 hel kan ja tänka mig betala den men annars blir de en annan variant av nått slag..
så sånt snack om att amn skulle köra hoj efter vad man har råd att försäkra tycker ja e löjligt.
skulle de nu bli så att det händer något och man inte lagt undan pengar eller har hel förs få man bara bita i de sura äppet..
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Det är klart man kollar runt annars e man väl:huvet ,
man betalar ju inte mer än man behöver..

men såg att vissa tyckte det var dumt att äga en ny dyr hoj om man inte vill betala försäkring. men grejen e den att vi som kör nyare sporthoj med starkare motorer bryr oss kanske inte om förspremierna för man få ju ut en jäkla massa rolig kör tid.
hade inte ens funderat på att sälja hojen om förs så kostat 100 lök ,hel förs, det är ju bara en frågan om vad man tycker e rimligt
å som ja sa förut hittar ja en förs ,för max 20 hel kan ja tänka mig betala den men annars blir de en annan variant av nått slag..
så sånt snack om att amn skulle köra hoj efter vad man har råd att försäkra tycker ja e löjligt.
skulle de nu bli så att det händer något och man inte lagt undan pengar eller har hel förs få man bara bita i de sura äppet..

Så ung och redan en mogen insikt om att leva i nuet :tummenupp
Visst har du rätt ! Det skall inte stå och falla på f-säkringen när man har köpt
en hoj för 100 lax! Inte i ett land med världens högsta skatt och fri sjukvård
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
33 år gammal.
Sv1000 04:a , 3500kr hel/hel ,Vesta
Fireblade 92:a 3800kr halv/hel ,TH
 

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
Ingen
hade kunnat tänka mig betala 20 tusen för en hel förs med tanke på min ålder med mer men fan över 30 e alldeles för mkt... blir nog trafik på fadern sen lägga undan så mkt man känner för i en pott ifall de händer nått.. måste ju verka vettigare..

Passa bara så du inte blir skadeståndsskyldig om du skenförsäkrar. Finns trådar här på forumet om folk som hamnat i rättstvist om vem som har det ekonomiska intresset i hojen.

Räcker med en liten incident där andra trafikanter är inblandade för att försäkringsbolaget skall vilja ställa dig inför rätta om du skenförsäkrat med dyra rättegångskostnader för dig som följd.

Tycker förövrigt att du borde välja halvförs för 10000:- och lägga undan pengar till ifall du skulle crasha. Du har fått ett kanonpris på en så ny hoj!!!
det är vad min 600f -00 kostar!!!

Tyvärr är det lika dyrt för oss alla så det är bara att dra sitt strå till stacken och försöka köra så skadefritt som möjligt...
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag bor mitt i skogen och en trafikförsäkring hos if med möjligheten att ställa av och på hur jag vill hamnar på 620kr/mån om en 25åring försäkrar den.
Det är inget pris.

Jag trafikförsäkrar endast, det är bara släppa det här att allt ska helförsäkras
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross

Känner inte för att skriva hojen på gubben men betalar fan inte hur mkt som helst.... snart e ju vädret här :yoparty

Det är vad det kostar tyvärr! Jag ringde tror det var länsförsäkringar eller folksam då var jag 22-23 o hade en två-tre år gammal R1. Tjejen vägrade först säga vad premien skulle vara (hon skämdes som fan). Till slut sa hon det 144 000kr/år i helförsäkring! - Det var ju inte så farligt!

Ps
Jag tog inte den försäkringen:va
Ds
 

Glumslöv

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Glumslöv
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -03
Länsförsäkringar
7500 kr Heförsäkring/helår
Suzuki GSXR 1000 -03
40 år
Kökort i 21 år
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
jag har min R6 -00 på folksam och den kostar 11200 helförsäkring er år medan min polares R6 -00 men uttagen -01 kostar 17700 på mig oxå hos folksam. Dom ser bara efter när den är uttagen inte vad det är för årsmodell..
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
jag har min R6 -00 på folksam och den kostar 11200 helförsäkring er år medan min polares R6 -00 men uttagen -01 kostar 17700 på mig oxå hos folksam. Dom ser bara efter när den är uttagen inte vad det är för årsmodell..
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
14000:- trafikförsäkring/helår på Länsförsäkringar
23 år och bor utanför liten stad
Det är vad en R1 -06 kostar
 
Last edited:

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
På min CBR600RR -07 fick jag offfert från LF 76.000 kr hel/hel, Trygg var halva priset. Honda/IF 9.980 kr Halv/hel, var helt ok, bor i stockholm 37 år.
Jämför en bil med samma prestanda som sporthojar så det billigt :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
3500 hel/hel centralt i Sthlm för min 06:a
Det är skitkul med hoj, men jag vet inte om det är så kul att jag skulle slanta upp 20000/år på försäkring........
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Finns det försäkringar där man kan ställa av och på hur som helst, dag för dag??? Jag vet om att man kan ställa av genom vägverket, men då måste man vänta på en ny skattelapp, som tar typ 2 veckor att få hem, innan man kan ställa av igen när man väl väljer att ställa på den igen...

Det går att ordna så man har samma behörighetskod. Då slipper man problemet med en massa nya vägskatt klistermärken.

Både jag och en kompis har löst det så. Vi har folksam.

Både avställningsförsäkringen och helförsäkringen är dyr(15kr/dag och 95 kr/dag), men slår man ut det på ett år är detta det billigaste alternativet för mig.

Känns rätt skönt att ha en helförsäkring när man väl är ute och kör med hojen man lagt ut närmare 100 lappar på för 2 år sedan.
 

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Ort
kalmar
Hoj
GSXR 1000-K6
uppdaterade lite fler priser förut ida salu ansvar verkar ju hetast hittills
 

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hedesunda - Gävle
Hoj
KTM 525 EXC
Sveland Försäkringar

*GSX-R 1000 K5
*MC-kort 2005
*28år
*Bor utanför Gävle (Zon 3)
*1100kr/mån hel/hel
*Självrisk: 3000kr utom på trafiken där det är 0kr.

Sveland Försäkringar

Tycker det är helt ok....
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
ZXR400 -91

länsförsäkringar på mitt namn i lilla kalmar blir 3200kronor HEL/HEL :yoparty
sen så kanske inte 65 hästar räcker för alla :rolleyes:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top