Kan MC-Handlare bete sig hur som helst?

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Hej!

Hade tänkt att införskaffa ett par Cross stövlar idag, men de sket sig.

Hade kikat på LELLES hemsida och såg att dom hade många att välja på med bra priser (begränsad budget). Men har dock inge vidare erfarenheter av dom sen tidigare :-( Dock så är det postorder som strulat, 4ggr dessutom men det är 2 år sen nu så ja tänkte ge dom en chans till å åka ner dit.

Såg igårkväll att det var "röd" dag idag så jag ringde dit KL:10.05 i hopp om att dom kanske skulle ha öppet ändå nu när det e säsong. Kommer till växeln å hon säger trevligt att det har dom. Kanon tänkte jag men ringer till en säljare i som sitter i huset för att vara säker. Vill inte åka i onödan lixom.

Får till slut tag på en säljare som svarar trevligt å förklarar att jag vill vara säker pga att jag har 15 mil enkel resa till er. Säljaren svarar - Jo men vi har öppet till Kl:14.00 du e varmt välkommen. Kanon säger ja, då ses vi senare :)

Kommer dit KL: 12:30 å va upptäcker ja, LÅST & SLÄCKT, inte en käft där, blir lätt skogstokig :mad: när man ringt å dubbelkollat med dom innan dessutom. Ringer upp igen, men kommer bara till växeln å hon svarar - Tyvärr har dom stängt, förstår inte hur dom kan säga så, ska ju inte va nån där idag inte. :mad:

Tror dom att jag kommer tebax dit igen,ALDRIG I LIVET, borde egentligen skicka en faktura på bensin å slitage till dom. Så jääävla förbannad , IGEN. Å LELLES gav man en chans till dum som man var.:mad:..
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Fan jag skulle sprayat glåpord över hela bygget!!!

Nä men man skulle bli måttligt förbannad, på måndag ringer du upp försäljaren du prata med och säger lugnt och sansat varför han lurat dit dig när dom hade stängt!
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
du skall inte åka på lelles träffen då:D

OBS! Lördagen den 6e juni har Lelles MC stängt hela dagen!
 
Last edited:

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
du skall inte åka på lelles träffen då:D

OBS! Lördagen den 6e juni har Lelles MC stängt hela dagen!

Daaa!, märkte väll de :huvet

Tänker inte lägga ett öre till hos dom där klåparna... :mad:
Fattar inte va dom sysslar med, man borde ju va rädd om kunder nu när det är "lågkonjuktur".

Lär bli Karlströms Motor I Sala Nästa gång, dom har SERVICE dom. :tummenupp
 

tuckfard

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Borlänge
Hoj
Speed Triple
Dom hade inte tagit lunch då? Minns inte lunch-tiderna dom har men vet iaf att dom bommar igen allt 1 timme någon gång på dagen.. (Uppsala?)
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Dom hade inte tagit lunch då? Minns inte lunch-tiderna dom har men vet iaf att dom bommar igen allt 1 timme någon gång på dagen.. (Uppsala?)

Ringde upp å frågade å fick till svar att dom hade stängt hela dagen :va

Hade jag haft en tegelsten så hade ja gåt in å lagt mina pengar på disken å hämtat ett par stövlar :mad:
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Just MC-handlare verkar kunna köra på precis om de vill. Jag vet inte riktigt varför..

Jag skulle kunna dra upp en liknande händelse men orkar inte dra upp det då
jag blir så jävla irriterad varje gång jag tänker på det.

Men visst känns det som ett ganska genomgående koncept hos MC-handlare?
Jag har inte varit någonstans där jag fått den service som man borde kunna
förvänta sig..
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Just MC-handlare verkar kunna köra på precis om de vill. Jag vet inte riktigt varför..

Jag skulle kunna dra upp en liknande händelse men orkar inte dra upp det då
jag blir så jävla irriterad varje gång jag tänker på det.

Men visst känns det som ett ganska genomgående koncept hos MC-handlare?
Jag har inte varit någonstans där jag fått den service som man borde kunna
förvänta sig..

Kan hålla med dig om det faktiskt, men Karlströms Motor i Sala är kända för sin fina service osv. ... Undantag kanske :va

Just stövlar vågar ja inte köpa oprovade heller pga varierande storlekar osv.
Kommer att ringa upp Lelles å fråga va dom sysslar med på Måndag kan ja lova, ska inte skälla utan börja artigt å trevligt å se vart det leder men behövs det, då j----r tar det hus i h----e!

Nu i efterhand har Lelles Lagt In en rad om att dom har stängt idag 6:e Juni, fanns INTE där KL:10 då ja ringde kan lova... :mad:

Känns som att dom vill rädda sitt eget skinn :gnissla

Ska ta skriva ett låååångt Mail till dom nu!
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag köper i stort sett ingenting av handlare i butik utan all min utrustning köper jag via nätet utomlands inklusive mc-delar!

Har hänt att jag provat utrustning hos handlare och beställt via nätet men det är inget måste!

Det är vissa få slitdelar som inte lönar sig att köpa utomlands!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Just MC-handlare verkar kunna köra på precis om de vill. Jag vet inte riktigt varför..

Jag skulle kunna dra upp en liknande händelse men orkar inte dra upp det då
jag blir så jävla irriterad varje gång jag tänker på det.

Men visst känns det som ett ganska genomgående koncept hos MC-handlare?
Jag har inte varit någonstans där jag fått den service som man borde kunna
förvänta sig..

