Kawasaki Z750/Z1000-tråden

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Haha, tänkte exakt samma sak. Köpte ett helsystem från SC-project och när jag fick paketet vägde det två kilo. Tänkte bara "jävla italienare, säkert bara skickat en ljuddämpare eller något litet skit" Men där va mitt helsystem, 11 kilo lättare än original :p
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Haha, tänkte exakt samma sak. Köpte ett helsystem från SC-project och när jag fick paketet vägde det två kilo. Tänkte bara "jävla italienare, säkert bara skickat en ljuddämpare eller något litet skit" Men där va mitt helsystem, 11 kilo lättare än original :p

Samma tanke för mig när jag fick hem min hugger i kolfiber......:)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nån som har bytt styrändarna på sin z750? Försöker desperat få loss mina men skruven sitter som fan. Några tips på hur man får loss den? Måste använda skruvmejsel eftersom det är en stor stjärnskruv... vill inte dra skruven rund:S

*Edit* Fick loss skiten. Knackade in en stor bits i skruven, dit med en skiftnyckel och vred samtidigt som jag knackade med en hammare på bitsen. Skam den som ger sig:)

Grymt korkat att ha en skruv med stjärna där kan jag tycka..
 
Last edited:

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Nån som har bytt styrändarna på sin z750? Försöker desperat få loss mina men skruven sitter som fan. Några tips på hur man får loss den? Måste använda skruvmejsel eftersom det är en stor stjärnskruv... vill inte dra skruven rund:S

*Edit* Fick loss skiten. Knackade in en stor bits i skruven, dit med en skiftnyckel och vred samtidigt som jag knackade med en hammare på bitsen. Skam den som ger sig:)

Grymt korkat att ha en skruv med stjärna där kan jag tycka..

Jag körde med en stor bits i spärrskaft, ställde hojen mot en vägg o tröck med hela lilla kroppsvikten för att inte slinta.
Annars bör det funka med lite värme då det sitter nån halvstark gänglåsning på.

*edit* Lära sig läsa hela inlägget......
 

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Malax, Finland
Hoj
Kawasaki z750 -04
Någon som vet någon bra o billig sida där man kan beställa packningar o dylikt? (behöver en ventilkåpspackning blandannat)
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Nu är jag åter igen en stolt ägare av Z750. Köpte den på julafton, en liten julklapp till mig själv...!

Leo Vince dämpare
Singel Cuts
Mini blinkers
Ny reghållare
Fat Bar styre
Lägre drev fram
Nya fotpinnar
Bänkad (ingen aning varför han gjort det dock) haha

Allt som ska beställas till våren är en bellypan och en hugger, sen är den klar för gatan!
 
Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Har problem med att vanliga blinkers fungerar utmärkt, blinkar i lagom tempo men när jag drar på varningsblinkers då blinkar allt en snabb gång sen dör allt. Efter ca 10 sekunder kan jag blinka igen men då händer samma sak.

Jag fattar att det är problem med motståndet, men är det för att det kommer för MYCKET eller för LITE ström till blinkersen? (Har inget relä/motstånd inkopplat nu) Med tanke på att de blinkar en gång, sen dör i 10 sekunder, så bör det vara en överdos av ström och säkringen stänger av?

Nästa fråga blir om jag kopplar in motstånd/relä kommer inte blinkersen att blinka långsammare när jag gör vanlig höger/vänster blinkning?

Tips?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
kan inte förklara, men koppla på motstånd lr byt relä så kommer det funka fina fisken=)
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Måste man ha fungerande varningsblinkers på hojen på besiktningen? (Om det nu finns original) Någon som har varit på besiktning med sin z750?
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
lite nytt

trådbild.jpg
Har sliskat dit en undertail och guld broms/kopplingshandtag. Vart rätt nöjd. :yopartyKolla garaget för fler bilder.
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Då har man slängt in hojen i garaget, nytvättad, nyvaxad och ett nytt kapell. Nu är det vinterdvala fram till april någon gång, sen jävlar ska det köras!

Ska beställa lite småsaker under vintern, så man kan kolla till henne lite!
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
du kan ha vridit servohjulet så det har fastnat i kuggarna,fi lampan ska inte lysa bara för att du tar bort vajrarna,jag vred till mitt så det fastnade men det fixade dom på verkstan...
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
dom är grymma^^ försäkringen är väl inte så jävlig, betalar runt 5k hel/hel, som hittat=)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top