Katana och GSX 1100-tråden

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Blev uppringd av en tjej på Hojrock i västervik igår som undrade om jag var intresserad av att ställa ut suzukin på utställningen så det är väl bara att putsa upp den lite till och köra ner den. Måste ju finnas annat än HD att titta på.
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Nån som har en förgasarbrygga passande en 1100E -82?
Original förrutom avgasystem (kanske ska bli en 1168 eller nått i framtiden).
Ute efter flatslide med separata luftfilter typ 36mm eller nått.
 
Last edited:

Natte

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Umeå
Hoj
1982 Suzuki Katana
På besök i storstan en ons, så passade på att titta förbi på Sveavägen för att se vilka av er som fans på plats, inte många men en trevlig pratstund med Nisse Hult blev det! :tummenupp
Lev å må!
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hej alla GSX freak..

Har nu varit inne på Donken varje onsdag men väldigt få av Er är synliga där, däremot har det dykt upp nya polare som jag tycker att Ni ska komma in och hälsa på!
Bifogar några bilder...IMG_7624.jpgIMG_7627.jpgIMG_7628.jpgIMG_7629.jpg

//NH
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Trevliga bilder :tummenupp

82:an med 83:a lack - är det den som var på omslaget av Classic Bikes Katananummer för ett par år sedan ?
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Nu har jag varit ute ett antal svängar med gammelsukan... Jag har bara en sak att säga... Fy fan vad bra den går. och fan vad glad jag är att den inte såldes i våras. Jag har åtgärdat lite småskit som var fel på den. En spräckt generatorkåpa fixades snabbt med Tigen. Ett glapp i elsystemet löstes med lite kabeldragning. Ett termignoni rör med en spricka som svetsades lätt. Nu har jag bränt av ca 200mil och nu tänkte jag prova och byta originalförgasarna mot smittisar eller RS36´or. Ska göra lite bytesaffärer och tjänster så få jag se vad som jag sätter dit... Kul med en gammal ful GSX Ratbike som bara går... Det är mkt kvar av sommaren.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jajamen!
Det som händer det händer på Donken på onsdagar ganska mycket folk en vanlig onsdag med skapligt väder:tummenupp...
 

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne

Jag har en bättre idé, sälj motorn till mig så är problemet ur världen :)

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne

Danne, nu är det faktiskt bara du kvar. Fick ihop min nyligen och dragstängerna sitter fast:banana Verkar dessutom skotta på rätt skapligt:tummenupp

/Ingvar

IMG_0550_edited.jpg
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Sparkat igång min gamla Katta motor och satt i -83:an då veven gick ner på den.Herre min skapare vad den gamla 1168:an går:banana hade faktiskt glömt:dummer portat 28,5/24 modified kammar balanserad vev ,Kul är det i alla fall.Blir till och med sugen på att besikta Kattan :)
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Suget efter att bygga en frän caferacer har funnits ett tag, o har fått veta om en gsx1100, ska tydligen vara en -83:a.
Den ska vara trimmad och det snackas om 170 hästar i maskineriet. Skulle vara jävligt läckert o bygga på!
Den är trimmad av en lokal kille som kan det här.
Men 170 hästar? Vad för komponenter kan man vänta sig att det är i den? Ska väl åka o kika på den någon dag här o vill ha lite kött på benen. Som jag har färstått genom att läsa här så är det rätt seriösa grejjer som ska i om man skall upp i den effekten?

Mvh Micke
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Suget efter att bygga en frän caferacer har funnits ett tag, o har fått veta om en gsx1100, ska tydligen vara en -83:a.
Den ska vara trimmad och det snackas om 170 hästar i maskineriet. Skulle vara jävligt läckert o bygga på!
Den är trimmad av en lokal kille som kan det här.
Men 170 hästar? Vad för komponenter kan man vänta sig att det är i den? Ska väl åka o kika på den någon dag här o vill ha lite kött på benen. Som jag har färstått genom att läsa här så är det rätt seriösa grejjer som ska i om man skall upp i den effekten?

Mvh Micke

Det är väl bakhjulshästar vi pratar om, allt annat är ju ointressant. Han får väl visa hyfsat moderna bänkpapper, inte från någon gammal glädjebänk.
Jag hade 1428cc, portad GSXR-topp med 30/26 ventiler och Yoshimura steg 1-kammar och ca 11,5:1 i komp. Fick 174 hästar på hjulet i Bohlins bänk, så det måste väl vara något liknande.

/Ingvar
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tja det är väl inte alltid avgörande vad den ger i bänken.

Portad topp större ventiler Super hub å förgasare har sitt värde.. borrad cylle beror mest på antal mil samma gäller kammarna..

Bästa motorn är i mitt tycke inte den med mest kubik, runt 1166 är dom rappa varvvilliga å går att skrämma upp rejält åxå.. å inte minst viktigt dom håller :D

Det viktigaste är att man gillar skruva...

//NH
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top