Jag håller på med min flickväns Kawasaki ER-5 med följande symtom.
Tomgången verkar leva sitt eget liv. Man får konstans skruva upp och ned på tomgångsskruven. För det mesta vill motorn dö, i bland klättrar tomgången upp mot 4000rpm.
Den får en mera stabil tomgång om man drar in choken. (Även vid varm motor)
Den har hela tiden gått att köra med motorcykeln tills här om dagen när den varvade upp till 7000rpm när vi var ute och körde. Den fortsatte tok varva fast man inte gav någon gas. Då gick det inte att skjuta upp det oundvikliga längre jag är tvungen att riva ned och göra rent förgasaren.
Så när jag ändå håller på. Vad mer kan jag undersöka?
Jag har inte hittat några spruckna slangar till vacumförgasarna.
Den tar ingen tjuvluft.
Luftfiltret är byt för ca 200 mil sedan.
Det är oklart när tändstiften är byta.
Tomgången verkar leva sitt eget liv. Man får konstans skruva upp och ned på tomgångsskruven. För det mesta vill motorn dö, i bland klättrar tomgången upp mot 4000rpm.
Den får en mera stabil tomgång om man drar in choken. (Även vid varm motor)
Den har hela tiden gått att köra med motorcykeln tills här om dagen när den varvade upp till 7000rpm när vi var ute och körde. Den fortsatte tok varva fast man inte gav någon gas. Då gick det inte att skjuta upp det oundvikliga längre jag är tvungen att riva ned och göra rent förgasaren.
Så när jag ändå håller på. Vad mer kan jag undersöka?
Jag har inte hittat några spruckna slangar till vacumförgasarna.
Den tar ingen tjuvluft.
Luftfiltret är byt för ca 200 mil sedan.
Det är oklart när tändstiften är byta.