Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Körkortet avklarat! Jäklar så skönt! Kanske jag tar mig en tur söderut om vädret tillåter mot slutet av veckan. Missminner jag mig inte så hade Chrille en stående inbjudan till mig. ;)

Ska se hur mycket pengar jag har över. Skulle eventuellt köpa en uppsättning Astralite fälgar av en engelsman.

tz-replica.jpg


Oldschool raceporr på hög nivå! :)
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Körkortet avklarat! Jäklar så skönt! Kanske jag tar mig en tur söderut om vädret tillåter mot slutet av veckan. Missminner jag mig inte så hade Chrille en stående inbjudan till mig. ;)

Ska se hur mycket pengar jag har över. Skulle eventuellt köpa en uppsättning Astralite fälgar av en engelsman.

tz-replica.jpg


Oldschool raceporr på hög nivå! :)

Grattis till kortet!!!

Henrik F
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Körkortet avklarat! Jäklar så skönt!

Stort grattis till lappen, Viktor! :tummenupp

Nu räknar vi kallt med att du infinner dej söderöver när det anordnas oldschool GSX-träff nästa år. ;) :)
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Körkortet avklarat! Jäklar så skönt! Kanske jag tar mig en tur söderut om vädret tillåter mot slutet av veckan. Missminner jag mig inte så hade Chrille en stående inbjudan till mig. ;)

Grattis till lappen "lappen" ;)
Det är klart att du ska kolla om Chrille står vid sitt ord:D
Gör han det så kommer jag dit med en kasse öl å ljuger lite :tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Stort tack!

Lät bra det där med ölen. :tummenupp

Men är vi hos Chrille finns det ju ingen hoj att titta på och prata om. Tänk om han bara hade kvar marängen... :död

Givetvis kommer jag när det anordnas träff nästa år. :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Sa du Bärs!!!

Grattis till lappen "lappen" ;)
Det är klart att du ska kolla om Chrille står vid sitt ord:D
Gör han det så kommer jag dit med en kasse öl å ljuger lite :tummenupp

Då kommer jag förbi å tar en öl ;-)

Håbo MC Brauerei har inte startat upp ännu men det kommer.... den som väntar på något gott...

PS Fick fälgarna till Harrisen - de ser bra ut kan nog tom rulla på däcken som sitter på :tummenupp

//NH
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Men är vi hos Chrille finns det ju ingen hoj att titta på och prata om. Tänk om han bara hade kvar marängen... :död

Jo, men jag har ju en affisch på väggen med biker66:s maräng, sen har jag nog nån gammal kamaxel vi kan klämma på. Annars får vi åka till katana83:s garage, där finns det mycket oldschool:yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jo, men jag har ju en affisch på väggen med biker66:s maräng, sen har jag nog nån gammal kamaxel vi kan klämma på. Annars får vi åka till katana83:s garage, där finns det mycket oldschool:yoparty

Haha. Vet inte riktigt om jag går igång på kamaxlar men det kan ju vara värt ett försök...

Under morgondagen ska även jag bli en förrädare som Chrille. Jag ska låna en full-kittad B-King med 190+ hästar på slangen av en jobbarkompis åt farsan.

Tilläggas kan att han som äger den är 58. En riktig hårding! :tummenupp

Bilder på vacker höstnatur och lite motorporr kommer att visas här i tråden under eftermiddagen. :)
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Nu går jag i ide...

Nu lägger jag ned ..åkandet för i år. Nu river jag ned " Den Röde " och ska samtidigt försöka få ihop Katana'n..


Man kan aldrig få för mycket att göra i garaget !:tummenupp

Återkommer med bilder ..
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Under morgondagen ska även jag bli en förrädare som Chrille. :)

Där ser du, försök hålla fingrarna utanför syltburken bara. Ungdomens förfall har drabbat dig, ve & fasa. Fast det é klart, hade jag vid din ålder åkt på en lika gammal hoj som du hade det varit nåt liknande Triumph Bonneville -63 eller nåt... :eek:
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Där ser du, försök hålla fingrarna utanför syltburken bara. Ungdomens förfall har drabbat dig, ve & fasa. Fast det é klart, hade jag vid din ålder åkt på en lika gammal hoj som du hade det varit nåt liknande Triumph Bonneville -63 eller nåt... :eek:

Hahaha. :D

Har inte förfallit riktigt än men på lördag blir det helt åt skogen. Då ska jag sätta mig i sadeln på en B-King. Förvisso en nakenhoj och förvisso en Suzuki, men 25 år för ny.

Men det är inte det värsta.

Målet med resan är Norrlands MC i Umeå och provkörning av en Harley Davidson XR1200. :tummenupp
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hahaha. :D

Har inte förfallit riktigt än men på lördag blir det helt åt skogen. Då ska jag sätta mig i sadeln på en B-King. Förvisso en nakenhoj och förvisso en Suzuki, men 25 år för ny.

Men det är inte det värsta.

Målet med resan är Norrlands MC i Umeå och provkörning av en Harley Davidson XR1200. :tummenupp

Ojojoj hoppas du är vältränad:tummenupp, en HD stannar alltid :confused: blir att putta tillbaka sänket till Umeå... :gnissla
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Dagens avstickare

Hoj Hoj!!

Var nere i Tumba idag och som alla vet håller ISR till där .. jag var bara tvungen att göra en avstickare till Acke å se vad som händer...

Just nu så petar dom ihop en liten företagshoj den byggs kring en en BMW med navstyrning, ram å swing tillverkade och monterade idag. swingen var grym!!!
Eftersom Acke låg bakom mycket i Harriern så får vi förmoda att denna maskin kommer att ta ytterligare ett steg framåt i utvecklingen.

Kikade även på lite hysh hysh som jag inte kan skriva om här... Det tar vi över Ölen gubbar :tummenupp

//NH

Köpte inget idag :glömdet måste mäta lite innan...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har väl för mig att även det där BMW-bygget är en kollaboration mellan Acke och Egeland.

Vad gäller HD:n så får vi se. Original är den ju inte så upphetsande men det finns goda exempel där folk fått fason på dom. Blir riktigt häftig med annat avgas, snyggare fälgar och lite bättre fjädring.

Får lov att lägga upp lite bilder på utflykten i på Lördag. Håller tummarna att det blir bra väder. :)
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Har väl för mig att även det där BMW-bygget är en kollaboration mellan Acke och Egeland.

Nix detta är en annan knarr.
Jag var på ISR förra sommaren och såg då embryot till denna hoj.
Det är Acke som bygger en till sig själv. Han sa att det var så skoj att hjälpa Stellan med hans bajk så han skulle bygga en egen.
Egelands hoj är såld till staterna tror jag.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nix detta är en annan knarr.
Jag var på ISR förra sommaren och såg då embryot till denna hoj.
Det är Acke som bygger en till sig själv. Han sa att det var så skoj att hjälpa Stellan med hans bajk så han skulle bygga en egen.
Egelands hoj är såld till staterna tror jag.

Enligt Acke så fungerade navstyrningen så bra att han vill bygga en hoj!
Desigen är inte avslöjad men på plats satt en fräst dubbel swing med mycket godis....//NH
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu har jag hämtat lånehojen.

Måste ju säga att det är viss skillnad på en fullt kittad B-King och en gammal GSX. Vilket klipp i motorn. Och vilken kraft! :yoparty

Imorn ska jag som sagt fullända mitt hädande med att provköra en Hardly Dangerous XR1200 Sportster. Blir spännande. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top