Knox Handroid

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Norrtälje
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Läste någon recension från en amerikan som skrev att han vid en krasch var nära att förlora flera fingrar pga den vita skenan då handen fastnade under hojen och skenan reste sig vertikalt mot handen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kör du mycket bana då eller använder du Handroid även för touringkörning tex? Eller är Zero ett bättre alternativ att köra på om man INTE har tänkt köra speciellt mycket bana utan mest glida runt på vägarna runtom i landet? Jag har tänkt köra under vår/sommar/tidig höst, alltså ingen året-runt körning eller körning till o från jobbet osv.
Jag är lite kluven för jag vill ha så säkert som möjligt men jag vill samtidigt inte bli genomfrusen och genomblöt om händerna om det skulle komma en regnskur eller vara lite kyligt..
Det låter inte alls som du tillhör målgruppen för Knox Handroid.
Föreslår att du tittar på nåt mer allvädersbetonat men ändå sportigt.
Jag har testat Halvarsson, Richa och Held och kraschat (på bana) med de alla.
Held handsken är den jag har fått mest förtroende för. Varför inte titta på deras sommarhandske med Goretex?
Held Race-Tex heter den och den verkar vettig för dina behov.
held_glove_race-tex_black-white.jpg held_glove_race-tex_black-white_detail1.jpg

http://held.de/livebook_english_2013/index_livebook_english_2013.html
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Köp den handsken du gillar, en luftig sporthandske med skön känsla som du kan ha 98% av tiden du kör, då det är varmt, torrt o gott. Inte för små, finns väl någon tumregel om att fingertopparna inte skall ta i? Antagligen kan du få plats med en tunnare fingerhandske innanför som förlänger säsongen för dem en vecka.

Denna har jag, Halvarsson Dino, vet inte om bilden kommer med.
dino3_b_11537.jpg


Sedan har du en billig backup-handske som är lite varmare o tål vatten i tankväskan vid behov. (Dessa finner du i blandade rabatterade handskar-lådan bredvid kassan i valfri mc-butik. Så kan du gräma dig över att du inte lade mer pengar på dem var gång du brukar dessa.)
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Det låter inte alls som du tillhör målgruppen för Knox Handroid.
Föreslår att du tittar på nåt mer allvädersbetonat men ändå sportigt.
Jag har testat Halvarsson, Richa och Held och kraschat (på bana) med de alla.
Held handsken är den jag har fått mest förtroende för. Varför inte titta på deras sommarhandske med Goretex?
Held Race-Tex heter den och den verkar vettig för dina behov.
View attachment 388529 View attachment 388530

http://held.de/livebook_english_2013/index_livebook_english_2013.html

Dom såg trevliga ut! Finns det några svenska återförsäljare som man kan testa dom hos?
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Som många redan sagt, det finns handskar som är mindre luftiga och bättre lämpade som allväderhandska än rena sporthandskar. Jag har gjort som tidigare skribent och köpt ett par riktigt bra och varma handskar för några hundringar för att ha när det är kallt och blött.

Iof har jag tourat en del med mina Held Titan(med vindrutetorkare och allt) och det har gått riktigt bra, men blir det kallare/höst-vinter tar jag hellre på de varmare billiga handskarna med i princip samma skyddsfunktion

I fjol köpte jag Held Titan och Knox Biomech (Handroiden skavde fingerlederna).
I år köper jag utan att blunda Helds korta variant framför Knox motsvarande just pga att de känns säkrare och mer välgjorda.

Jag har även ett par Alpinestars GP+ som känns luftigare än Titanen och ungefär samma som Biomechen, men jämfört med Titanen har den sämre skydd för handled m.m..

Det är få saker man kan göra utan händer i dagens samhälle, så ett par handskar som skyddar riktigt bra kan nog vara en bra investering.

Kolla Ricken:s inlägg om Handroiden om du inte redan gjort det. ;-)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag förstår, tack för tipsen! :Bugar
Vad har ni för några som ni rekommenderar som både är säkra och lite varmare/vattentåliga? Knox har ju även sin Zero handske som är gjort lite mer för om det regnar och är lite kallt, jag har iofs bara tänkt köra under sommaren så någon vinterhandske behöver jag kanske inte :va

Alpinestars WR3
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Som många redan sagt, det finns handskar som är mindre luftiga och bättre lämpade som allväderhandska än rena sporthandskar. Jag har gjort som tidigare skribent och köpt ett par riktigt bra och varma handskar för några hundringar för att ha när det är kallt och blött.

Iof har jag tourat en del med mina Held Titan(med vindrutetorkare och allt) och det har gått riktigt bra, men blir det kallare/höst-vinter tar jag hellre på de varmare billiga handskarna med i princip samma skyddsfunktion

I fjol köpte jag Held Titan och Knox Biomech (Handroiden skavde fingerlederna).
I år köper jag utan att blunda Helds korta variant framför Knox motsvarande just pga att de känns säkrare och mer välgjorda.

Jag har även ett par Alpinestars GP+ som känns luftigare än Titanen och ungefär samma som Biomechen, men jämfört med Titanen har den sämre skydd för handled m.m..

Det är få saker man kan göra utan händer i dagens samhälle, så ett par handskar som skyddar riktigt bra kan nog vara en bra investering.

Kolla Ricken:s inlägg om Handroiden om du inte redan gjort det. ;-)

Kikat på Held lite efter allas tips men hittar ingen svensk återförsäljare :huvet är storleken på handske lika som på tex vanliga arbetshandskar eller skiljer storlekarna sig mellan märkena som med skor tex?
 

mickeopazo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
stockholm
Hoj
r1, 2009
Dainese full metall pro är den skönaste handsken jag kört med. Mjuk o skön, känns inte ens att man har handskar på sig. De höll när jag klotade med hojen iaf :)
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Dainese full metall pro är den skönaste handsken jag kört med. Mjuk o skön, känns inte ens att man har handskar på sig. De höll när jag klotade med hojen iaf :)

Allt det där skulle jag ha kunnat skriva. Samma erfarenheter, in i minsta detalj.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jag har knox handskarna och är super nöjd med dom, tog lite tid att "köra in dom" men efter det är dom super sköna! har aldrig haft bättre handskar!:tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top