Kawasaki z800/z800e

Mikce

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
Kristinehamn
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Så, igår passerade min z800 400 mil. Haft mina föraningar på däcken men va f*n, 400 mil och bakdäcket är helt slut! Måste beställa 1 nytt. Vad rekommenderas? Vill ha ett som håller mer än så när jag kör ca 1000 mil/säsong.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Jo, det är en del det...

Förbered dig på en dum fråga; ser att du äger en Z800 och inte en Z800e, sen är det lite personlig preferens också men... Tror du man nöjer sig med en Z800e sen när man väl plockar bort strypningen eller kommer det kännas som att det saknas kraft i den? Säg 20 hk eller så :tungan

Kan ju varken provköra en ostrypt z800e eller en Z800 och jämföra dem, annars hade jag gjort det :/

Funderar på om man ska satsa på en Z800e och ta bort strypningen efter 2 år eller om man helt enkelt ska vänta med det hela och försöka hitta någon annan billig hoj att åka runt på i 2 år för att sen skaffa en Z800 (eller annan rolig motorcykel som släppts på marknaden vid det laget)

Åker själv en E-modell då jag har A2 för tillfället men ska strypa av och köra upp i sommar för A.
Har provat en z800 och det som skiljer dem åt när E är strypt är farter över 130km/h annars så är det lika bra drag upp tillsdess(något bättre drag i z800 men inte så markant som man tror). Har iofs inte strypt av min än så kan inte säga hur det känns sins emellan när E är ostrypt. Men jag har svårt att se att dem inte ska gå lika upp till farter mot 180-200 sträcket.. och inte fan ligger man i dem farterna till vardags då det börjar blåsa lite väl om öronen kring 150 sträcket..

sedan så får du ju även lägga försäk pengarna i tanken! om jag skulle tagit en z800 med märkesförsäk så skulle det landat runt 15k. min E kostar mig 8k ostrypt som strypt......

jag är jätte nöjd med min och kommer ha kvar den ett bra tag till! och vill du ha en z800. köp en E! du kommer inte bli besviken det lovar jag dig:yoparty Dem är ju trots allt en av marknadens fetaste hojar:fakta
 

Kimpa_Guld

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki z800 2014
Så, igår passerade min z800 400 mil. Haft mina föraningar på däcken men va f*n, 400 mil och bakdäcket är helt slut! Måste beställa 1 nytt. Vad rekommenderas? Vill ha ett som håller mer än så när jag kör ca 1000 mil/säsong.

Tjo, köpte ett par Michelin Pilot Road 4 då jag inte kör mycket bana direkt. Än så länge är jag mer än nöjd.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Köpte själv Metzler z8 sport touring men dom var trögsvängda.

Det nämns att Pirelli Angel sport touring är lite piggare in i kurvor. Hållbart i mitten och mjukt på sidorna.
MCN gjorde en review och körde bana med dom och föraren var imponerad att dom hänngde med trots touringdäck.

Michelin pilot4 tycker jag personligen var överlägsna i regn och skitväder, hade dom på Gsx1400, utan ABS och tracktioncontroll.

Z8 får också bra betyg i regnväder 14dar semester och mycket regn. Dom släpper väldigt mjukt och fint. dock
Släppte det både fram och bak samtidigt många gånger när jag körde i Hartz mountains i ösregn en heldag.

Michelin är dock bättre som inte tappar greppet alls. Då däcken kunde hanterat både regnet och motorvridet från en Gsx1400 i ösregn.
 
Last edited:

Hansdidde

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2015
Ort
Mjlby
Hoj
Suzuki Marauder 800
Tips på fina vägar runt Östergötland tack. Kör upp den 21 så efter det ska jag ut med min nya FINA Z800. Aldrig varit så nöjd i hela mitt liv.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
färdig skurna gripers till tanken eller ska man köpa ett helt ark så man klä det lite hur man vill?? hur är dessa i kvalitén dessa gripers?:)
 

Wille Z800e

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2015
Ort
STHLM
Hoj
Kawasaki Z800e - 14
Tjena!

Första inlägget i tråden, är ägare av en svart Z800e -14 på A2 kort.
Nu undrar jag vad er bränsleförbrukning ligger på. Min har legat på 0,5-0,6 L/mil.
 
Last edited:

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Ort
norrköping
Hoj
z800 -2015
Ni som har power command, är det värt det ? finns det någon risk att installera det? berätta mer om vad ni tycker om det generellt ! :)
 

niklashugo

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
valdemarsvik
Hoj
00, suzuki, gsx-r 750
vet någon om det går att göra något med orginal avgassystemet så det blir lite häftigare ljud eller måste man lägga pengar på ett slip on???
 

HugoZ

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
2014 kawasaki Z800e
Är det någon som har problem med att tankmätarn inte visar rätt??? min visar en stapel kvar när jag har ca 7l kvar bara undra ifall ni andra har samma problem
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Är det någon som har problem med att tankmätarn inte visar rätt??? min visar en stapel kvar när jag har ca 7l kvar bara undra ifall ni andra har samma problem

Är det så her du menar på mätaren?
z800%20instruments.jpg
 

ateland

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Kode
Hoj
Kawasaki Z800e, vren -15
Jag är också starkt tveksam till min bränslemätares kalibrering. och de verkar som att min visar likadant som din..
 

HugoZ

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
2014 kawasaki Z800e
ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.

- - - Updated - - -

Är det så her du menar på mätaren?
z800%20instruments.jpg

ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.

- - - Updated - - -



ja men jag har mätt med tripp mätaren och den visar att jag har ca 12 mil kvar då.... Man kan ju alltid köra på trippen men man blir alltid lite nervig när den börjar blinka men man vet att man har 10 mil kvar.

De måste jag kolla på min, har ärligt talat inte tänkt på hur mycket jag får i, blir som du säger närvig att det ska ta slut när det börjar blinka
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
AKUT HJÄLP!!!!
Lyckades klara av mitt A kort idag och nu jäklar ska allt vad strypning heter dra åt fanders!!! Ifrån hojen. Har lyckats lossa tanken oså som man ska, ser gasrullen. Men vet inte hur strypningen ser ut!? Snälla hjälp en vilsen biker i effektnöd:7peta
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Det hela slutade med att jag fick inse faktum att mekaniker får göra det, då man behöver kulleds verktyg deluxe. Eller lossa fuelrailen...
 

Kimpa_Guld

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki z800 2014
Dags för 1200 mil servicen. Johans MC tar 4300 kr. :smasha
Är det värt att fortsätta serva den på Johans MC för att ha kvar det 7 års trygghetsavtal man har via dem?
Vad tycker folk?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top