Kolla ditt garage...

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Va? kollar du på mig? skaru ha sTryK va? Han nudda mig så Ja sLOg hann! Rättfärdiga ditt resonemang marginellt mer i så fall och ge fan i att försäkra. Då lever du i alla fall som du lär även om Jag inte håller med dig.

Du har ingen aning av vad jag går igenom nu. Det ska fan vara längre straff i svergie. Och ja jag tog tillbaka min hoj. Har kört hoj i 12 år och aldrig utnytjat försäkringen. Det gör jag inte nu heller!!
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...Har du något bra förslag på straff för våldsbrott, våldtäkt och annat inte fullt så allvarligt som en mc-stöld...?

På fråga B svarar jag: Medeltida tortyr som sträckbänk eller het tjära med efterföljande fjäderbad. Gatlopp o sedan en vecka i stupstocken. :D

Jag är bara lack på att behöva vara nervös över att inte få ha sakerna ifred, o tar man en förövare läser man "sedan tidigare känd av polisen..." o "..släpptes efter förhör..." o så blir det inte mer med det. :mad:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du har ingen aning av vad jag går igenom nu. Det ska fan vara längre straff i svergie. Och ja jag tog tillbaka min hoj. Har kört hoj i 12 år och aldrig utnytjat försäkringen. Det gör jag inte nu heller!!


Jag förstår att man lackar ur när man får ens grejjer knyckta. Jag har blivit av med en R1-04 mitt bå blanka dan och lagen är ganska generös med utdelande av handgemäng i samband med försvarande av ens egendom om man nu skulle komma dom på bar gärning. Men vi lever i en värld fylld av skithål och har man stöldförsäkrat så har man ju accepterat situationen lite LiXÅm.

Har gå lös på folk i efterhand tycker Jag är onödigt även om Jag förstår frustrationen. Då är man ju inte mycket bättre själv faktiskt och det handlar om alu och plast och inte mortlade ryggkotor...

Vad hyggligt av dig att du låter ett bolag få tusentalskronor av dig utan att behöva täcka upp för dig när du haft otur. Bolagen gillar killar som dig!
VARFÖR tror du man försäkrar och VARFÖR tror du rättsväsendet bör vara statligt? Sen kan man ju svista om vilka sktraff som bör gälla men det är en HELT annan sak. Vill du ha en demokrati eller leva i en diktur och hoppas på att få tillhöra den folkgrupp som främjas i regimen?
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja tyker att vi ska knypla makrame med brotslingarna! De är ju snela kilar de osså! Dem kanske osså har flikvän å vove ohc sånnnt.
De vil ju ingen illa igentlegen!!!!!
Leave Britney alone!!1!!
 

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Jag förstår att man lackar ur när man får ens grejjer knyckta. Jag har blivit av med en R1-04 mitt bå blanka dan och lagen är ganska generös med utdelande av handgemäng i samband med försvarande av ens egendom om man nu skulle komma dom på bar gärning. Men vi lever i en värld fylld av skithål och har man stöldförsäkrat så har man ju accepterat situationen lite LiXÅm.

Har gå lös på folk i efterhand tycker Jag är onödigt även om Jag förstår frustrationen. Då är man ju inte mycket bättre själv faktiskt och det handlar om alu och plast och inte mortlade ryggkotor...[/QUOTE

Håll käften!!!!!! Du är fan lika slut som tjuvarna. Jag vill ha hårdare straff i svergie låt mig tycka så.
 

Pizzabagarn

Guest
Jag undrar om det blir svårt att blåsa ut alla 5 ljusen på tårtan!
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
På fråga B svarar jag: Medeltida tortyr som sträckbänk eller het tjära med efterföljande fjäderbad. Gatlopp o sedan en vecka i stupstocken. :D

Jag är bara lack på att behöva vara nervös över att inte få ha sakerna ifred, o tar man en förövare läser man "sedan tidigare känd av polisen..." o "..släpptes efter förhör..." o så blir det inte mer med det. :mad:


