Katana och GSX 1100-tråden

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Clipset ska sitta i mitten som orginal.

Ok misstänkte det flyttade ett hack så nu sitter det på mitten får flytta ett hack till imorn,bytte huvudmunstycke till 135 idag och gjorde rent förgasarna och ställde blandskruvarna 3 varv och bort med locket på luftburken med
4-1 system som du tipsa om tidigare blev en klar skillnad mot innan:tummenupp
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Hm får vänja mig vid ljudet det vinande ljudet, har lyssnat mycket på andra GSX 1100 F hojar å dom låter lika dant. Men nu skall min gamla säljas eller komma på något roligt projekt. :D
 

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Någon som har muttrar/locken upptill på gaffelrören att sälja drog sönder mutterskallen på den ena gammal alu med sprickor i:(
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Har problem med att RS36:eek:rna läcker soppa. Kan det komma ur hålet där acc pumpen går i? Har skruvat isär kopparna och gjort rent och kollat flottörerna etc. Läste också att det kunde vara "läppar" på nålventilerna som skulle kunna vara slitna. Sitter de i så fall nära spetsen eller längre ner (eller upp beroende på hur man ser det)?
 

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Har flyttat nålen ett hack upp från mitten på originalförgasarna borttaget lock på luftburken tre varv öppet på blandskruvarna 4-1 system bytt till 135 huvudmunstycke,går bra på låga varv men tvekar mellan 5000 och 6000 varv sen drar den igen vad kan det vara för fel?
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Felet är att det är originalförgasare av cv-typ. Trottellyft uppnås mha undertryck/ vakum. Med öppet avgas och luftburk så har du tappat mycket av det nämnda. En anledning till att DynoJet fick sälja sina kit där det moddades med svagare fjädrar, uppborrade vakumhål i trotteln osv.
Du har förmodligen en liten backpuls i 5-6000rpm området som gör att vidare trottellyft "hickar" till. Bl a en orsak till att man vill ha RS-gasare.
 

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Felet är att det är originalförgasare av cv-typ. Trottellyft uppnås mha undertryck/ vakum. Med öppet avgas och luftburk så har du tappat mycket av det nämnda. En anledning till att DynoJet fick sälja sina kit där det moddades med svagare fjädrar, uppborrade vakumhål i trotteln osv.
Du har förmodligen en liten backpuls i 5-6000rpm området som gör att vidare trottellyft "hickar" till. Bl a en orsak till att man vill ha RS-gasare.

Ok får bli vinterinvestering rs36or.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tre GSX på Kjula. Jag, Burnadanne och Jörgen.
Körde som bäst 8,74/258 denna helg men gjorde fiasko i elemineringen:confused:
35 grader på "plattan", skönt med skinnställ:D

Man_dizel var på plats och inspekterade, tyvärr hann vi inte prata så mycket.

View attachment 389678View attachment 389679View attachment 389680

/Ingvar

Nu är "vi tre" anmälda till Pistonhead Open 4 på Kjula den 31/08-1/9, blir det fler GSX'er?
Det går att anmäla sig tom den 28/8.

/Ingvar
 

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Ort
V-ås
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Har problem med att RS36:eek:rna läcker soppa. Kan det komma ur hålet där acc pumpen går i? Har skruvat isär kopparna och gjort rent och kollat flottörerna etc. Läste också att det kunde vara "läppar" på nålventilerna som skulle kunna vara slitna. Sitter de i så fall nära spetsen eller längre ner (eller upp beroende på hur man ser det)?

Det var packningarna till kopparna som var dåliga, om nu någon annan heller inte lyckas med klassikerna.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ser ut att bli en kanon onsdag i morgon 21/8 åker självklart in till Donken vid 2130 tiden hoppas Ni är på...
Är det några som är intresserade att FOTA Er Katanor så kan jag tänka mig att åka in tidigare och svänga förbi restaurang Katana. Kanske även en sväng ut på Biskopsudden å ta en glass eller något annat kul... :hihi
 

ac-cobra

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
norra förorten
Hoj
1982 suzuki katana
Ser ut att bli en kanon onsdag i morgon 21/8 åker självklart in till Donken vid 2130 tiden hoppas Ni är på...
Är det några som är intresserade att FOTA Er Katanor så kan jag tänka mig att åka in tidigare och svänga förbi restaurang Katana. Kanske även en sväng ut på Biskopsudden å ta en glass eller något annat kul... :hihi

Tjena vi träffas vid Shell tensta 18:00 vi blir 3 katanor o en modern hoj :) 0704062091
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Är det någon här som har haft en 1100 F, 90a? har lite frågor om el rutan till den vad som brukar vara det vanligaste felet? innan jag skruvar isär. Har nu också rullat hojen ca 20 mil den går lite bluddrigt på låga varv samt att tomgången är svår att ställa in, lika kinkig som min gamla GSX 1100 81 och drar jag jämnt i rullen så kommer den lite efter i axet men drar jag hastigt kommer den som en skållad råtta.. Går dj. bra på höga varv men inte låga.. Den har stått still i 7 år... är det bara tuta köra å det försvinner av sig själver eller :D Någon som vet???? :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Donken 21/8

18.00 Då har ju folk knappt hemma.. :(
Jag Kommer att hålla en runt stan tur (något kul ska man göra om man är med i MCE). Vi startar från Shell Jakan vid 1930 åker till Donken där återstartar vi vid 2015 å kör vi ett varv runt stan. Lämpligen hänger Ni på där så kör vi ett foto stopp vid KATANA restaurangen innan vi återvänder till Donken..

Hoppas att Katana 83, Macal, Leffe, Mettin mfl är på åxå... plus alla goa snubbar som jag känner oavsett hoj!! :)
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Synd att man inte bor I Stockholm verkar vara mer goa Hojar där...:tummenupp

Förgasar problemet löst, Stort Tack MC Shopen. även om det är dyrare där, så är den information man får Guld värd.

Nu är det bara SPS rutan kvar att fixa
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Sthlm 21/8

Kul att träffa lite nya katanatokar i afton :tummenupp

Bidrar med en bild från kvällens fotosession.

katanaafton.JPG
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top