Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Och jag köpte en saffransfärgad z750 -10:a för två veckor sedan. Mätaren visar noll.
Ska bygga om den precis som min svarta z750.
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Nu står min svarta fina Z1000 på hemort i alla fall.
I butiken jag köpte den rekommenderade dom GPR slipon.
Är det nån som provat såna, nån som har nån bra input om dessa?
Eller kanske förslag på nåt avgassystem?
Nu ska det i alla fall börja plockas lite med hojen.
Nummerplåtshållare och bakblinkers måste ändras, underkåpa ska på, avgassystem och lite annat småplock som gör att hojen känns mer personlig.

Jag har GPR, tycker det är riktigt najs. Gött ljud, är riktigt nöjd. Kan skicka dig en bild om du vill.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nu står min svarta fina Z1000 på hemort i alla fall.
I butiken jag köpte den rekommenderade dom GPR slipon.
Är det nån som provat såna, nån som har nån bra input om dessa?
Eller kanske förslag på nåt avgassystem?
Nu ska det i alla fall börja plockas lite med hojen.
Nummerplåtshållare och bakblinkers måste ändras, underkåpa ska på, avgassystem och lite annat småplock som gör att hojen känns mer personlig.

Akra Kolfiberslipon :D ska byta upp mig så mina blir nog 4-sale

Kolla även in denna för sk tailtidy/fender elminiator (på svenska slimmad nummerskyltshållare)
 
Last edited:

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
oki, hur är det med slangar å elektronik kopplat till tanken, finns det typ en soppa kran lr måste man tömma tanken innan man tar bort den?

vet ej hur det är på dom nyare modellerna men på min -04 behövde man inte tömma soppan eller stänga nån kran.när man lättade på tanken var det som något slags snabbfäste på slangen så den var lätt att ta bort och ingen soppa rann ut:) (backventil?)
sen vickade man upp den lite till och drog isär kontakterna till tankmätaren och soppapumpen.
var inte alls komplicerat:)
är ju lika -04 till -06 men vet som sagt inte om man ändrade något -07.
mvh/mattias
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Jag är på till lackboxen för att lacka min nya bellypan från Ebay :) Fast det blir väl frukost först! Blir lacken bra lägger jag upp bilder ;)
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Min Z750-08 :)

20100601208.jpg

Snyggaste färgen :tummenupp
 

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81
Hej. Hur har ni gjort när ni bytt blinkers framme? När man tar bort originalblinkersen
så lämnar det ju ett stort hål! Har ni köpt något för att få led-blinkersen att passa, eller har ni fixat ngt eget??
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Någon som kan göra mig en tjänst? Ska ev hämta en z750 09 nästa helg, måste bara ta reda på om den går in i mitt släp:va Behöver veta hur hög den är på högsta punkten när man skruvat väck speglarna, även med speglarna på är intressant!:)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Passagerarsadel SÖKES Z1000/750 03-06

Är det någon som har en passagerarsadel till en Z1000/750 liggande som ni vill avyttra så är jag intresserad:) Sänd ett PM:tummenupp
Skick är mindre viktigt!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
kan inte annat än att hålla med^^ men silver fälgarna tycker jag inte riktigt passar in, skall skicka mina på lack nu inför kommande säsong, tror det blir riktigt nice med mattsvarta fälgar på:banana

kommer du välja helmatt, halvnblank eller helblank?

jag själv ska lämna in mina fälgar, plus hojen för ny lack.
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
kommer du välja helmatt, halvnblank eller helblank?
jag själv ska lämna in mina fälgar, plus hojen för ny lack.

har tänkt mig helmatt, men sen är det ju det där med att hålla det rent oxå, har inte kollat in vilka alternativ lackaren har än, men vill ha så matt som möjligt fast fortfarande går att hålla rent=)
vad blir det för färg på hojen då?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
har tänkt mig helmatt, men sen är det ju det där med att hålla det rent oxå, har inte kollat in vilka alternativ lackaren har än, men vill ha så matt som möjligt fast fortfarande går att hålla rent=)
vad blir det för färg på hojen då?
i stort sett samma som nu men med mer schwung i. lutar åt House of Kolors Tangerine Candy.
UK08_BC02_CANDY_TANGERINE_OVER_SILVER.jpg


tycker den jag har var lite väl blek. den jag har nu är ju Lambo orange, men den gör sig bäst på stora ytor. vilket en hoj knappast har.
 
Last edited:

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
kan inte annat än att hålla med^^ men silver fälgarna tycker jag inte riktigt passar in, skall skicka mina på lack nu inför kommande säsong, tror det blir riktigt nice med mattsvarta fälgar på:banana

Okej! Jag gillar de ljusa fälgarna, men man kanske ändrar sig när man får se din. Du får visa upp resultatet :)
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Tjena! Nu är man en nybliven z1000 ägare (en ny -09). :yoparty
Har kollat runt lite efter ett slip-on. Leo Vince, GPR, Devil mm.
Kan ni rekommendera något med härligt ljud och fin finish?

Z1000 verkar även ha en avgasventil i höger originalburk, hur har ni gjort med vajerstyrningen till den?

Hoppas våren kommer fort!

/Marcus
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
....
Z1000 verkar även ha en avgasventil i höger originalburk, hur har ni gjort med vajerstyrningen till den?

Hoppas våren kommer fort!

/Marcus

Grattis Markus till hojen :D
Vajergrejjen löste sig självmant för på mina akra-slipon fanns det ingen ventil. Det borde nästan synas på de pipor du kikat på om de har nån avgasventil.
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Min är oxå bara urkopplad. Annars gillar jag idén med en port så man inte brötar så mycket på låga varv. Men klassiskt Kawa-morr vill man ju ha ;)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Precis! Det är bara frågan var man ska göra av vajrarna? :va

Du monterar bort vajrarna ifrån servot under sadeln inte vid sliponet:) Låt dom hänga kvar i avgassystemet när du monterar bort det.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top