Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Vosvan

Snabbare än tåget
Gick med
28 Apr 2007
Ort
på jobbet
Hoj
ja...
Så, nu är omdrevningen klar på min Z1000-08. Blev 2 kuggar upp i bak eftersom det tydligen inte verkar finnas några mindre framdrev att köpa. Resultatet blev ändå helt ok, aningen vassare och inga problem att dra upp den på 2:an, med eller utan koppling, vilket i stort sett var omöjligt innan!

Let's rock n' roll!!

Ska lägga ut lite bilder sen på min hoj, min hugger är beställd, blev en Ermax, men den har inte kommit ännu, de sa upp till 20 dagars leveranstid :(

Tack för all er hjälp med mina blinkers, hoppas att det löser sig snart för mig, högst irriterande detta.

Surt att gå och vänta på grejerna. När jag beställde mitt kit för att rensa upp i bak så sa de också, "runt 20 dgr". Det tog 45 dagar för dom och när jag väl fick grejerna så var det fel blinkers....otroligt irriterande! :mad:

Lycka till dock, går säkert bättre för dig! :)
 
Last edited:

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Surt att gå och vänta på grejerna. När jag beställde mitt kit för att rensa upp i bak så sa de också, "runt 20 dgr". Det tog 45 dagar för dom och när jag väl fick grejerna så var det fel blinkers....otroligt irriterande! :mad:

Lycka till dock, går säkert bättre för dig! :)

Haha, tack! Ja, jag hoppas att det dyker upp snart, och att det blir rätt saker som passar :)
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
här kommer bilder på min hugger och en bild efter stöld försöket
 

Bifogat

  • DSC00301.JPG
    DSC00301.JPG
    146.8 KB · Visningar: 138
  • DSC00302.JPG
    DSC00302.JPG
    157.8 KB · Visningar: 127
  • DSC00303.JPG
    DSC00303.JPG
    123.2 KB · Visningar: 119
  • DSC00304.JPG
    DSC00304.JPG
    129.7 KB · Visningar: 119
  • DSC00305.JPG
    DSC00305.JPG
    139.9 KB · Visningar: 163

Fisken08

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Kawasaki z1000. 2001 yamaha xt600
här kommer bilder på min hugger och en bild efter stöld försöket

Jävla idioter!! Jag blir så förbannad, kan man aldrig få ha sina grejer för sig själv. Stod den i garage eller ute?

Hoppas försäkringen fixar detta så att du snart kan vara ute på vägarna igen:)
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Från var är den huggern införskaffad?

De har ju brutit sönder allt där framme, ser ut att vara gjort av amatörer. Hade du hojen ståendes ute?

här ifrån har jag köpt huggern http://www.powerbronzesweden.com/Shop/Product.aspx?PROD_ID=1367802&MC_ID=818253

jepp den stod ute,parkerad framför min bil och mellan 2 st

Jävla idioter!! Jag blir så förbannad, kan man aldrig få ha sina grejer för sig själv. Stod den i garage eller ute?

Hoppas försäkringen fixar detta så att du snart kan vara ute på vägarna igen:)

ja den stod ute,tyvärr....försäkringen bör täcka det där,jag lämnade just in den hos en kawa verkstad...

Retarderade jävla fittidioter -.- ser jag något sådant hemma kommer jag gå berserk på dom :S

har dom försökt tjuvkoppla den från blinkers bak med eller vad:S

det hade jag gjort oxå om jag hade sett det men tjuvar jobbar ju natt när vi hederliga oftast sover...
 
Last edited:

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Fy fan vad trist för dig på en så pass fin hoj, jag skulle gråta blod, och bli fullkomligt galen om jag kom på idioterna.
Kan inte förstå att folk inte kan skilja på ditt och mitt...
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Fy fan vad trist för dig på en så pass fin hoj, jag skulle gråta blod, och bli fullkomligt galen om jag kom på idioterna.
Kan inte förstå att folk inte kan skilja på ditt och mitt...

ja det är inte ett dugg kul faktiskt,men jag är glad att det inte skedde innan semestern,tack för att ni bryr er :)
 

Moije

Medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Hemma
Hoj
2009 Kawasaki z1000
försäkringar

varit kund hos Bilsport & Mc några år,,värt o kolla svedea bra priser för mig iaf:yoparty:yoparty
 

Pilten

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Kiruna
Hoj
2011 Kawasaki z750R
varit kund hos Bilsport & Mc några år,,värt o kolla svedea bra priser för mig iaf:yoparty:yoparty

Svedea hade ca 10 % lägre pris för mig än vad bilsport & mc erbjöd, skulle bli ytterligare ca 300 kr billigare om jag skulle satt att bara familjemedlemmar skulle köra mc:n. De har även smc rabbat.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Jag är 24 och har 7300:- hel/hel på min -09a och det är hos bilsport MC. Svedea ville ha 14k så jag tjänade gott på att ta BS MC.
 

Kawasaki Z1000

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
2009, Kawasaki, Z1000
Sabbaton: Tack för tipset! Tråkigt med stöldförsöket, men hojen ser grym ut ändå! Snygga pipor och hugger! =)

Det blev tillslut en hugger från BR Special Tuning: http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/Home.html

Köpte även Mivv Double Gun från samma hemsida, troligtvis en av de billigaste återförsäljarna man kan hitta, dom har även Arrow, Termignoni m.m. Rekommenderas starkt!
 

VaRIaNT

Guest
servicen på Z1000 -2010

Hej allihop jag är ny här i forumet och undrar lite om servicen på Z1000 års.2010. Jag vet inte om ni redan checkat av den här diskussionen men jag frågar iaf. :) Vad är er erfarenhet av 100, 600 och 1200 milaservicen? vad det kostat? och vad som blivit gjort? Vet inte om verkstaden lurar mig.
min 100 mila kostade mig ca. 2500kr (har hört att första servicen brukar bli dyr men att 600 mila blir betydligt billigare)
min 600 mila kostade ca 2200kr (enligt mig inte "betydligt" billigare)
och att 1200 mila kommer att kosta runt 4000kr
Har inte fått något kvitto där det står precis vad som har blivit gjort bara vad jag ska/har betalat typ.

tacksam för svar.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top