Klassindelning????

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Med tanke på Pejo's söndagstur så kanske vi i fortsättningen ska ha olika klassindelningar????? :mad:

Trodde att det var en klubb för alla. Verkar lite :kocko om det bara ska vara några få som åker tillsammans men åt olika håll.

Nej du Pejo, vill du åka med bara några få så tycker jag du kan använda telefonen i stället för detta forum :arsele
 

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
"SÅLD"
Cattis skrev:
Med tanke på Pejo's söndagstur så kanske vi i fortsättningen ska ha olika klassindelningar????? :mad:

Läste nyligen Pejos inlägg & förstår inte det där med klassindelningen överhuvudtaget, hur får du fram det?. Han vill ju bara samla ett litet gäng för en söndagstur (där det även står att fler får följa med) med som jag förstår så lite stopp & inväntningar som möjligt, vilket han även förklarar. Kan det vara så fel om man tänker efter egentligen, eller är jag också ute & cyklar iom dessa tankar? :rolleyes:


PS: Är inte sen och ändra mig heller om så är fallet! :tummenupp
 
Last edited:

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
"SÅLD"
Crille skrev:
Om du försöker läsa mellan raderna *lite* så tror jag hon vill få fram att det är så att Pejo bara vill ha 7st som åker med och resternade får inte åka med och då menar hon att det blir klassindelning....
Frågan nu är väl om man får begränsa sitt antal till turerna? Vilket iofs Pejo gardera sig emot lite :)

Annars så är det ju bara att skriva upp sig om man vill/kan för att hänga med på turen!
Först till kvarn vinner mjölnaren :banana
 

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Tack för supporten!

Crille skrev:
Kanske det Cattis blir irriterad över för att han begränsar antalet deltagare på turena men vad vet jag.......Vi är ju en klubb i slutänden........

Det var precis det jag tyckte. Tog kanske i lite för mycket men blev lite irriterad. (Förlåt Pejo).
Tack för ert stöd Crille o Saxon (var väl lite i överkant eller????).

Jag tycker fortfarande att om man inte vill ha med "alla" så är det väl bättre att komma överens per telefon. Jag kanske inte hade någon att åka med men skulle aldrig ha svarat på en sån tråd.

Nu blev det så att jag o Motorhead tog en egen tur på 40 mil i dag i stället :tungan
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Cattis skrev:
Med tanke på Pejo's söndagstur så kanske vi i fortsättningen ska ha olika klassindelningar????? :mad:

Trodde att det var en klubb för alla. Verkar lite :kocko om det bara ska vara några få som åker tillsammans men åt olika håll.

Nej du Pejo, vill du åka med bara några få så tycker jag du kan använda telefonen i stället för detta forum :arsele

Hejsan hoppsan...
eller
Det var ju tråkigt att det skulle uppfattas såhär...​


Först av allt ska vi nog ta och förtydliga en sak: När jag skriver på SH's forum, oavsett forumdel, så företräder jag bara mig själv och mina egna uppfattningar och initiativ. Söndagens 'åkning' var ett sådant tillfälle - ett helt privat initativ, och alltså, inte sanktionerat eller anordnat av Lakritsremsan MC.

När man är många som åker hoj ihop så brukar den stora gruppen delas upp i mindre klungor, som åker tillsammans. Då är det bra om dessa klungor har någon i klungan som hittar, för då behöver man bara nämna slutmålet eller ett mål på vägen, så ses alla där. Att jag valde att sätta stopp vid 7 personer, är för att det ungefär det antalet som jag själv kan hålla koll på och se till så att ingen tappas bort på vägen. Bättre att dra med några än ingen alls... (?)

Iden med söndagens åktur var att sticka iväg ett litet gäng till Rosenhill / Tungelsta, för att smaka på slingerbulten. Eftersom det oftast blir lite krångligare och tar lite längre tid om man är många, så tänkte jag testa en ide - att ha ett begränsat antal deltagare och 'först till kvarn'. Det fanns ingen som hade större företräde än andra, utan det var bara att haka på.

Iden är kanske kontroversiell, men jag tyckte den var värd att prova. Det finns flera alternativ:
1; att inte ha någon begränsning alls, och då kan det komma hur många som helst... vilket skulle undvikas.
2; Ett annat alternativ är att bara tipsa sina närmaste vapendragare, eller med andra ord - utesluta alla andra i klubben från åkningen.

Hur ska man göra ? Om det här behövs det kanske en debatt, som för mig är välkommen. Den debatten kan vi ju föra här, vi har ju redan börjat... Jag har föressten också dryftat ämnet med flera personer jag har förtroende för, utan att komma fram till en riktigt bra lösning.

Självklart är klubben till för alla. Själv är jag bara en medlem, men min åsikt är att de aktiviteter som sanktioneras och anordnas av klubben skall vara till för alla, i enlighet med likhetsprincipen. De aktiviteter som klubbens medlemmar anordnar på eget bevåg tycker jag att den som arrangerar/tar initativ till kan göra hur den vill, oavsett om aktiviteten är grillning, åkning, badning eller vad som helst.

Vad gäller begreppet klassindelning, så är jag inte riktigt säker på vad du menar med det, och jag tänker inte spekulera i det här.