Nåjo, bilhandlare är precis likadana, med VAG som branschledande skitstövlar!
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Skickade iväg detta mail alldeles nyss... Tycker ja va trevlig osv. Får se va dom har att säga till sitt försvar, om dom ens hör av sig vill säga , annars blir det http://www.konsumentverket.se/

Hej!


Börjar från början!


Är ute efter ett par cross stövlar så jag kikade på er fina hemsida. Såg där att ni hade många olika modeller till priser
som höll sig inom mina ekonomiska ramar. Tog därför kontakt med er på fredagen via telefon pga det är röd dag 6:e juni.
Kom fram till en trevlig tjej i växelnsom sa att så vitt hon visste så skulle det vara öppet, hon hade inte fått någon annan info! Vart dock rekommenderad att ringa på lördagen vid Tio tiden för att vara säker.


Sagt och gjort, jag ringer upp dom på Lördag (idag) kl:10.05, kommer till en trevlig tjej igen som sitter i växeln som säger

att det är öppet, svar med att jag vill va säker pga jag har 15 mil enkel resa till er. Det ska va öppet säger hon men hon sitter inte i samma hus så lovar inget. Ringer då till en av era Försäljare på sälj avd. (minns ej vem) och får till svar att vi har öppet. Hur länge då undrar jag nu när det är rödag? Till kl: 14 svar han. Men va bra, vill vara säker pga att jag har 15 mil att åka säger jag då. - Du är varmt välkommen säger säljaren trevligt.


Sätter mig i bilen och kommer ner ca.12.30 och upptäcker att det är STÄNGT! Va faaan tänker jag men sansar mig och ringer er och kommer till tjejen i växeln igen. Hon säger trevligt att det är stängt hela dagen men ber mig vänta ett tag så ska hon kolla, väntar å väntar, får sen till svar att hon inte kan förstå att jag fått det svaret när jag ringde! Det fattar inte jag heller att jag fick. Vart måttligt irriterad kan ja säga. Fick vackert sätta mig i bilen igen och åka hem tyvärr.


Såg sen att ni lagt upp en remsa på er hemsida att det är stängt, den var INTE där Kl: 10:05 då jag ringde kan ja säga! Hittade Tel.nr där nämligen å den remsan går inte att missa.


Det jag undrar är hur detta kan ske...



Tycker att ni borde kunna stå för viss ersättning för det är inte gratis att åka bil idag inte, så KANSKE ni får behålla en
kund. Lär ha tag på stövlar innan fredag pga Norge resa nämligen.


Mvh: xxxxx
Tel:xxxxx


Ps. förväntar mig att ni hör av er.
 
Last edited:

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Är det inte väldigt mycket trådar angående MC-handlare som beter sig som svin just nu på SH? :va


Inget ont emot TS, hade själv blivit skogstokig om det varit stängt när man pratat med 2 (två) personer som båda säger att de håller öppet.
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Är det inte väldigt mycket trådar angående MC-handlare som beter sig som svin just nu på SH? :va


Inget ont emot TS, hade själv blivit skogstokig om det varit stängt när man pratat med 2 (två) personer som båda säger att de håller öppet.

Ja det är mycket möjligt, orkade inte leta igenom allt efter en passande att bygga vidare på.....

Tycker det är sorgligt att det ska vara på det viset, fan det är ju OSS dom lever på ju!
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Säger bara, HONDA CITY u-väsby!... där e det servicepå hög nivå.. eller.... ja, så hög man kan förvänta sig iaf...

:tummenupp
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
:gnissla
Säger bara, HONDA CITY u-väsby!... där e det servicepå hög nivå.. eller.... ja, så hög man kan förvänta sig iaf...

:tummenupp

Ja visst finns det vettiga handlare med :tummenupp Men dom börjar nog bli sällsynta känns de som...

Ska bli intressant å se vad/om Lelles svarar
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Varför inte stanna till vid Speedstore i Valbo nästa gång?
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Varför inte stanna till vid Speedstore i Valbo nästa gång?

Har dom nått hemma i lager då? Provat å beställt grejor där förr å det har inte gått nå vidare tyvärr.

Men får nog kika in där på Måndag ändå å ta en titt, passerar ändå på väg hem från jobbet.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Bra erfarenhet från Lelles!

Såååå trist för dig! ( Den säljaren skulle man vilja träffa IRL!! ) Jag tror säkert att Lelles kommer kompensera dig på något sätt.

Personligen har jag bara bra erfarenheter av Lelles.

Var uppe hos dem och köpte lite prylar på deras Röda dagar i höstas när de bl.a. hade 25% rabatt på tillbehör. När jag kom hem la jag dem i förrådet för att montering när vårsolen börjat skina. När våren sen kommer märker jag att p.g.a. jag angett fel uppgifter fått delar som inte passar min hoj. Det har då gått ca. 5(!)månader sen köpet.

Jag ringer Lelles och försäljaren ( Bernt tror jag han hette ) hjälpte mig enligt följande.

Jag skulle få delarna som inte passade utbytta mot ett avdrag på 10% av inköpspriset och få rätt delar skickade till mig utan mer fraktkostnad än det kostade mig att returnera. Den nya delarna var det dock inte längre 25% rabatt på men det struntade jag i då det var jag som tabbat mig.

Efter några veckor fick jag mitt utbytta kylar/oljeskyddsgaller. Fakturan hade de strukit då de inte kunnat få tag i de styrändsvikter de lovat mig. ( De var ganska billiga! )

Det kallar iallafall jag bra service!

Hoppas du får kompensation och att de tar säljaren i örat!


mvh Johan
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top