Just det du skriver ser jag oxå j--igt ofta när jag läser tidningar/nyheter. Syftar alltså på att där står nåt i stil med "personen är sedan tidigare känd hos polisen". Det måste till hårdare straff för ÅTERFALLSförbrytare. Visst, många brott borde ha hårdare straff redan första gången enligt mig. Men återfallsförbrytare borde definitivt ha hårdare straff. Det borde införas nåt slags pricksystem eller liknande för grova brott. Alla "kan göra fel" och kan bättra sig. För dom som inte kan bättra sig så tror jag inte att hårdare straff gör nån skillnad. Dessa idioter kommer fortsätta vara lika våldsamma, stöldbenägna eller våldtäcksbenägna osv och därför ska man ansteränga sig mera frö att få bort just dessa. Det ska tex inte finnas nån möjlighet att få villkorlig dom om man sen tidigare är straffad eller liknande. Kostnaden för fängelsevården ökar med längre straff men mycket av kostnaden sparar man in på andra ställen. Syftar på polisinsatser, skadegörelse, inbrott etc. Läste nånstans att en pundare kostar samhället ca 1 miljon om året. Ingen aning hur dom räknar då men räknar man på den summan(2700:-/dag) så hade det t.o.m. lönat sig att ha dom inkvarterade på nåt schysst hotell med helpension. :mad:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Håll käften!!!!!! Du är fan lika slut som tjuvarna. Jag vill ha hårdare straff i svergie låt mig tycka så.

Vad har hårdare straff att göra med att DU krssar knäskålarna på någon? Kör du lagligt alltid? Ska bilister ha rätt att köra över dig när de ilsknar till? Jag vill inte tillräknas samma statistikgrupp som du. Försökte resonera med dig men du verkar ha petat ryssfemmor hela eftermiddan så Jag ger upp. Hoppas du tar lagen i egna händer och förlamar en kille för livet som blivit den han är av orsaker du inte har en aning om så du kan sova lugnt. Håll dig borta från min stad bara för är det något som JAG inte klarar av så är det -"KOLLAR DU PÅ MIG VA?!?! SKA`RU DÖ VA" JAG ÄTER ANABOLA OCH HAR PITTBULL!
Du har ingen aning av vad jag går igenom nu. Det ska fan vara längre straff i svergie. Och ja jag tog tillbaka min hoj. Har kört hoj i 12 år och aldrig utnytjat försäkringen. Det gör jag inte nu heller!!
Vad hyggligt av dig att du låter ett bolag få tusentalskronor av dig utan att behöva täcka upp för dig när du haft otur. Bolagen gillar killar som dig!
VARFÖR tror du man försäkrar och VARFÖR tror du rättsväsendet bör vara statligt? Sen kan man ju svista om vilka sktraff som bör gälla men det är en HELT annan sak. Vill du ha en demokrati eller leva i en diktur och hoppas på att få tillhöra den folkgrupp som främjas i regimen?
 
Last edited:

Pizzabagarn

Guest
Vad har hårdare straff att göra med att DU krssar knäskålarna på någon? Kör du lagligt alltid? Ska bilister ha rätt att köra över dig när de ilsknar till? Jag vill inte tillräknas samma statistikgrupp som du. Försökte resonera med dig men du verkar ha petat ryssfemmor hela eftermiddan så Jag ger upp. Hoppas du tar lagen i egna händer och förlamar en kille för livet som blivit den han är av orsaker du inte har en aning om så du kan sova lugnt. Håll dig borta från min stad bara för är det något som JAG inte klarar av så är det -"KOLLAR DU PÅ MIG VA?!?! SKA`RU DÖ VA" JAG ÄTER ANABOLA OCH HAR PITTBULL!

:klappar

Teo - nästa gång är det lämpligare att försöka resonera med en betongvägg för du lär få bättre svar då :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
:klappar

Teo - nästa gång är det lämpligare att försöka resonera med en betongvägg för du lär få bättre svar då :D

Ja den utvecklas ju inte bakåt i evolutionen under resonemangets gång i alla fall utan är statiskt.

Fortsätter Jag här så får jag väl snart svar som "UGH HEMIL DUNKKA SKALLBEN" "EMIL AARRG"
 
Last edited:

Pizzabagarn

Guest

Fortsätter Jag här så får jag väl snart svar som "UGH HEMIL DUNKKA SKALLBEN" "EMILG AARRG"


Stor risk att du blir skjuten också.
"Snubben trodde han var cool för han hade en pistol"

Förresten......HÅLL KÄFTEN :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Förresten......HÅLL KÄFTEN :D

JUST D:rodnar :rodnar Är ju alldeles för diplomatisk. Då blire inga knäskålar knäckta!

På fråga B svarar jag: Medeltida tortyr som sträckbänk eller het tjära med efterföljande fjäderbad. Gatlopp o sedan en vecka i stupstocken. :D

Jag är bara lack på att behöva vara nervös över att inte få ha sakerna ifred, o tar man en förövare läser man "sedan tidigare känd av polisen..." o "..släpptes efter förhör..." o så blir det inte mer med det. :mad:

Ni har helt rätt angående att man ska få ha sitt skit i fred och att när de plockat skurken så ska han/hon ha sitt straff. Det är där politiken kliver in. Vi har ju demokrati. Den är långt i från perfekt men det bästa vi har lykats komma på hittills. Min impuls är ju att klippa till någon som gör fel och det har Jag i något fall även lyckats med men Jag anser att det inte är lösningen.

