Klantarsel som man är, körkortstillstånd

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Tjabba, vandrade nöjt iväg till posten igår med papprena ang. körkortstillstånd för lätt mc och när jag kommer hem ser jag till min fasa att jag glömt papprena från optikern på bordet! Tror ni jag kan skicka in det separat eller ska jag skriva ut nya papper och fylla i eller? Vad tror ni? :confused:

//En körkortssugen Marvin :D
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Hur bråttom är det? Vänta annars på att dom hör av sig å frågar efter dom så får du säkert reda på vart å hur du ska sända in intyget.
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Ja de ska helst gå så fort som möjligt, vågar man chansa med att gå till posten och posta iväg syntestet eller? :)
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Skriv ett litet brev där du anger att det kompletterande uppgifter till ansökan om körkortstillstånd och ditt namn/personnummer.
Kan ju inte bli värre än att de upptäcker att ansökan från början inte är komplett och du får göra om det.
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Varför inte ringa upp länsstyrelsen och kolla med dem?:va

Ja du dom har stängt, nu och jag vill att dom ska ha det måndagmorgon så dom kan börja med mitt ärende :(

Skriv ett litet brev där du anger att det kompletterande uppgifter till ansökan om körkortstillstånd och ditt namn/personnummer.
Kan ju inte bli värre än att de upptäcker att ansökan från början inte är komplett och du får göra om det.

Sant, men vad händer med synprovet då om jag skickar in det? Då måste man kanske göra om det också? Om man nu gör om blanketten :näsblod
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ja du dom har stängt, nu och jag vill att dom ska ha det måndagmorgon så dom kan börja med mitt ärende :(



Sant, men vad händer med synprovet då om jag skickar in det? Då måste man kanske göra om det också? Om man nu gör om blanketten :näsblod

Ja, då är det rätt kört. Syntestet är ju obligatoriskt. Men man tycker ju att dem borde vara lite smidiga så att dem i efterhand kan ta emot ditt syntest i efterhand.

Angeånde syntestet så finns väl det registrerat hos din optiker på deras dator. Om inte annat så kan du väl ta en kopia på det?:tummenupp

Men varför är det så brottom med körkortstillståndet nu? Övningsköra nu är väl inte direkt aktuellt, eller? Och får du gjort ditt teoriprov innan Februari så är du ju ändå ute i god tid till att boka uppkörning i Mars/April?:va:tummenupp
 
Last edited:

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Okej, tack så mycket pågar! Får väl skriva en lapp med uppgifter och lägga i synundersökningen. Pissigt att man inte har en skrivare hemma så man bara kunde skriva ut en ny och fylla i och lägga i syntestet... :5sure
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Du har höga tankar om länsstyrelsen... :)


Haha, håller med!!!

Totalt förståndshandikappade?

Det lär ta 4 veckor innan du får något svar whatsoever...så gör om allting du så blir det nog bra!

En gång när jag fick en skriftlig varning för fortkörning bla bla bla bla 29 km/h för mycke jättehemskt o.sv o.sv.

Så får jag den skriftliga varningen typ ett år efter det skedde? Dom är så efterblivna så jag vet inte vad! =)
 

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Viffer -98
Haha, håller med!!!

Totalt förståndshandikappade?

Det lär ta 4 veckor innan du får något svar whatsoever...så gör om allting du så blir det nog bra!

En gång när jag fick en skriftlig varning för fortkörning bla bla bla bla 29 km/h för mycke jättehemskt o.sv o.sv.

Så får jag den skriftliga varningen typ ett år efter det skedde? Dom är så efterblivna så jag vet inte vad! =)

Nu bildas ju "Transportstyrelsen" som från 2010 kommer ta över länsstyrelsens arbetsuppgifter när det gäller körkort --> http://vv.se/templates/page3____25960.aspx

Då kommer det säkert bli jättebra :nicka







:rolleyes:
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tror att det är stor risk för att Länsstyrelsen skickar sina tuffaste killar på dig. Kompanistryk i bästa fall. Mitt tips är att gå under jorden och skaffa skyddad identitet.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Lycksele är ju inte precis en sommar och vår metropol. Inte fan hittar man sveriges första vårtecken där iaf. Softa lite i julemörkret och styr upp allt i januari.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag skulle skriva (ut) nya papper och skicka allt samlat så får de allt på en gång. Så de slipper leta efter den där icke kompletta ansökningen de precis skickade i pappers strimlaren.

Borde gå att skicka det separat och komplettera.
Men om man redan har skrivare och tompapper så den extra kostnaden för utskrift och ett extra frimärke blir väl bara i storleksordning 6-10kr.
Bättre de än att behöva göra nytt syntest också om de skulle krångla.
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Jag tror att det är stor risk för att Länsstyrelsen skickar sina tuffaste killar på dig. Kompanistryk i bästa fall. Mitt tips är att gå under jorden och skaffa skyddad identitet.

Det är väl vinter i ca 27 månader till i Lycksele, så du hinner nog.

:skrattaåt Du råkade inte svara nej på sista frågan i hälsodeklarationen?

Seriösta grabbarna ser jag, kan man inte få ställa en fråga som nybörjare här utan att bli utskrattad? Vi får väl se vem som skrattar när ni sitter i permobilen och cruisar :hihi :tummenupp
Jag skulle skriva (ut) nya papper och skicka allt samlat så får de allt på en gång. Så de slipper leta efter den där icke kompletta ansökningen de precis skickade i pappers strimlaren.

Borde gå att skicka det separat och komplettera.
Men om man redan har skrivare och tompapper så den extra kostnaden för utskrift och ett extra frimärke blir väl bara i storleksordning 6-10kr.
Bättre de än att behöva göra nytt syntest också om de skulle krångla.

Jo tänkte på det jag med, blir väl till att åka till en polare och skriva ut, tack för hjälpen :)
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Antagligen så får du tillbaka papperna från Länsstyrelsen med en liten kommentar i stil med "Intyg om synprövning saknas".

Handläggningstiderna i Västerbotten är nog inte så blodiga. Här så ligger de på 1-2veckor och det är nog ungefär samma där uppe.


Edit: och som Stefur säger så är det ingen större stress med det där ännu. Det blir ändå ingen uppkörning förens tidigast i maj. Om inte att snö mirakulöst skulle tina bort i februari och hålla sig borta. Då kanske det kan bli uppkörning i april.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top