Kinnekulle 4 Juli

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Är det några som tänkt ta sig ner till Kinnekulle den 4 juli? Min dag regnade ju bort sist så jag hoppas att det ska bli bättre väder denna gång. Kul om vi kunde bli några stycken. Ska försöka peppa på några till att hänga med. :)
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Cattis skrev:
Är det några som tänkt ta sig ner till Kinnekulle den 4 juli? Min dag regnade ju bort sist så jag hoppas att det ska bli bättre väder denna gång. Kul om vi kunde bli några stycken. Ska försöka peppa på några till att hänga med. :)

Ska definitivt ta en titt i kalendern, Kinnekulle var en bana i min smak :tummenupp
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jag, WestW å WestW:s kompis ska dit.

Vadå, det gick ju att köra flera stycken pass på torrt underlag senaste Kinnekulle, bara de senare passen regnade bort ju :va
 

Jedda

Lathet är uppfinnarens största idéspruta
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Strömsholm
Hoj
Hopp igen med ny motor å allt
Jag å xXx å jocko har betalat, så vi är tre till iallafall :tummenupp
 

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
TinaTjejen skrev:
Jag, WestW å WestW:s kompis ska dit.

Vadå, det gick ju att köra flera stycken pass på torrt underlag senaste Kinnekulle, bara de senare passen regnade bort ju :va
Lördagen kanske inte var så lyckad :(
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Cattis skrev:
Lördagen kanske inte var så lyckad :(
Inte om man stannar hemma, nej.

Jag tyckte det gick riktigt bra de passen man hann köra å de va ganska skönt att va på väg hemåt igen i hyffsad tid.

Hade man vart envis så hade man ju fortsatt att köra, träna på blött är nig nyttigt. Men vi var inte envisa :hihi
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Cattis skrev:
Lördagen kanske inte var så lyckad :(

Jag förstår inte. Det var supernajs i bilen, gott om godis, varmt o skönt, trevligt sällskap, lugnt o stillsamt, och lagom tempo att lalla ner till kinnekulle i 80 knutar.... :7peta

Dessutom var det jäkligt gott krubb när vi kom ned, bra gemenskap, och jag bjussa på lite klantmek på kvällskvisten.

Ha det super den 4 Juli, jag tror tyvärr jag måste avstå den här gången, åker till Gelé-åsen den 27e.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Cattis skrev:
Är det några som tänkt ta sig ner till Kinnekulle den 4 juli? Min dag regnade ju bort sist så jag hoppas att det ska bli bättre väder denna gång. Kul om vi kunde bli några stycken. Ska försöka peppa på några till att hänga med. :)

Jag är sugen på att följa med, MEN svärmor fyller den dagen och vet erfarenhetsmässigt att den ofta är förknippad med dåligt väder och regn..det har dock varit undantag också..

Funderar dock isåfall att avvakta väder in i det sista och göra en "rövare" och följa med, och se om det finns någon plats pga att någon backat ut, annars får jag ändå valuta och kan titta på bara! Tycker inte om att köra i regn, vare sig dit/hem eller på banan, men skall jag dit kommer jag att köra dit för egen maskin!

Men skall jag ditt änkte jag höra om någon/några erfarna piloter har lust att prova min hoj och utvärdera om inte fjädringen är FÖR mjuk :va , både till vardag och till fest(bana)de som innhar kunskaper för gärna hjälpa mig justera in det också.
 

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Pejo skrev:
Jag förstår inte. Det var supernajs i bilen, gott om godis, varmt o skönt, trevligt sällskap, lugnt o stillsamt, och lagom tempo att lalla ner till kinnekulle i 80 knutar.... :7peta

Dessutom var det jäkligt gott krubb när vi kom ned, bra gemenskap, och jag bjussa på lite klantmek på kvällskvisten.

Ha det super den 4 Juli, jag tror tyvärr jag måste avstå den här gången, åker till Gelé-åsen den 27e.
Skulle försökt fått tag på en bil med dragkrok. Innan Köping så var man totalt stelfrusen. Motorhead hade ju inte bokat bankörning utan skulle bara vara med som moraliskt stöd och han var blötare än vad jag var. Men skam den som ger sig. Nu är hojen sänkt så man slipper sprätta grus med tårna så jag hoppas att den 3 och 4 är soliga och varma. :tummenupp

Hade varit kul att vara med därnere med tanke på klubbkompisar och gemenskapen. Därför vore det kul om vi kunde bli ett gäng denna gång också :Rockbanan
 

R-Sickan

Guest
sprätta grus ?

Cattis skrev:
Skulle försökt fått tag på en bil med dragkrok. Innan Köping så var man totalt stelfrusen. Motorhead hade ju inte bokat bankörning utan skulle bara vara med som moraliskt stöd och han var blötare än vad jag var. Men skam den som ger sig. Nu är hojen sänkt så man slipper sprätta grus med tårna så jag hoppas att den 3 och 4 är soliga och varma. :tummenupp

Hade varit kul att vara med därnere med tanke på klubbkompisar och gemenskapen. Därför vore det kul om vi kunde bli ett gäng denna gång också :Rockbanan


:confused: Finns inget grus på banan. :hihi
Jag har fått min hoj höjd så att jag inte tar i med fotpinnarna när man kör på banan.
Skämt och sido. Mina race däck har gjort att hojen blev ca 9 mm högra.

Skulle vara skoj att köra denna kanon bana igen. Men vill köra Gotland först innan jag tar beslut om denna åkning.

R-Sickan
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
R-Sickan skrev:
:confused: Finns inget grus på banan. :hihi
Jag har fått min hoj höjd så att jag inte tar i med fotpinnarna när man kör på banan.
Skämt och sido. Mina race däck har gjort att hojen blev ca 9 mm högra.

Skulle vara skoj att köra denna kanon bana igen. Men vill köra Gotland först innan jag tar beslut om denna åkning.

R-Sickan
Hm.. jag har racedäck fram, fotpinnar tar ändå i :hihi på Rörken
Vi letar åxå flera bankörningar, skulle vilja testa Gelleråsen åsså
 

Cattis

Världens Bästa Karlsson
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen för tillfället
Intresse?????

Är det några som ska åka ner till den 4? När åker ni och var bor ni i så fall?
Kul om det blev nån form av sammanhållning!!! :)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Cattis skrev:
Är det några som ska åka ner till den 4? När åker ni och var bor ni i så fall?
Kul om det blev nån form av sammanhållning!!! :)


Var det några från klubben som åkte ned den 4/7 ? Hur var det, fungerade det bättre med organisationen den här gången ? Bättre grepp, mindre regn?
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
xxx skrev:
Pejo skrev:
Var det några från klubben som åkte ned den 4/7 ? Hur var det, fungerade det bättre med organisationen den här gången ? Bättre grepp, mindre regn?[/Q
:banana :banana :banana :tummenupp
:squid

Ja hade smält gummi på däckena upptäckte jag till min stora lycka, när vi lasta :banana

Vartm var det, greppa gjorde det, fort gick det och röd vart man :brinnerup
Kul å se Jedda & xxx där med. Även om jag inte såg er förrns halva dagen gått. Han aldrig se er köra heller för då satt jag och drack litervis med vatten i depån.

Såg er på väg hem åxå, liten vit pickis med "skåp"?

Nån Cattis såg jag dock inte till vad jag vet?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top