Kawasaki Vulcan S-mods

Patric.G

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2023
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Tjaba!

Jag är lite nyfiken på om någon har någon bra rekommendation på slimmade och lättinstallerade nya bakljus till Kawasaki Vulcan S?
Skulle det vara så att det är integrerade blinkers i LED-stripen så kommer jag inte bli ledsen.

Hittar ett par svinsnygga lösningar i diverse YouTubeklipp, men då det mesta är amerikanskt så innebär det rackarns massa tull och annat kladd
Nånting åt det här hållet vore ju mumma: https://chromeglow.com/products/kawasaki-vulcan-s-led-fender-eliminator-kit-with-run-brake-turn

Danke schön
/P
 

OliZ

I am, you are, he she it is.
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Uppsala ish
Hoj
Warrior, GSX Café
Tänk på att det där är olagligt i Sverige eftersom man måste ha en viss distans mellan blinkers.
Du kan alltså troligen inte besikta med det.
Sen krävs en reflex bakåt ifall det inte längre är inbyggt men det kan man sätta tex på botten av regskylten.

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänk på att det där är olagligt i Sverige eftersom man måste ha en viss distans mellan blinkers.
Du kan alltså troligen inte besikta med det.
Sen krävs en reflex bakåt ifall det inte längre är inbyggt men det kan man sätta tex på botten av regskylten.

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
Jag hade en sån baklampa med inbyggd blinkers på en hoj, fixade så det satt en knapp under sadeln så jagh kunde slå över till vanliga blinkers, sen hade jag snabbkopplingar för att kunna sätta dit dem lite snabbt för besiktning. :hihi
Så vill man kan man ju göra så att det bara är 5 minuters pyssel att besiktningsförbereda. Man går ju ändå igenom hojen inför besiktningen.
 

OliZ

I am, you are, he she it is.
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Uppsala ish
Hoj
Warrior, GSX Café
Jag hade en sån baklampa med inbyggd blinkers på en hoj, fixade så det satt en knapp under sadeln så jagh kunde slå över till vanliga blinkers, sen hade jag snabbkopplingar för att kunna sätta dit dem lite snabbt för besiktning. :hihi
Så vill man kan man ju göra så att det bara är 5 minuters pyssel att besiktningsförbereda. Man går ju ändå igenom hojen inför besiktningen.
Snyggt!!!!! En bra lösning, kräver dock att man har lite koll att koppla in det.
Har du något tips på delar till det?

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Snyggt!!!!! En bra lösning, kräver dock att man har lite koll att koppla in det.
Har du något tips på delar till det?

Sent from my SM-G990B2 using Tapatalk
Det är sådär 10 år sen så tveksamt att delarna jag använde är relevanta. Men en tvålägesknapp med två linjer som väljs med samma knapp om man har två olika uppsättningar, sedan löder man bara på lite kablar och vattentätar så att det inte blir fulkoppling mellan ledarna.
För snabbkopplingarna så är det lite beroende på hur snyggt man vill ha det och hur mycket man vill betala, men jag köpte ganska billiga och gömde allt bakom/under regplåtshållaren.
Tror det finns en tråd om det här på forumet.
Det mesta fanns nog på ELFA eller ebay. :hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du kan kolla lite här. Fick tex två alldeles utmärkta Backspeglar till GSX1300R för ca 380kr.
Med momsen betald. Tog inte en månad, mindre än 3 veckor innan dom kom.
Det enda jag behövde göra var att godkänna Postnord som mitt momsombud. (inte betala något, bara godkänna)
Och så låg dom i brevlådan, vi har stora "brevlådor" i porten till gatan där Posten kan öppna hela fronten på brevlådan.
Original GSX1300R backspeglar från Holland fanns inte längre för "bara" ca 3000 kr
Tex
men som sagts inte säkert den går igenom Kontrollbesiktning, du kan behöva ett par extra LED-blinkers med rätt avstånd (ca en nummerskylt brett, minst, det finns dom som vet om du inte kan hitta det själv.)
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top