Kawasaki tank-emblem

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag är ju knappast den första till att slipa ner min tank för omlackering! :va
Så nu behöver jag 2 nya Kawasaki emblem med svart text.
Har kikat men hittar inte mycket på ebay. De mesta där är i aluminium men tanken är alltså att mina ska på innan klarlacken.

Någon här kanske som har liggandes som jag kan köpa av eller vet var jag kan beställa? Emblemen som satt på var 225x30mm.
Jag vet inte om dem som finns skiljer mycket i storlekar men jag håller mig gärna så nära dem måtten som möjligt som jag hade så det varken ser för litet eller för stort ut.

Tacksam för hjälp!

MVH Micke
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag gjorde en snabbsökning på www.ebay.co.uk och där fanns det dekalkit till Kawasaki? Iofs set inklusive tankdekaler men det är inga större pengar.
Men av erfarenhet så bör du mäta dina tankdekaler och jämföra måtten på ebay. Om du nu vill ha så nära original storlek som möjligt.
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Original...

Köp original, Kawa brukar ha vettiga priser på sånt har för mig att de kostade 100:-/st till zx10r. Finns väl i svart original?

/Stefan M
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
StreetfighterGBG:
Japp har även varit inne o tittat där men dem är för korta tycker jag. Dem flesta är 150mm jämfört med original som satt på som var 225mm. Det kommer bli alldeles för stor skillnad tror jag.

Stefan M:
Jag ringde till kawa återförsäljaren här jag bor och de verkade inte så enkelt för dem att hitta svart kawasaki dekal. Vad han kunde se så verkade dem väldigt dyra också. Någon hundring per STYCK sa han :va
Men hittar jag ingenting här på nätet så får jag ta o köra dit o prata med dem.

Masen:
Jag ska ta o kika där!
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
StreetfighterGBG:
Japp har även varit inne o tittat där men dem är för korta tycker jag. Dem flesta är 150mm jämfört med original som satt på som var 225mm. Det kommer bli alldeles för stor skillnad tror jag.

Stefan M:
Jag ringde till kawa återförsäljaren här jag bor och de verkade inte så enkelt för dem att hitta svart kawasaki dekal. Vad han kunde se så verkade dem väldigt dyra också. Någon hundring per STYCK sa han :va
Men hittar jag ingenting här på nätet så får jag ta o köra dit o prata med dem.

Masen:
Jag ska ta o kika där!

Gör det, för där talar du om vilka mått du vill ha så fixar dom det. Typsnittet borde dom ha redan, men prova att söka på kawasaki så hittar du förmodligen dekaler där.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Vad är de för artikel nummer? till dekaltrim.nu eller som jag kan uppge till återförsäljaren?
Har återförsäljarna alla samma artikelnummer på sina saker?

Original Kawasaki tankdekaler till ZX-7R-99. Kan köpas genom Kawasaki återförsäljare.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Gör det, för där talar du om vilka mått du vill ha så fixar dom det. Typsnittet borde dom ha redan, men prova att söka på kawasaki så hittar du förmodligen dekaler där.

Japp det finns massor med olika kawasaki dekaler. Men inga mått så jag har skickat mail till dem o frågat ifall dem kan mäta/ta reda på vad det är för mått på dem.

Såg att man också kan designa sitt eget typsnitt. Jag vet inte om det blir speciellt snyggt? Jag hittade ett typsnitt som jag tyckte var ganska snyggt, fräscht på något sätt =)

Vad tycker ni?

http://www.ladda-upp.com/bilder/31009/kawasaki
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Kawa original är inte raka, utan anpassade till tankens form för att det ska bli rakt när de sitter på plats. Så är det på zx10r och vad jag minns även på din hoj.

Köp original, risken är stor att det ser taffligt ut annars!

Du behöver ta reda på årsmodell som finns med svarta dekaler, så hjälper du handlaren att hitta i sitt system.

/Stefan M
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Kawa original är inte raka, utan anpassade till tankens form för att det ska bli rakt när de sitter på plats. Så är det på zx10r och vad jag minns även på din hoj.

Köp original, risken är stor att det ser taffligt ut annars!

Du behöver ta reda på årsmodell som finns med svarta dekaler, så hjälper du handlaren att hitta i sitt system.

/Stefan M

Ah det har jag faktiskt inte tänkt på. Det ska nog till att dekalerna är lite anpassade för just tanken så där inte blir några "veck".

Ska ringa till kawasaki återförsäljaren igen o snacka med dem o uppge art numret jag fick!

mvh
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top