Kawasaki Z750/Z1000-tråden

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jag passerade 1000-mil på mätaren härom dagen, har lyckats åka 600 mil redan på 2 månader! :tummenupp
 

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
zx10r -06
MÅSTE FÅ SVÄRA LITE!!!
Stod parkerad igår ca 2 - 3 meter bakom en skåpbil. Skulle springa in och hämta ut en biobiljett, kommer ut så ligger hojen på vänster sida mosad, repig, trasigt sidostöd, repat avgassystem repad motorsida, repig kåpa mm....200mil har cykeln gått....Fan vad less man blir. :mad:Som tur var hade denna ärliga människa vett nog att inte smita. Skadeanmälan insänd idag...Nu blir man utan hoj några veckor....Livet är surt ibland!:huvet
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
MÅSTE FÅ SVÄRA LITE!!!
Stod parkerad igår ca 2 - 3 meter bakom en skåpbil. Skulle springa in och hämta ut en biobiljett, kommer ut så ligger hojen på vänster sida mosad, repig, trasigt sidostöd, repat avgassystem repad motorsida, repig kåpa mm....200mil har cykeln gått....Fan vad less man blir. :mad:Som tur var hade denna ärliga människa vett nog att inte smita. Skadeanmälan insänd idag...Nu blir man utan hoj några veckor....Livet är surt ibland!:huvet

shit happends, du hade tur i oturen :pannkyss tur att han var ärlig nog att stanna:)
 
Gick med
20 Mar 2008
Ort
Timrå
Hoj
Z1000
Jahaja, Bara så ni vet så tar det ca 2½ vecka att läsa igenom hela tråden.

Har som sagt skaffat mig en z1000 04 och är grymt nöjd :yoparty, bilder inom kort. Sitter devil slipon på nu, till sommarn bliré k&n filter samt PC3 o C2 där, men funderar på att införskaffa ett akra helsystem ist om jag ska få ut som mest möjliga effekt vid bänkning? Vet nån hur stor betydelse kan det ha? :gnissla
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jahaja, Bara så ni vet så tar det ca 2½ vecka att läsa igenom hela tråden.

Har som sagt skaffat mig en z1000 04 och är grymt nöjd :yoparty, bilder inom kort. Sitter devil slipon på nu, till sommarn bliré k&n filter samt PC3 o C2 där, men funderar på att införskaffa ett akra helsystem ist om jag ska få ut som mest möjliga effekt vid bänkning? Vet nån hur stor betydelse kan det ha? :gnissla

Hehe om du nu har läst tråden så kan du backa ungefär tre sidor där "Ridde" beskrev vad han fick efter sin bänkning med just Devilpipor. ;)
Så med Acra blir det väl 2-5 häst till kanske om det är helsystem och utan kat.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Är en Z1000, dock vet jag ej vem föraren är, mött honom / henne några gånger i Borås, bor troligen på Lugnet.


Jaha... då har ännu en kollega åkt omkull med sin hoj, först en på min avdelning, han hade haft kortet i två veckor o körde en z750 -06 sen en annan som åkte omkull imorse, han hade precis köpt en beg. z1000 -08 efter han hade sålt sin gamla Honda SevenFifty.

Borås tidning

Det gick bra för båda, de bröt några ben var i kroppen men inget mer som tur är.

Edit: Tog bort mitt andra inlägg då jag såg i efterhand att Ni hade uppmärksammat detta redan.
 

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
Jaha... då har ännu en kollega åkt omkull med sin hoj, först en på min avdelning, han hade haft kortet i två veckor o körde en z750 -06 sen en annan som åkte omkull imorse, han hade precis köpt en beg. z1000 -08 efter han hade sålt sin gamla Honda SevenFifty.

Borås tidning

Det gick bra för båda, de bröt några ben var i kroppen men inget mer som tur är.

Edit: Tog bort mitt andra inlägg då jag såg i efterhand att Ni hade uppmärksammat detta redan.


