Klämma in zx9 motor i zx6 ?

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Nån som vet om det är möjligt att trycka dit en zx9r 98- motor i en zx6r årsmodell 00 ?:yoparty

Om det bara är att tillverka nya distanser eller fästen,eller är 9áns motor för bred för o passa in?:confused:
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Vet inte hur det är med dom års modellerna men ska själv klämma in en -98 9an motor i min zx7r -96 å det ska tydligen gå utan att man gör några större ingrepp behöver tydligen bara borra upp ett par hål vid fäst punkterna till 1/2 tum istället för den storlek som är där nu för att få in den i min ram (som jag har hört ut av dom som gjort liknade ingrepp). Så jag kan tänka mig att det är något liknade på din hoj.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej. Såvitt jag vet så skall det vara en B-motordvs 95-97 för att det skall passa i en zx7r och då måste man modda de främre fästena samt oljeledningen till toppen som annars tar i ramen. 98-an tror jag inte passar men jag kan ha fel.
Hur långt har du kommint?
Per
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Hej. Såvitt jag vet så skall det vara en B-motordvs 95-97 för att det skall passa i en zx7r och då måste man modda de främre fästena samt oljeledningen till toppen som annars tar i ramen. 98-an tror jag inte passar men jag kan ha fel.
Hur långt har du kommint?
Per

Har inte börjat har ramen ligger men inte investerat i nån motor ännu !
Vet fortfarande inte om det ens går,börjar tvivla lite oxå ju mer jag tittar på bredden på ramen !:mad:
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
den passar inte..
Har haft tanken själv och mätt, det är inget som stämmer, både för brett och för högt.
Men som föregående talare sa så får du in en B-motor i ett 7:a chassi från 91 och frammåt (j,l,m,n och p ramar.)
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top