Kollar besiktningen om hojen är strypt el ej??

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Gixxer 600
Min hoj är på pappret stryp till 25 kw! I verkligheten är den Inte strypt! Jag har tungt kort så det spelar ingen roll så!
Om dom nu finner att den ej är strypt! Måste man göra en reggbesiktning då, el tar dom bara bort "strypningen" i reggbeviset?

I första hand,, Hur noga brukar dom kolla detta?
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Sensonic skrev:
2094988 Min hoj är på pappret stryp till 25 kw! I verkligheten är den Inte strypt! Jag har tungt kort så det spelar ingen roll så!
Om dom nu finner att den ej är strypt! Måste man göra en reggbesiktning då, el tar dom bara bort "strypningen" i reggbeviset?

I första hand,, Hur noga brukar dom kolla detta?

gjorde dom inte på min sv650 iaf
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
De gjorde det inte på min som är reggad på 25KW. (Bike i trollhättan besiktigade den före köp, jag bad inte om att få den reggad som 25KW, förra ägaren hade gjort det :\\\\"

Vet inte vad jag kan tjäna på detta, eller förlora..
 

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Gixxer 600
vbg_snake skrev:
2095053 De gjorde det inte på min som är reggad på 25KW. (Bike i trollhättan besiktigade den före köp, jag bad inte om att få den reggad som 25KW, förra ägaren hade gjort det :\\\\"

Vet inte vad jag kan tjäna på detta, eller förlora..
Du har alltså som jag 25 kw på pappret men inte i verkligheten?
 

überkill

Guest
Om man gör som ni, registreringsbesiktigar hojjen med 25 kw men kör den ostrypt och något händer, är det inte så att försäkringsbolagen helt vänder en ryggen om något inträffar?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Dom bryr sig inte. När jag besiktigade min gamla RD 350, som var nedstrypt "dagen till ära", sa killen att "Du vet väl att vi inte bryr oss om ifall den är strypt".
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
überkill skrev:
2095305 Om man gör som ni, registreringsbesiktigar hojjen med 25 kw men kör den ostrypt och något händer, är det inte så att försäkringsbolagen helt vänder en ryggen om något inträffar?


men nu var det väl inte riktigt de som var frågan?
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
überkill skrev:
2095305 Om man gör som ni, registreringsbesiktigar hojjen med 25 kw men kör den ostrypt och något händer, är det inte så att försäkringsbolagen helt vänder en ryggen om något inträffar?
Knappast, iaf så länge man har betalat premien för korrekt effekt.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Sensonic skrev:
2094988 Min hoj är på pappret stryp till 25 kw! I verkligheten är den Inte strypt! Jag har tungt kort så det spelar ingen roll så!
Om dom nu finner att den ej är strypt! Måste man göra en reggbesiktning då, el tar dom bara bort "strypningen" i reggbeviset?

I första hand,, Hur noga brukar dom kolla detta?
Men är strypt på pappret, 76kw eller nått sånt.

Tydligen fixat med papprena när hojen togs in till Sverige....den är inte strypt i verkligheten dock. Min är dom inte kollat i alla fall....tror inte de ens har möjighet att göra de i deras hallar.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
überkill skrev:
2095305 Om man gör som ni, registreringsbesiktigar hojjen med 25 kw men kör den ostrypt och något händer, är det inte så att försäkringsbolagen helt vänder en ryggen om något inträffar?


Nej, han har körkort utan begränsning så då kan du inte teckna en "mallanklassförsäkring". F-bolagen går i de fallen på ursprungseffekten.
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Hoppar in här o lånar tråden lite, ska snart besiktiga min hoj.
Lite saker som jag tänkt på var..
Jag har inga bakspeglar,
Min hastighetsmätare funkar inte alltid som den ska,
Den är , på pappret, strypt till 19kw men kommer det vara några problem tror ni (att den inte är det på ritkigt...) ?

Förra ägaren sa liksom att jag inte behövde några backspeglar på den , och jag tror själv itne dem "bänkar" hojjen för att se så den är strypt, och jag har förmodligen tur med hastighetsmätaren .. men vad tror ni? går den igenom eller? I övrigt är den i väldigt bra skick och inget som krånglar. :tomten
 

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Gixxer 600
Det verkar som allting är frid o fröjd.. jag låter hojen stå som strypt i fortsättningen oxå!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top