Kawasaki ZX10R -2008

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Tänkte bara höra vilka fler som har kört denna fantastiska hoj!!!???

Provkörde den idag, oh fy fan vilken hoj!!!! VILL HA!!!!!


Ha det
Tja
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Nej jag har ingen "lista".
Var hos min lokala mc-handlare, och sen så bor jag i södra Sverige A.K.A Skåne!!!

Ha det
Tja
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Jag var också och tog en runda på ZX10:an idag. Jag är van vid min ER6:as 72 hk och bromsar, och jäklar i gatan vad ZX10:an gick med sina ca 200 hk! :D Man vågar ju för tusan knappt att varva den nånting. Känns som jag behöver typ 10 år med a-kortet (istället för knappt 1 som jag har haft det nu) för att man ska kunna ha riktigt roligt på en så grym hoj. Måhända är jag en fegis, men 200 hk bär respekt med sig. Och bromsarna på ZX:en är ju riktigt sköna, ett eller två fingrar räcker gott och väl till skillnad mot ER6:an där man får typ använda hela handen för att få stopp på ekipaget.

Jag är impad av ZX10:an, helt klart! Och sugen blev man, men det märks att det krävs erfarenhet! Och försäkringspremien lär inte vara av denna värld heller.
Jag är ju lite små-avis på de som har/skaffar en sån, men vill själv bli lite varmare i kläderna innan jag tar steget upp.

Glad sommar! (för just nu är det äckligt fint väder i skåne)! :)
 

IronMike

Guest
cbr'en är ett mästerverk i tanke och form!

Du skojjar?! :S ...cbr'en ser verkligen ut som skit från sidan eller snett framifrån :zpy ...hoppas det blir ett tillfälligt snedsteg från hondas sida. Designen framtill är ett skämt.

Vilka kontraster, repsol-varianten av 1000rr är bland det fräckaste man sett, sen kommer nya uppdateringen av cbr 08, och man blir rentav förbannad, lust att slå skiten ur första bästa 1000rr 08'a man ser..

:huvet
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
CBR 600 -08 ser ut som en 125:a iaf.
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
zx10r 2008 ser mycket bättre ut live och nya cbr 2008 ser nice ut i svart.

08_CBR1000RR_R77_SO_CF_HEADER.jpg
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Du skojjar?! :S ...cbr'en ser verkligen ut som skit från sidan eller snett framifrån :zpy ...hoppas det blir ett tillfälligt snedsteg från hondas sida. Designen framtill är ett skämt.

Vilka kontraster, repsol-varianten av 1000rr är bland det fräckaste man sett, sen kommer nya uppdateringen av cbr 08, och man blir rentav förbannad, lust att slå skiten ur första bästa 1000rr 08'a man ser..

:huvet

Nja, alltså, vi är väl inte riktigt överens. Vore det inte för att jag aldrig någonsin tänker helförsäkra en sporthoj såvida inget radikalt händer med premierna så hade jag ägt en klarröd, typ igår!

zx10r 2008 ser mycket bättre ut live och nya cbr 2008 ser nice ut i svart.

:drool :drool
 
Last edited:

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Du skojjar?! :S ...cbr'en ser verkligen ut som skit från sidan eller snett framifrån :zpy ...hoppas det blir ett tillfälligt snedsteg från hondas sida. Designen framtill är ett skämt.

Vilka kontraster, repsol-varianten av 1000rr är bland det fräckaste man sett, sen kommer nya uppdateringen av cbr 08, och man blir rentav förbannad, lust att slå skiten ur första bästa 1000rr 08'a man ser..

:huvet

Kan inte annat än hålla med , därför la man vantarna på en Repsol-07 , hur snygg som helst jämfört mot vilken annan hoj som helst :yoparty
 

Bifogat

  • Repsol.jpg
    Repsol.jpg
    201.7 KB · Visningar: 100

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
Känns som om vi har fått se den där djefla repsolbilden i minst 57trådar på senaste tiden:D

För övrigt så är fronten på 08 zx10r helt grotesk medans den nya cbren är både otroligt läcker och ändamålsenlig.
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Känns som om vi har fått se den där djefla repsolbilden i minst 57trådar på senaste tiden:D

För övrigt så är fronten på 08 zx10r helt grotesk medans den nya cbren är både otroligt läcker och ändamålsenlig.

:D :D :D
Kan ana ett mått av avundsjuka men det bjuder jag på :tuttar :pannkyss
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Kan inte annat än hålla med , därför la man vantarna på en Repsol-07 , hur snygg som helst jämfört mot vilken annan hoj som helst :yoparty


Nej, Repsol -08 är sjukt mycket fetare än -07. Den ser ju ut som en riktig Racerreplika!:tummenupp

425x318.aspx
 
Last edited:

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Alltså...Honda har för en gångs skull lyckats göra en helt komplett 1000 kubikare med en potent motor. Hatten av för Honda som gått sin egen väg och vågat vara lite udda. Personligen tycker jag 08:an är skitfräck, ser ut som en uppretad tjur framifrån. Kawan är däremot så ful att man mår illa, ser ut som en pittögd Japansk animerad mygga. Men den rör på sig....

/D.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Själv tycker jag att nya ZX-10R ser rätt rå ut. Nya CBR:en, nja, lite konstiga proportioner tyvärr. :va
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top