Katana och GSX 1100-tråden

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Tänkte lite hur jag skulle svara dig men jag gör väl ett försök.
34ór.. Jag har ingen erfarenhet av dom ärligt talat. Jag har bara kört Smottisar (Smoothbore 33ór) och RS 36 och 38ór..
36ór vore fint på din set up.. Fördelen med är en väljusterad accpump gör underverk.
38ór kan du få köpa av mig för skitpengar då jag har ett set som jag inte får stil på och ska byta till 40ór.

Ska du betala normalpris för ett par beggade se då till att dom inte är förstörda/sönderskruvade då reparation kommer dra iväg i pengar.

Vevhusventilation...
Jag har själv slang från kopplingskåpan och har haft det ett antal ggr på div hojar.
Back in the days var det hög fränfaktor och på högkompade motorer med större borr var det nödvändigt.
Med standardborr/komp behövs det inte om du inte vill ha fränfaktorn förstås.
 

Suka & Mopar

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2010
Ort
Torshälla
Hoj
Gs1500e -85. Gs1150e/R -85/-87. Busa -04. Wildstar -01. CBR1000rr -05
Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Har ett set 38:eek:r om intresse finns. Hade i.o.f 36:eek:r på min med ungefär samma setup + 1168cc (back in the days 80-talet), Speedens s.k street kit.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Hej
Tyvärr samma här Smotisar 33 och RS 36 har jag kört med och kan bara rekommendera RS 36 om det inte är så att du bygger 100% tidsenligt då gäller 33orna ...

RS36 är betydligt mera lätt körda då 33orna är lite mera rejs dvs de funkar riktigt bra från 3000-4000 och uppåt...

Eftersom 1100 sväljer 36or skulle jag skippa 34or...
Den dan du borrar den till 1166 kommer flinet att sitta upp till öronen!

Olje påfyllningslocket finns i lager hos MotoSpeed....

PS Dollarn ligger bra till just nu om du letar lite hittar du RS36 over there...

//NH
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Nästan din.. Micke.Det är Roger Lyrens på MotoSpeed,sedan köpte
jag lack kitet av honom när jag jobbade där.
Sålde det vidare jag det till Jens Wikström och du köpte hojen av honom(mitten av nittio om jag kommer ihåg rätt)


Där ser man!..Det visste inte jag. Var det du som förmedlade köpet mellan mig och jens?....
 

jaktvigg

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 1100 Katana
Sådärja, då var blinkerserna flyttade till kåpan. Jag tycker det blev bättre och nu är det bara vänta på mitt Vance % Hines Megaphonesystem, sen jävlar skall här gasas...

Har även kommit över en xn 85 turbo i bra skick, kan bli ett bra komplement till Katanan när jag är färdig med den.:tummenupp
 

Bifogat

  • 20110301029.jpg
    20110301029.jpg
    232.7 KB · Visningar: 150

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Sådärja, då var blinkerserna flyttade till kåpan. Jag tycker det blev bättre och nu är det bara vänta på mitt Vance % Hines Megaphonesystem, sen jävlar skall här gasas...

Har även kommit över en xn 85 turbo i bra skick, kan bli ett bra komplement till Katanan när jag är färdig med den.:tummenupp

Den är precis som en Katana ska se ut sånär på avgaset. Då du har megaphonen på plats så är du hemma.
XN85:an är ju en udda och jämnårig kamrat till Katanan. Men en helt annan upplevelse att köra till Katanans fördel. Men ett måste i en samling.

/U
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ni som har 33:eek:r, har ni kollat om de e "borrade" till 34, nån mm... vilket var en motospeed mod. som gjordes innan RS serien kom med större diametrar.
Och är de någon som har acc.pumptillsatsen som fanns hos Autoplåt?

Extra retro typ :tummenupp
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top