KNIX-datum Gröndal (Eskilstuna) - SMC Västmanland

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Så då kan man komma dit utan lampor i princip, sålänge den är besiktad, skattad och försäkrad?

Definitionsfråga - godkänd för körning i trafik...skulle länsman ha åsikter om en hoj utan lysen? Troligtvis.

Bromsljus är inte fel när man rör sig bland andra (ovana) - men det viktiga är att hojen är säker för dig och de som vistas på banan samtidigt med dig.

Oljedräll, däck, bromsar och att allt sitter fast...i valfri ordning. :crash

Ses där!

/J
 

Snowman89

Guest
Definitionsfråga - godkänd för körning i trafik...skulle länsman ha åsikter om en hoj utan lysen? Troligtvis.

Bromsljus är inte fel när man rör sig bland andra (ovana) - men det viktiga är att hojen är säker för dig och de som vistas på banan samtidigt med dig.

Oljedräll, däck, bromsar och att allt sitter fast...i valfri ordning. :crash

Ses där!

/J
Tack för ditt svar!

Nej precis visst är det så, men drar man det åt det hållet så bör hojen även ha 2st backspeglar monterade tex.
Hojen är egentligen inget jag åker gata med och jag bor 15mil från banan så jag kommer ta den på släp oavsett.

Absolut så är bromsljus givet.
Men så om jag ordnar med bromsljus och kommer med en annars fräsch hoj så kommer ni inte anmärka på avsaknad på blinkers, backspeglar eller vit nummerskyltsbelysning?
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Skattad, försäkrad och utan körförbud

Tack för ditt svar!

Nej precis visst är det så, men drar man det åt det hållet så bör hojen även ha 2st backspeglar monterade tex.
Hojen är egentligen inget jag åker gata med och jag bor 15mil från banan så jag kommer ta den på släp oavsett.

Absolut så är bromsljus givet.
Men så om jag ordnar med bromsljus och kommer med en annars fräsch hoj så kommer ni inte anmärka på avsaknad på blinkers, backspeglar eller vit nummerskyltsbelysning?

Så länge hojen är skattad, försäkrad och utan körförbud så har ingen (sannolikt) några synpunkter på om du har vare sig lyse, blinkers, backspeglar o.s.v monterade...
Det kan t.o.m vara så att skulle något hända så blir ditt eller ev. någon annans försäkringsbolag glada över att prylarna inte satt påskruvade...:).
Det allra viktigaste är att hojen är i sånt skick (se ovan) att du har åtminstone en gällande trafikförsäkring, utifall att du under mindre bra omständigheter skulle interagera-ombordlägga-kollidera med-köra på eller något annat otrevligt med en annan deltagare inblandad.

Att sen, ett fungerande bromsljus kan underlätta för de mindre vana är väl en bonus?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tack för ditt svar!

Nej precis visst är det så, men drar man det åt det hållet så bör hojen även ha 2st backspeglar monterade tex.
Hojen är egentligen inget jag åker gata med och jag bor 15mil från banan så jag kommer ta den på släp oavsett.

Absolut så är bromsljus givet.
Men så om jag ordnar med bromsljus och kommer med en annars fräsch hoj så kommer ni inte anmärka på avsaknad på blinkers, backspeglar eller vit nummerskyltsbelysning?

Vi bryr oss inte i sådant nej. :)
Speglarna skall helst tas bort, tejpas eller vinklas undan, så fokus inte hamnar där under körningen...

/J
 

Snowman89

Guest
Vi bryr oss inte i sådant nej. :)
Speglarna skall helst tas bort, tejpas eller vinklas undan, så fokus inte hamnar där under körningen...

/J

Tack för svaret!
Då ska jag försöka ordna med det sista elplocket och sen boka in en tid.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grym kväll - igen! :banana

Näst sista tisdagsknixen kördes med i stort sett fulla grupper i strålande solsken, med glada deltagare, laddade funkisar och en träningsledare som bara smög runt och mös (jag då...).
Snygg och clean körning överlag.

Ses igen den 18/8 - final för årets knix med SMC Västmanland.

Men, innan dess kör vi med Sörmland nu på tisdag....ses där!

/J(erry)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top