Kläder

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Hej nu när det är lite kallare ute så undrar jag om det är båb som har tipps på en tunn och vindtät tröja att ha under skinnstället? mvh jonny
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hej nu när det är lite kallare ute så undrar jag om det är båb som har tipps på en tunn och vindtät tröja att ha under skinnstället? mvh jonny
Kolla efter ull med windstopper framtill. Tunna ulltröjor, (underställ) och en tunn fleece är vad jag kör. Tjockare blir korvigt och gör mindre nytta när det blir tight.

Universaltipset är annars regnjackan. Då stoppar man vinden och då räcker i regel ett par tunna tröjor under jackan.

Flera tunna lager värmer, som alltid, bättre än ett tjockt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Biltema hade faktiskt en riktigt bra underställströja som var vindtät, på den gamla goda tiden.

Annars har jag en Craft T-shirt som har vindtät framsida, köpt på XXL, grymt skön att ha under stället. Cykeltröjor/jackor kan vara väldigt bra också, ofta vindtäta och tunna.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej nu när det är lite kallare ute så undrar jag om det är båb som har tipps på en tunn och vindtät tröja att ha under skinnstället? mvh jonny
Jag har vindtät EL-väst under köpt i "Kina-land" för en spottstyver. Tar ungefär två veckor att få hem, snabbare om lagret ligger i Europa (kolla det). Kopplad med USB-kabel till uttaget på hojen så slipper man batteripack. USB-förlängning som du kopplar in där det tänkt att batteripacket ska in. Västen bygger inget alls och varmt å gött ? Passa på att köpa EL-handskar också...

Screenshot_20231002_193030_AliExpress.jpg
 

Motsträvig

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Triumph Bonneville T120 -22
Kan rekommendera underställ med Gore tex infiunium, exempelvis Rukka Wisa.
Kostar lite mer men håller värme, blockerar vind väldigt effektivt och är vad jag upplever bekvämt att ha på sig.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kör med en skyddsväst från held, blir rätt vidtätt. Sen är mitt skinnställ skapligt vidtätt så jag vet inte om jag behöver mer för just vind.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kolla efter ull med windstopper framtill. Tunna ulltröjor, (underställ) och en tunn fleece är vad jag kör. Tjockare blir korvigt och gör mindre nytta när det blir tight.

Universaltipset är annars regnjackan. Då stoppar man vinden och då räcker i regel ett par tunna tröjor under jackan.

Flera tunna lager värmer, som alltid, bättre än ett tjockt.
Rätt svar direkt! :tummenupp
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Tack alla.. tittat på Ruukas hemsida och hittat en tröja som verkar bra, sen verkar Halvarsson oxåx ha en somser bra ut ... nu gäller det bara att hitta en butik som har dem i Stockholms området.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tack alla.. tittat på Ruukas hemsida och hittat en tröja som verkar bra, sen verkar Halvarsson oxåx ha en somser bra ut ... nu gäller det bara att hitta en butik som har dem i Stockholms området.
Vill rekommendera en sak till, en som brukar väcka viss munterhet, speciellt hos dem som inte provat.

Windstopperkalsonger. Väldigt skönt när det är svalare och det finns all anledning att vara rädd om apparaten. Lika behagligt som att köra med gylfen öppen när det är tokvarmt.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top