Kawasaki GTR 1400. Någon med erfarenhet?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Letade bland de modellspecifika trådarna men hittade ingen om GTR 1400. Vill veta lite om brister och bra grejer med den här hojen. Någon med erfarenhet?
 

Bifogat

  • 08zg1400a_strip_lb.jpg
    08zg1400a_strip_lb.jpg
    30.5 KB · Visningar: 1,319
  • kawasaki-gtr-06.jpg
    kawasaki-gtr-06.jpg
    108.2 KB · Visningar: 531

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är inte du lite ung för att bli medlem i BMW touringklubb?

Köp en ZZR1400, montera en corbin-sadel och aftermarketstyre om du skall köra låångt. Betydligt mer körglädje på kurviga vägar och tillräckligt bekvämt på transportsträckor.

Nu har jag bara provat denna touringsoffa några mil på skånska småvägar men jag var inte imponerad. Allt för stabil och tung i sitt uppförande för att jag skall uppskatta den. Och en mc som inte ger någon glädje att köra på kurviga vägar kan man lika gärna vara utan.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Vill minnas att den kom två i bränsleekonomi tävling men jämfört med prestanda mot vinnan skulle jag vilja påstå att den gick vinnare ur tävlingen :)

Nu var inte några riktiga snålvargar med som ninja 300r eller NC750 fast gtr1400 va både den största och kraftigaste
 
Last edited:

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 848 -08
Jag känner en som har en sådan helnöjd han fick nya skivor fram på garanti för dom slog sig.
Annars har han bara kört en massa mil. Jag har provat den och kan bara säga jag gillade köra den skarp på landsväg
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag har provat den en snabbis. Den är med god marginal den skönaste touringhoj jag har kört.
Rolig är väl inte rätt ord för att beskriva den men skön är den! :banana

Edit: Bmw gt/(R) har ett betydligt skönare ljud och kanske är bättre bara för det.

Jag är hemma med hundarna på tolvslaget och låtsas som ingenting medan tjejen gör detsamma med sin häst om någon undrar.. :)
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Ort
borlänge
Hoj
yamaha xtz1200-11
Hej har haft en Gtr 1400,2010 som ej kan jämföras med tidigare modeller.En kanonhoj,lyssna inte så mycket vad andra säger,som inte vet.En ypperlig resekamrat och riktigt potent och vass,mycket vassare än många bålgetingar.Funkar kanon på kurviga vägar och sedan får man med sig prylar 160hk med ett vrid som ingen sporthoj kommer i närheten av.Skulle man jämföra med en bmw k1600gt med6,a så är den inget snabbare.har provat alla modeller och körde 2000mil med min kawa men har gått över till äventyrsmaskin.
 

Mean1400

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Kawasaki Meanstreak 1600, 2011 Kawasaki 1400GTR
Köpte en 1400 GTR -2011 i höstas. Är mycket nöjd hittills, dock utan att ha kört några längre sträckor. Jag ville ha en hoj som är bekvämare på längre sträckor än min Mean Streak. Och skillnaden är givetvis väldigt stor mellan dessa hojar. Ska du köpa begagnat råder jag dig att kika på den uppdaterade modellen (from 2010) med standard ABS, KACT, bättre kåpa, värmehandtag och i mitt tycke snyggare kåpor. Jag har kompletterat med BOS avgassystem Black Magic, GIWI 55L topbox, Lägre Gelsadel och Craschpuckar (nedläggningsskydd). Montering görs till våren dit det tyvärr är för lång tid just nu!
 

Reneé

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki zr7
Vi har en GTR 1400 och det är den bästa hoj vi haft :yoparty

Vi har kört en del långturer såsom Ungern, Tjeckien, Holland

Min man kör aktiv kurvkörning när vi är ute o han hanterar denna hojjen likadant som han gjorde med sin Xj900 så ni som inte provat ut o testa vet ja ;)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top