jånas
Ny medlem
- Gick med
- 19 Jul 2011
- Ort
- Mariestad
- Hoj
- Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
okej¨
får väl be om lite råd då, jag brukar aldrig gå i väggen MEN nu är jag idelös.
Jag har en z1000j motor från -81
nu har jag efter top haveri, bytt ut cylinder och kolvar till gpz 1100 cc istället, toppen jag fick med verkar vara till 1000cc men kamaxlarna är till 1100 cc.
nu har jag skruvat ihop motorn 3 ggr, första gången fick jag 3 kg i komp, andra gången 5 kg, och 3:e gången 0-1 kg jämt fördelat.
jag får för mig att dessa 1100 kammar inte livar med kuggen på 1000j, utan kanske ska ställas lite annorlunda.
som det är nu så står kammarna i de lägen som hanboken visar, in pil bakåt - ut pil frammåt - vevaxel mot T - 44 pinnar mellan kammärkningen på kamkedjan.
hittar verkligen inte felet, så om någon vänlig själ kan komma med vettiga förslag och ideer baserade på kunskap och inte gissningar så vore jag väldigt tacksam och glad.
eller kanske sälja mig en GPZ 1100 motor
får väl be om lite råd då, jag brukar aldrig gå i väggen MEN nu är jag idelös.
Jag har en z1000j motor från -81
nu har jag efter top haveri, bytt ut cylinder och kolvar till gpz 1100 cc istället, toppen jag fick med verkar vara till 1000cc men kamaxlarna är till 1100 cc.
nu har jag skruvat ihop motorn 3 ggr, första gången fick jag 3 kg i komp, andra gången 5 kg, och 3:e gången 0-1 kg jämt fördelat.
jag får för mig att dessa 1100 kammar inte livar med kuggen på 1000j, utan kanske ska ställas lite annorlunda.
som det är nu så står kammarna i de lägen som hanboken visar, in pil bakåt - ut pil frammåt - vevaxel mot T - 44 pinnar mellan kammärkningen på kamkedjan.
hittar verkligen inte felet, så om någon vänlig själ kan komma med vettiga förslag och ideer baserade på kunskap och inte gissningar så vore jag väldigt tacksam och glad.
eller kanske sälja mig en GPZ 1100 motor
Last edited: