Bild Knee down: Check

Raderad medlem 61114

Guest
Mina skrapades mest i överkant tills jag fick lärt mig rätt sittposition, så nej dina skrapas nog inte riktigt "rätt" och lösningen är inte att flytta runt dom! Gå en eller massor med storbanekurser med SMC! Mitt första knäskrap kom när jag inte tänkte på det! Men givetvis som så många andra hängde jag i regel ut för kung och fosterland och jaga knäskrap!
 
Last edited by a moderator:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Det här är rätt otroligt, nu skall vi börja diskutera HUR vi skall slita puckarna:D
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fifan,,, finns ingen annan förklaring än att du lutade MER än såhär då! Rossi skrapar ju inte!! :skrämd

Rossi-MotoGP-Valencia-2013.jpg

Ähh, det ÄR kul med knäskrap, men fortfarande så finns folk som kör 8:eek:r runt en utan att skrapa alls, så det säger inte så mkt mer än att.. ja.. det är kul :)
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Fifan,,, finns ingen annan förklaring än att du lutade MER än såhär då! Rossi skrapar ju inte!! :skrämd

View attachment 419402

Ähh, det ÄR kul med knäskrap, men fortfarande så finns folk som kör 8:eek:r runt en utan att skrapa alls, så det säger inte så mkt mer än att.. ja.. det är kul :)

Det är kul, lite som att förlora oskulden första gången knät var i, man blev rädd och slutade nästan direkt (man kunde inte hålla ut länge… :rolleyes:) det sluta iaf att jag körde 3-4 varv med knät nere non-stop och det sliter väl en del på pucken antar jag. men det var skit kul, detta skall utövas mer, även om det blir inhägnat område eller någon enstaka rondell här eller där ^^
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med peter1980. Det är kul med knäskrap. Till slut är det så kul så att man vill dela med sig i stunden, då skrapar tjejen på passagerarplats samtidigt. :) Att polarna är snabbare och har gamla ställ med orörda puckar rör mig inte i ryggen.

Ett, tu, tre så börjar man vända på puckarna och sen byter man plats på dem för att slippa köpa nya. Puckarna får då ett gäng olika slitytor i olika riktningar. Det har hänt att jag blivit beskylld för vinkelslip av folk som sett dem.

Men som sagt, håll dig på bana när du skrapar!!!
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Det är kul att få ner knät men det viktigaste är egentligen hur du positionerar din överkropp.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Det är just sånt här som gör att folk smäller i fel fil. Knäskrap eller extrem körning körs inte på allmän väg, möjligen på motorväg klockan halv två på natten. Det är inte sällan man sitter på rosen och hör folk prata tider på bulten som nu i helgen tre veckor in på säsongen. :huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är just sånt här som gör att folk smäller i fel fil. Knäskrap eller extrem körning körs inte på allmän väg, möjligen på motorväg klockan halv två på natten. Det är inte sällan man sitter på rosen och hör folk prata tider på bulten som nu i helgen tre veckor in på säsongen. :huvet

Va? Säsongen har ju varit igång i 2 månader, minst! Men ja, knäskrap på allmän väg, mnjaeh. Inte ens när jag bombar ganska bra så går det tillräckligt fort för att knäskrap ska behövas i de ganska timida kurvorna som allmän väg bjuder på.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Va? Säsongen har ju varit igång i 2 månader, minst! Men ja, knäskrap på allmän väg, mnjaeh. Inte ens när jag bombar ganska bra så går det tillräckligt fort för att knäskrap ska behövas i de ganska timida kurvorna som allmän väg bjuder på.

Två månader? Jag kanske tog ut hojen för två månader sedan har då inte jag suttit och bombat sen början på mars. :7peta

Knäskrap på allmän väg eller ens önskan om knäskrap på allmän väg är anledningen till att det smäller. :fakta
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
fan va negativa alla är, det är ju inte idiot åka jag skall förespråka, men det är ju kul att kunna leka lite och få känna på känslorna samt utvecklas som förare :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Va? Säsongen har ju varit igång i 2 månader, minst! Men ja, knäskrap på allmän väg, mnjaeh. Inte ens när jag bombar ganska bra så går det tillräckligt fort för att knäskrap ska behövas i de ganska timida kurvorna som allmän väg bjuder på.

...jag håller med dig jag. Skall knät i av sig självt på allmän väg...då är man mer än lovligt ute på den tunnare delen av isen, och hoppar. :banana
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Blev så inspirerad av den här tråden. Ville genast testa på gubbhojen (har kört sporthoj i ungdomen). Slutade i katastrof, nästan. Har dock två väldigt rejsiga fotpinnar nu. Kan iofs känna att fotpinnsskrap är snäppet häftigare då det tydligen ger upphov till fräna gnistor.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag minns mitt första formsydda race-ställ med knäpuckar och hela baletten, fett värsta coolt, här skulle skrapas !!!
Körde Bogesundsvägen fram och tillbaka och hängde som ett cp på sidan av hojen för att komma närmare marken.
-Nu jävlar ska det ske, och där tog det i........men aj, fan vad ont det gjorde :va

Stannade och tittade på hålet i mitt nya ställ där knäpucken (som hade trillat av) suttit.
Ridå.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Kan inte alla som vill skrapa knä på allmän väg komma förbi mig här i Stockholm så bjuder jag gladeligen på fem minuter med vinkelkapen på knäpuckarna och sen ser jag gärna att ni ljuger om era 97 graders nedlägg hängandes på Bulten. :7peta:fakta
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
det var anstängande när vi tränade, shit asså. trodde inte det skulle vara så tungt men det var skitkul, vet dock inte hur man skall våga öva i trafik, antar man "bara" får öva, vinkla kroppen, slappna av i armarna och håll den på motsattsida som man svängar så rak som möjligt så man kan vrida in axeln i kurvan och sedan får väl knät hänga ut lite så man bara får öva på känslan o tekniken :yoparty

1. "Öva" inte på gata öht.
2. Ta dig till en bana.
3. Släpp skraphetsen, knepet för att knäskrapa är att köra tillräckligt fort, DET borde vara fokus.


....men visst fan är det gött när det väl hänt :tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker nog folk kan lugna sig lite i tråden dessutom. Han verkar ju inte ha några direkta planer på knäskrap ute i trafiken. Dessutom blir det väl Polsk trafik.
Jag tycker väl fortfarande att det är att pressa gränser att träna på nya saker på gata, och att det bör förläggas på bana, mest för det egna välmåendets skull. Träna förflyttning på hojen kan man ju dock göra i sansade hastigheter, även om det bäst görs på bana.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top