Katana och GSX 1100-tråden

ac-cobra

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Ort
norra förorten
Hoj
1982 suzuki katana
Dags för Stockholm cruisingen, skulle skramla ihop 10-20 katanor o glida.. ner till hornsbergsstrand på torget o ställa upp dom .. Käka på katana restaurangen :)
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Startmotorn verkar ha gjort sitt...

Går den att renovera själv eller ska man börja leta efter en ny?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Såhär ser kolet ut i min startmotor. Kan det vara anledningen till att startmotorn är död?
Svårt att byta?

image.jpg
 

1327cc

Ny medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1100 81, 84, Katana
Jag köpte en skrothög, Katana 82a för två år sedan.
Den enda som var värt något var papperna på hojen.
 

Bifogat

  • 2919930428.jpg
    2919930428.jpg
    84.4 KB · Visningar: 148
  • DSCN3838.JPG
    DSCN3838.JPG
    116.1 KB · Visningar: 134
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Är det någon som ska in till Stockholm i kväll?
Det är tydligen stockholmcruising i kväll. Mycket fint att titta på.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kjula 3/8 2013

Tre GSX på Kjula. Jag, Burnadanne och Jörgen.
Körde som bäst 8,74/258 denna helg men gjorde fiasko i elemineringen:confused:
35 grader på "plattan", skönt med skinnställ:D

Man_dizel var på plats och inspekterade, tyvärr hann vi inte prata så mycket.

IMG_6071_edit.jpgIMG_5728_edit.jpgIMG_5551_edit.jpg

/Ingvar
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Måste testa eventuella orsaker till min motors hackande vid hård acceleration.

Är det någon som har en uppsättning (gärna bevisat fungerande) spolar med tändkablar och hattar att låna för en provtur ??

En Dyna2000 modul är också intressant att låna för att säkerställa att det inte är den som spökar...
 
Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Måste testa eventuella orsaker till min motors hackande vid hård acceleration.

Är det någon som har en uppsättning (gärna bevisat fungerande) spolar med tändkablar och hattar att låna för en provtur ??

En Dyna2000 modul är också intressant att låna för att säkerställa att det inte är den som spökar...

Tyvärr lite långt till Timrå.:huvet Annars har jag original,gråa Dyna och gröna Dyna spolar.
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. :confused: Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe :hej hoppas på lite hjälp
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. :confused: Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe :hej hoppas på lite hjälp

Hej. Har du kollat oljanivån? Snurrar motorn bra med startmotorn? Kanske dags att tappa ut oljan och se efter metallbitar. Hade en bil med ingen olja i och detta var tendenserna vid en eventuell skärning. Min motor skar och gick ett kort tid innan den blev varm och varm inuti.
 

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Är det någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på gsx1100 -82 med original gaffel,Ska byta packboxarna är det något speciellt att tänka på vid isärtagning läste att man kan göra ett mothåll för muttern i benet men vilken storlek är det?
 
Last edited:

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
(Nu vet jag verkligen inte om jag är på rätt tråd, eller? har en GSX 1100F 90a som köptes för ett par veckor sedan. gick kanon fint första 4 milen, hojen fick vila två veckor medan farsan låg på lassarettet, efter det tog jag en tur igen och den dog vid varje växling. Ren gjorde tanken ikväll och rensa tankfiltret, samt bytte luftfilter till ett eftermarknads filter. hojen startade snällt men efter ett par minuter börja ett vinande ljud komma, lät lite lågt som ett larm. Nu undrar jag om ni känner igen det eller om det är det nya luftfiltret som gör det? Saknar min Gamla GSX men den nya är så lättkörd för en gammal Gubbe hoppas på lite hjälp)

[Hej. Har du kollat oljanivån? Snurrar motorn bra med startmotorn? Kanske dags att tappa ut oljan och se efter metallbitar. Hade en bil med ingen olja i och detta var tendenserna vid en eventuell skärning. Min motor skar och gick ett kort tid innan den blev varm och varm inuti.]

Oljan och filtret har gått i max 10 mil mängden är ok Hojen rullat 3200 mil. Luft filtret som satt i var 100 mil gammalt och som jag bytte samtidigt som jag rengjorde tanken. satte i ett eftermarknadsfilter som var klart billigare än originalet. Hojen startar mycket lättare och snurrar perfekt igång med start motorn. innan jag rengjorde tanken och filtret lät det inget vinande ljud om hojen.
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Är det någon som vet hur mycket olja det ska vara i gaffelbenen på gsx1100 -82 med original gaffel,Ska byta packboxarna är det något speciellt att tänka på vid isärtagning läste att man kan göra ett mothåll för muttern i benet men vilken storlek är det?

Jag fixa i våras på min 81 med 82 gafflar, jag behövde inga mothåll men det skulle vara 232 ml enligt min manual, och istället för att byta fjädrar tog jag en 20W gaffel olja i stället. för och efter dämpning ställde jag in på 3 i alla lägen, men glöm inte att byta o-ringarna på antidive det krävs fyra totalt, är ett standar mått du kan få tag på dom i vilken järnaffär som helst eller bra OK tapp. Jag hade passande i JULAS o-rings sats. Lycka till.
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Bytte också packboxar på min 82:a i våras. Använde ett kvastskaft som jag täljde till lite som mothåll. Provade utan mothåll först men det gick inte, trots mutterdragare.
 

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
strängnäs
Hoj
Suzuki gsx 1100
Gjorde ett verktyg för att kunna hålla emot med om det skulle behövas, någon som vet vilket hack clipset på nålen sitter på original på original förgasarna på en gsx1100 -82 nu sitter clipset i spåret näst högst upp är det är det standard?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top