Hyll: vad var orsaken till att han åkte omkull? :confused:
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hyll: vad var orsaken till att han åkte omkull? :confused:

Jag vet faktiskt inte, han hade stängt av mobilen när jag ringde så ont om info, men han hade sagt till sin syster att han inte har en aning om vad som skedde, helt plötsligt låg han på backen bara... men han kan ju underhålla lite sanning där faktiskt, han hade hämtat ut hojen igår igen då de på Stibix hade stänkt den då hans tjej ska köra upp på den.

Men det har nog inte med saken att göra direkt bara en liten notice.... antagligen åkt på grus eller nått, eller missat kurvan o rakt in i trottoaren eller liknande, fått sladd o sen stopp o vält över åt motsatt håll om Ni förstår då tanken fått sig en rejäl smäll... jag har ingen aning bara spekulerar.

Han hade halvförsäkring med då han fortfarande funderade på vem han skulle ställa den på... sen hade han ju inga blinkers bak o skyltbelysning då killen som ägde den innan hade tagit bort det så vet inte om han åker på det med.

Jag lider fan med killen iaf, han hade precis sålt sin fyrhjuling med så antar att pengar från den får gå till hojen.

Trist sånt här...
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Tjena gott folk, har precis idag hämtat mig en z750 -07a och är sjukt nöjd med den!

Nu funderar jag på att byta ut skylthållaren bak, är det någon som har tips på var man kan köpa en samt ev. passande blinkers för jag antar att man måste byta ut de med?

MVH
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjena gott folk, har precis idag hämtat mig en z750 -07a och är sjukt nöjd med den!

Nu funderar jag på att byta ut skylthållaren bak, är det någon som har tips på var man kan köpa en samt ev. passande blinkers för jag antar att man måste byta ut de med?

MVH

www.ermax.fr säljs i Sverige av Bikersneed
 

pirja-jani

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
07 Kawasaki Z750
Hej! nån som vet hur det är om man monterar slipon på z750-07

1. vad gör man med vajrarna som går in i orginal dämparen?
har ingen lust att ta bort dom så inställningarna ändras om man skulle byta tillbaka någon gång.

2. Hur är det med det där FI lampan? gäller det slipon el powercommander?
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hej! nån som vet hur det är om man monterar slipon på z750-07

1. vad gör man med vajrarna som går in i orginal dämparen?
har ingen lust att ta bort dom så inställningarna ändras om man skulle byta tillbaka någon gång.

2. Hur är det med det där FI lampan? gäller det slipon el powercommander?

1. Ta bort dem helt, sitter under sidokåpan på vänster sida, enkelt att sätta tillbaka.

2. Är det Slip-on / Bult-on och katalysatorn sitter kvar så är det inga problem med FI lampan, har provat 2 system på min Hoj , inga problem.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Tjena gott folk, har precis idag hämtat mig en z750 -07a och är sjukt nöjd med den!

Nu funderar jag på att byta ut skylthållaren bak, är det någon som har tips på var man kan köpa en samt ev. passande blinkers för jag antar att man måste byta ut de med?

MVH

Om du inte vill pröjsa 1050:- för hållaren och inte har tummen mitt i handen har biltema en skylthållare för 99kr, måste dock kompletteras med belysning för plåten (tex valtermoto 350kr) och en reflex i underkant utifall du blir stoppad..

visabild.php

(OBS, gammal bild från innan belysning och reflex sitter på, dock biltemas hållare.)
 

pirja-jani

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
07 Kawasaki Z750
1. Ta bort dem helt, sitter under sidokåpan på vänster sida, enkelt att sätta tillbaka.

2. Är det Slip-on / Bult-on och katalysatorn sitter kvar så är det inga problem med FI lampan, har provat 2 system på min Hoj , inga problem.

Tackar, bugar, bockar för ditt svar!!!!
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Om du inte vill pröjsa 1050:- för hållaren och inte har tummen mitt i handen har biltema en skylthållare för 99kr, måste dock kompletteras med belysning för plåten (tex valtermoto 350kr) och en reflex i underkant utifall du blir stoppad..

visabild.php

(OBS, gammal bild från innan belysning och reflex sitter på, dock biltemas hållare.)

Passar biltemas skylthållare utan modifikationer? (har tillgång till nc) men det är skönt att slippa krångla...

Som belysning får det troligtvis bli biltemas svarteloxerade "aluminiblinkers" och nån smidig skyltbelysning...
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top