Hur gick det då idag med åkningen ? Tja, det vart rätt annorlunda... En person hade anmält intresse och skulle hämtas i Enköping, en annan hade per vårt forum anmält intresse - tyvärr fick denne förhinder och meddelade detta. Alltså stod jag själv på centralen till ungefär 11:15, då en annan medlem/vän dyker upp och berättar att hans resmål var Malmby Flygfält. Av olika orsaker åkte vi olika vägar, och jag hämtade upp enköpingsbon, och vi for först till Malby flygfält, och sedan vidare till Rosenhill. Där fikades det en sväng, sedan åkte vi Rosenhill->Tungelsta->Rosenhill, tankade, åkte till Tungelsta, Sorunda(?) och tillbaks till Rosenhill, fikade med Bikerbitch, skakade sedan tass med Roller och tackade för bra filmer, och sedan var det dags att åka hem, framme prick 18:28, i tid för att kasta sig framför TV'n och Formel 1.

Eftersom det var så få som ville åka med idag, så vart det aldrig något problem med att ingen skulle kunna åka med. Detta framgick också tydligt av klubbens forum, där endast en hade anmält sig.

Det är väldigt tråkigt när det uppfattas så negativt när man har som idé att dra med lite klubbkompisar på en fin tur och dela körglädje. Det kanske är läge att i fortsättningen hålla sig till att bara säga till sina närmsta vapendragare (per telefon) när man ska ut och åka, eller varför inte följa med andra på deras 'åkningar'.

Tack o hej,
Pejo
 
Last edited:

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Det är bra med såna hära trådar...det bryter is.

Man ska lägga ut trådar så fort man har funderingar samt när något stör en.



P:S När jag skaffar hoj så blir det Limited Edition indelningar :lol
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Håller med Pejo :rolleyes:
Förstår inte vad man blir irriterad på, det var ju bara att anmäla sig om man ville med...!
Men pejo......F1......du skojar.....det var ju motoGP på eurosport!!!
Stenhård racing, feta uppställ och hjulspinn, gåshud grabbar, gåshud!!!!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Lunkan skrev:
Men pejo......F1......du skojar.....det var ju motoGP på eurosport!!!
Stenhård racing, feta uppställ och hjulspinn, gåshud grabbar, gåshud!!!!

Ja, jo, inget kan mäta sig med MotoGP. Men det brukar man kunna ladda ned i efterhand.... så det löser sig. :tummenupp
 

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Sluttjatat!

Nu tycker jag att vi lägger ned detta och hoppas att vi kan åka tillsammans i alla fall någon gång under sommaren. :)
 

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
Lunkan skrev:
Håller med Pejo :rolleyes:
Förstår inte vad man blir irriterad på, det var ju bara att anmäla sig om man ville med...!
Men pejo......F1......du skojar.....det var ju motoGP på eurosport!!!
Stenhård racing, feta uppställ och hjulspinn, gåshud grabbar, gåshud!!!!
Och jag bara säger; En HONDA kom 1:a! :tungan
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Underbart är kort...

Cattis skrev:
Nu tycker jag att vi lägger ned detta och hoppas att vi kan åka tillsammans i alla fall någon gång under sommaren. :)

Underbart är kort...

Jag tycker fortfarande att kärnfrågan är värd att debattera - hur får man med lagom många när man skall ut och åka och skall 'annonsera' ut åkningen på sporthoj ?

Nästa gång nån av er vet med er att ni ska ut och åka, skriv nåt i samåkningstråden, det kostar inget, och det är ju
Cattis skrev:
:kocko om det bara ska vara några få som åker tillsammans men åt olika håll.


:tummenupp // P
 
Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Det här tycker jag känns lite grann som ett missförstånd trots allt.

Jag tycker själv Pejos idé var rätt så genomtänkt och det kan ibland vara svårt att uttrycka sig, i skrift, så tydligt att alla förstår vad man själv tänker.

Dock så tycker jag kanske att om man skriver på klubbens forum skall involvera klubben i sig i första hand, men det är min åsikt och jag är absolut inte företrädare för någon annan med denna åsikt.

(Ett tankesätt är kanske: "åsikt" blir lätt "å skit" om man har för bråttom.)

Jag är helt övertygad om att Pejo (som han förklarat ovan) inte hade någon som helst avsikt av att spärra någon personligen från att åka med, han ville helt enkelt ha en kul åkning som var lätt att hålla koll på.

Jag förstår dock Cattis också eftersom hon syftar på att det är en gemensam mc-klubb och annonserar man på klubbens forum så gäller det klubben (har jag förstått rätt då)

kanske räcker det bara med att vi försöker var ännu tydligare mot varandra för att minska risken för agressioner inom vår lilla klubbverksamhet.

Tack för ordet och hoppas ni alla får många trevliga åkningar tillsammans, oavsett antal.

Glöm nu inte bort midsommarfesten i Ramnäs by night!

//Fun
 

Majk

Guest
*tittar in * lalalalalala jag och mina vänner i mitt huve blir oense när vi läser erat tjafs....snacka om att det blir svårt för mig att somna ikväll :näsblod


Multi pesonality rockar....vi är många som tänker tillsamans i samma huve....prova vettja det gör inte ont....(inte hela tiden iaf)....
 

Munken

SPOOKIE
Gick med
16 Apr 2004
Ort
På landet nära V-ås
Hoj
ZX9R Ninja
Majk skrev:
*tittar in * lalalalalala jag och mina vänner i mitt huve blir oense när vi läser erat tjafs....snacka om att det blir svårt för mig att somna ikväll :näsblod


Multi pesonality rockar....vi är många som tänker tillsamans i samma huve....prova vettja det gör inte ont....(inte hela tiden iaf)....

Det är väl därför du alltid kommer sent tillbaka till jobbet efter en körning.
För många viljor i ett och samma huvud :tummenupp :yoparty
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top