Har man den försäkrad får man ju dega självrisken + att det svider i allmänhet men gilla läget. Bollen ligger då hos polisen som inte gör sitt jobb och dess löner tvingas du/ni betala medelst skatt annars är NI skurkarna.
 
Last edited:

Emil H

Med metallskena i högern
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Falun
Hoj
GSXR1000-06, Jawa 350 med sidovagn (hundens).
Stor risk att du blir skjuten också.
"Snubben trodde han var cool för han hade en pistol"

Förresten......HÅLL KÄFTEN :D

Ja jag har tipsat polisen om två mäniskor som säljer bla femor till 15 åringar. Du och apan verkar djävligt nyfikna. Jag är med er fattar ni.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja jag har tipsat polisen om två mäniskor som säljer bla femor till 15 åringar. Du och apan verkar djävligt nyfikna. Jag är med er fattar ni.

Femor? Ryssfemmor?

Jag tycker att om du vill basunera ut saker utan risk för att någon tycker på ett annat sätt så gör en hällristning.
 

Tommy.exe

Guest
Du har ingen aning av vad jag går igenom nu. Det ska fan vara längre straff i svergie. Och ja jag tog tillbaka min hoj. Har kört hoj i 12 år och aldrig utnytjat försäkringen. Det gör jag inte nu heller!!


För fan grabben, skärp dig... det var inte din morsa som dog eller din bästa vän som körde ihjäl sig eller din flickvän som fick ett JAS i nacken....

Det är metall å plast det handlar om, som var försäkrat!!

Sen är det själklart att man blir förbannad när nån ger sig på ens saker.. och har man turen (oturen) att få tag på dom i akten så gör man förmodligen saker man får ångra.

Men ska du va förbannad för det här i 10år till?

"du har ingen aning..." hmpf.......
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag tycker att ni suger hårig penis allihop. I dagens felknullade samhälle får man ta lagen i egna händer i den mån man kan. Är man villig att offra liv och lem för att bocka näsan på en tjuvrackare, låt gå. Men man ska vara insatt i vad det kan dra för konsekvenser med sej. Man sover inte bättre av att ha en gangster nedgrävd i trädgården, men man tycker endå ha gjort samhället en tjänst genom att eliminera problemet. Jag vill slå ett slag för grannsamverkan, larmade garage och aluminium basebollträ. =D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker att ni suger hårig penis allihop. I dagens felknullade samhälle får man ta lagen i egna händer i den mån man kan. Är man villig att offra liv och lem för att bocka näsan på en tjuvrackare, låt gå. Men man ska vara insatt i vad det kan dra för konsekvenser med sej. Man sover inte bättre av att ha en gangster nedgrävd i trädgården, men man tycker endå ha gjort samhället en tjänst genom att eliminera problemet. Jag vill slå ett slag för grannsamverkan, larmade garage och aluminium basebollträ. =D

När du ändå startar ett livgarde och rensar upp bland kriminella kan du väl plocka bort dom som retfärdigar mord i samband med stöld av lite japansk, massbroducerad plast?

Öhh? Även de som verkar hålla med dig?
Jupp. det är precis så dom jobbar. Skalla och slå med knölpåken först skita i att fråga och sen skaka en proteindrink. Om det sen råkar vara deras polare som plockat bort hojen som en del i en svensexa är ju bara kuuuul!
 
Last edited:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Mest troligt vet de flesta att i goda vänners lag, låter man bli att peta på varandras hojar, ens på skoj. Men vågar man sätta livet till så vet jag flera stolta motorcykelägare att rekomendera. Gud förbjude att någon ens tänker tanken SvenSexa! Dom ska vara kul, inte göra folk förtvivlade för att sedan leta upp någon att slå på. Tyvärr föder våld, nytt våld, men att våldta någons ögonsten är att gräva sin egen grav....i trädgården.

Ingen vill förstås förespråka våld, men när det står en neandetalare i ditt garage med mejseln i dina lås, så ska du inte försöka inbilla mej att du sitter snällt kvar i köket med 112 inslaget i luren, på köplats 23. När konstaplarna behagar att dyka upp så har du redan sett bill & bull traska iväg med din ögonsten i långsam takt, för dom vet ju, att du endå bara sitter och tittar på, utan att göra något åt det.

Öhh? Även de som verkar hålla med dig?


Absolut, man måste ju bibeålla trådstandarden, ribban för snacket här är ju lagd sedan länge ;)
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top