Knix- körning

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Låter skoj! ska man föranmäla sej? :)


Har inte hört nått om nå föranmälan detta år men rekommenderar att komma i tid då det är första gången på gröndal och ingen vet hur många som kommer..

Kan iaf skvallra att banan är underbar :fakta
 

Kullen

brum, brum!
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
sukka gixxer 3/4 liters nolletta
Har inte hört nått om nå föranmälan detta år men rekommenderar att komma i tid då det är första gången på gröndal och ingen vet hur många som kommer..

Kan iaf skvallra att banan är underbar :fakta

låter bra det! hoppas det finns plats för 2 gröngölingar! :)
 

pia

Ducatimoster
Gick med
24 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9S -03, Vespa PX125
Hej alla.
Ber om ursäkt att ni inte fått några svar på ett tag, men jag har haft semester en vecka.
Vi tar inte föranmälan på knixkörningar, det är först til kvarn som gäller. Och som sagts tidigare i tråden så vet vi inte alls hur många som kommer eftersom detta är en testomgång.

Jerry du har mail

MVH Pia
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Inget fel på banan men depån känns lite grusig? Kan bli rätt mycket med draget upp på banan känns det som:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Inget fel på banan men depån känns lite grusig? Kan bli rätt mycket med draget upp på banan känns det som:)

Ingen fara, det är större grus/sten det under där är så packat, så det är inget smått som dras med. Skulle förhoppningsvis vara asfalterat till körningen i augusti i depån med:tummenupp
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Har inte varit på knix förut. Hur går det till med grupper osv?.. Gasar man för mycke blir man avplockad?.. :hojbusa
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har inte varit på knix förut. Hur går det till med grupper osv?.. Gasar man för mycke blir man avplockad?.. :hojbusa

Man delar upp sig i 4 olika grupper, nybörjare på bana, de som har kört ett par ggr, mer erfarna på bankörningar och en snabbgrupp för de som vill pressa o öva sig under lite mera fart på det hela, ungefär så kortfattat..

Ja nu vet ju jag hur du kör, så allt under näst snabba eller snabbaste gruppen är bara fel för din del:) Snabb grupp har inga omkörningsrestriktioner förutom i kurvorna i princip.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Man delar upp sig i 4 olika grupper, nybörjare på bana, de som har kört ett par ggr, mer erfarna på bankörningar och en snabbgrupp för de som vill pressa o öva sig under lite mera fart på det hela, ungefär så kortfattat..

Ja nu vet ju jag hur du kör, så allt under näst snabba eller snabbaste gruppen är bara fel för din del:) Snabb grupp har inga omkörningsrestriktioner förutom i kurvorna i princip.

Den slingan ser att innehålla precis det jag skulle behöva träna på. Men jag misstänker att racehojar icke göra sig besvär...
 

pia

Ducatimoster
Gick med
24 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9S -03, Vespa PX125
Vad ligger maximala antalet deltagare på?
4 grupper med 10-15 deltagare/grupp?

Lite hänger det på hur många instruktörer vi har. Det skulle kunna funka med 20 deltagare/grupp. Men än så länge vet vi inte hur många instruktörer som kommer från Sörmland. Eftersom det är första gången vi kör på den här banan så får vi vara flexibla och improvisera lite när vi ser hur många som kommer. Förhoppningsvis blir det många deltagare och tillräckligt många instruktörer. Det är en riktigt kul bana
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top